The New Stuff - Suit digital marketing

Marketing και Εικονική Πραγματικότητα: Ένα νέο “όπλο” των Marketers

Panagiotis Sardelis


Η εποχή όπου το ψηφιακό marketing αποτελούσε προνομιούχο υλικό για τις εταιρίες – μεγαθήρια του κόσμου είναι πλέον παρελθόν. Το digital marketing είναι πλέον ένα κοινότοπο εργαλείο προώθησης για όλες τις εταιρίες, από τις μικρότερες Start Ups μέχρι τους τεχνολογικούς κολοσσούς παγκόσμιας εμβέλειας, όπως η Google και η Apple. Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, βέβαια, έχει οδηγήσει στην ανάδειξη νέων μέσων για την περάτωση μίας επιτυχημένης διαφημιστικής και προωθητικής καμπάνιας. Ένα από αυτά είναι η εικονική πραγματικότητα.

Τα κορυφαία προϊόντα εικονικής πραγματικότητας ήδη πρωτοστατούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών με τη Sony, την HTC και την Oculus να θέτουν τον πήχη πολύ ψηλά τόσο οικονομικά όσο και τεχνολογικά. Από την άλλη πλευρά, μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες όπως η Samsung και η Google έχουν προσαρμοστεί σε πιο οικονομικές επιλογές, διατηρώντας πάντα το prestige και την ποιότητα των προϊόντων τους. Πως συνδέεται όμως αυτή η τεχνολογική εξέλιξη με το marketing;

Ήδη τα πρώτα βήματα έχουν γίνει, χωρίς όμως αυτό να σηματοδοτεί την απότομη εξάπλωση των VR προϊόντων (Virtual Reality) αλλά την προοδευτική είσοδο τους στο χώρο του marketing. Η εταιρίες όμως που χρησιμοποίησαν τις συγκεκριμένες τεχνολογίες έχουν ήδη στρατηγικό πλεονέκτημα στη χρήση τους, καταφέρνοντας όχι μόνο να δεχτούν πολύ θετικές κριτικές για την αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας αλλά και να διαπιστώσουν τις προοπτικές από την κατοχή ενός τέτοιου «όπλου». Ειδικότερα, η συγκεκριμένη στρατηγική έχει χρησιμοποιηθεί για διάφορα είδη marketing, όπως το πολιτικό marketing, το branding και το below-the-line marketing. Αναλυτικά:

Πολιτικό Marketing
Μια στρατηγική πολιτικού marketing χρησιμοποιήθηκε από την πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ, Michelle Obama, και θεωρήθηκε ως ένα εξαιρετικό δείγμα VR marketing. Στόχος ήταν η προώθηση του υγιεινού τρόπου ζωής ανάμεσα στους Αμερικάνους πολίτες. Το concept διαρθρώθηκε σε ένα animated πλαίσιο με την εναλλαγή πλάνων για τη μεγαλύτερη κάλυψη των ζητημάτων που ήθελε να τεθούν. Το 360ο βίντεο κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κόσμου, ενισχύοντας θετικά την εικόνα του Προέδρου και γνωστοποιώντας την τεχνολογία σε μεγαλύτερο εύρος marketers ανά τον κόσμο.

Branding
H Tom’s Shoes έχει δει τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται τα τελευταία χρόνια, γεγονός που την τοποθετεί ανάμεσα στις σημαντικότερες εταιρίες στο συγκεκριμένο τομέα. Πως όμως κατάφερε η Tom’s να αξιοποιήσει παραγωγικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία; Στα πλαίσια τη δωρεάς υποδημάτων σε ανθρώπους σε αναπτυσσόμενες χώρες, η εταιρία δημιούργησε μια VR εμπειρία για τους καταναλωτές, όπου παρουσιάζονται πλάνα από την καθημερινότητα των ανθρώπων φορώντας τα παπούτσια Tom’s σε ένα πλαίσιο χαράς και ξεγνοιασιάς παρά το δύσκολο τρόπο ζωής. Αυτή η καμπάνια δέχτηκε διθυραμβικές κριτικές καθώς προώθησε το ανθρωπιστικό προφίλ της εταιρίας και όχι το εμπορικό, γεγονός που διαπίστευσε για ακόμα μία φορά τη μεγάλη προοπτική που έχει η εικονική πραγματικότητα στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Below-the-line Marketing
Η καινοτομία που εισαγάγει η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας είναι η άμεση επαφή του εκάστοτε ενδιαφερόμενου ή πελάτη με την εταιρία που την αξιοποιεί. Ακριβώς αυτό έκανε η HBO για την περαιτέρω προώθηση της ήδη επιτυχημένης σειράς της Game of Thrones. Είναι γεγονός πως πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να βιώσουν μια πραγματική εμπειρία του μεσαιωνικού τρόπου ζωής, βλέποντας φανατικά τη σειρά. Εδώ και περίπου 7 χρόνια Οι marketers του Game of Thrones το κατάφεραν. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία VR, έδωσαν την ευκαιρία στους τυχερούς να περπατήσουν στους δρόμους, τα κάστρα και τα δάση της πασίγνωστης σειράς μέσω των VR συσκευών σε συνδυασμό με άλλα ειδικά εφέ για την παροχή καλύτερης και ρεαλιστικότερης εμπειρίας. Το παράδοξο στη συγκεκριμένη καμπάνια είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη σειρά πέραν των συμβατικών μέσων μάρκετινγκ όπως οι social media campaigns, δεν θα χρειαζόταν περαιτέρω προώθηση καθώς το κοινό που έχει είναι σταθερό και προοδευτικά αυξανόμενο. Παρ’ όλα αυτά, η χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου άφησε εξαιρετικά ικανοποιημένους τους ανθρώπους που βίωσαν την εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας, εγκαθιδρύοντας μία πολύ καλή πρακτική below-the-line marketing στους επίδοξους χρήστες της εν λόγω τεχνολογίας.

 

Μια τεχνολογία μπορεί να έρθει και να παρέλθει ακόμα και μέσα σε ένα χρόνο, αφήνοντας μηδαμινή ανάμνηση τόσο στις εταιρίες όσο και στους πελάτες. Αν και τίποτα δεν είναι σίγουρο, πολλά ερευνητικά κέντρα έχουν εκδώσει έρευνες για τα οφέλη της συγκεκριμένης καινοτομίας σε όλους τους τομείς της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Τα πρώτα δείγματα πάντως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την ανάπτυξη ενός νέου μέσου μάρκετινγκ, που θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τις διαφημιστικές, τα agencies και τις εταιρίες συνολικά στο χώρο της προώθησης και του μάρκετινγκ.

Advertising · Case Studies · Google · marketing · Social Media · Virtual Reality

marketing virtual reality google samsung

Agencies · Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Communications · Media

Panagiotis Sardelis

Ο Παναγιώτης Σαρδέλης είναι τελειόφοιτος του τμήματος Διεθνών κι Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Αποτέλεσε μέλος ερευνητικών ομάδων και ΜΚΟ στους τομείς των διεθνών σχέσεων με ειδίκευση στην ενέργεια και τα διεθνή οικονομικά. Ο τομέας των business συνιστά πλέον κύριο αντικείμενο απασχόλησης του με επίκεντρο το digital marketing. Αυτή τη στιγμή εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Job opening: Account Manager

»

Πως λειτουργεί το SEO! Βασικές συμβουλές στη χρήση του!

»

Marketing Innovation: 3 πράγματα που πρέπει να κάνεις για να πετύχεις!

»

Media Intern Wanted

»

Πως να χρησιμοποιήσετε τα Social Media για να προσελκύσετε όχι μόνο πελάτες αλλά και νέους υπαλλήλους!

»

Συμβουλές για ένα καλά δομημένο βιογραφικό!

»

5 Τρόποι για να προσελκύσει ένα ξενοδοχείο περισσότερους επισκέπτες χρησιμοποιώντας το Social Media Marketing!

»

Marketing και Εικονική Πραγματικότητα: Ένα νέο “όπλο” των Marketers

»

Συνεργασία Bloomberg-Twitter: Καινοτόμο σχέδιο για τη νέα γενιά χρηστών

»

Θέστε έξυπνους στόχους μάρκετινγκ για το 2018

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο