The New Stuff - Suit digital marketing

Οι marketing στρατηγικές του μέλλοντος

Mara Havaki


Όσο περνάνε τα χρόνια, η αγορά συνεχώς εξελίσσεται και γίνεται όλο και πιο απαιτητική και ανταγωνιστική. Έτσι, σχηματίζεται ένα δύσκολο περιβάλλον μέσα στο οποίο κάθε επιχείρηση (και brand) οφείλει να προσαρμοστεί προκειμένου όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει.

Το marketing αποτελεί βασική πτυχή κάθε επιχείρησης. Όχι μόνο προβάλει το προϊόν/υπηρεσία στο εκάστοτε target group προκειμένου να το γνωρίσει, αλλά και βοηθά ουσιαστικά στο να επιβιώσει σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές αγορές, οι οποίες αλλάζουν συνεχώς. Αυτό φαίνεται αν κανείς παρατηρήσει τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις και πρακτικές. Γι ‘αυτόν ακριβώς το λόγο και η στρατηγική marketing που ακολουθεί κάθε επιχείρηση απαιτεί επίσης αλλαγή και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.

Dont-Get-Caught-With-These-Obsolete-Digital-Marketing-Strategies

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι εκείνες οι στρατηγικές που θα κυριαρχήσουν στο marketing του μέλλοντος:

Content is king!

Όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, το περιεχόμενο είναι το άλφα και το ωμέγα όχι μόνο μίας επιτυχημένης προωθητικής καμπάνιας, αλλά και της συνολικής παρουσίας ενός προϊόντος. Για παράδειγμα, δε φτάνει μόνο ένα διαφημιστικό σποτ μεγάλης εμβέλειας, αν το μήνυμα που έχει να περάσει δεν είναι ποιοτικό, μοναδικό και δεν έχει αξία για το κοινό.

Μία μορφή ιδιαίτερου περιεχομένου που φαίνεται να έχει κερδίσει τις εντυπώσεις και να φέρνει αξιοσημείωτα αποτελέσματα είναι το UGC, ή αλλιώς το User Generated Content. Το UGC αποτελεί εξ ορισμού κάθε είδους περιεχόμενο, όπως blogs, updates, chats, tweets, εικόνες, βίντεο, αρχεία ήχου, και άλλες μορφές media, που έχει δημιουργηθεί από τους χρήστες ενός online συστήματος ή υπηρεσίας και συχνά μοιράζεται μέσω των social media.

To συγκεκριμένο περιεχόμενο είναι πολύ πιο engaging, καθώς εμπιστευόμαστε πολύ πιο εύκολα ένα προϊόν όταν μας το προτείνουν φίλοι μας ή όταν ακούγεται πολύ στον κοινωνικό μας περίγυρο ή ακόμα όταν διαβάζουμε reviews από άλλους καταναλωτές.

On-the-go marketing και gadgets

Με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, τα gadgets έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας διαμορφώνοντας διαφορετικά τις καταναλωτικές συνήθειες. Μιλώντας για gadgets αναφερόμαστε κυρίως στις mobile συσκευές (όπως π.χ. smartphones και tablets) που είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχουν καταστήσει την επικοινωνία και ενημέρωση πιο άμεση από ποτέ.

Έτσι, καθώς ο κόσμος κινείται σε ταχύτατους ρυθμούς και ο ελεύθερος χρόνος όλο και μειώνεται, κάθε brand πρέπει να πιάσει την προσοχή του κοινού on-the-go. Γι’ αυτό το λόγο έχει αναπτυχθεί το mobile marketing (όπως και το e-commerce), ένα trend που κάθε brand οφείλει να εφαρμόσει εάν θέλει να μη μείνει πίσω. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που λένε ότι το μέλλον είναι mobile, όταν το Facebook σε πρόσφατη έρευνά του ανακοίνωσε πως το 1/3 των online αγορών γίνονται μέσω mobile.

Ανάπτυξη γερών σχέσεων με τους πελάτες

Σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας μίας εταιρίας είναι η ανάπτυξη και συντήρηση γερών σχέσεων με τους πελάτες της. Κάθε καταναλωτής επιθυμεί να νιώθει πως η γνώμη του μετράει και πως κάποιος νοιάζεται για τις ανάγκες του, έτσι θα πρέπει να δίνεται βάση στο feedback του. Επομένως, όταν ένα προϊόν καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτή και τον κάνει να νιώσει ικανοποίηση και ασφάλεια, τότε πετυχαίνει και το customer loyalty.

Ένας από τους βασικούς τρόπους να μάθει κανείς το target group του καλύτερα είναι το market research, ώστε να εντοπίσει τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του. Ακόμη κι όταν όμως επιτευχθεί το customer loyalty, προκειμένου να συντηρηθεί θα πρέπει συνεχώς το brand να ανανεώνει το προϊόν του με βάσει το feedback που δέχεται και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις του κοινού του. Αν δεν έχει ανοιχτά μάτια και αφτιά τότε σίγουρα κάποιος άλλος ανταγωνιστής θα τον προλάβει.

Σωστή χρήση των Social Media

Πώς να μην είναι απαραίτητη η χρήση των social media, όταν πρόσφατα το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο συγκέντρωσε σε μία μέρα 1 δισ. χρήστες; Tο σύνολο των χρηστών του διαδικτύου, φαίνεται να είναι περίπου τρία δισ., που σημαίνει ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων που ήταν συνδεδεμένοι στο ίντερνετ παρακολουθούσαν τα νέα των φίλων τους και των αγαπημένων τους σελίδων στο Facebook.

Όταν λοιπόν, το 1/3 των αγορών γίνονται μέσω mobile (άρα μέσω ίντερνετ) και 3 δισ. ανθρώπων είναι συνδεδεμένοι, κατανοούμε πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεται δυναμικά κάθε επιχείρηση στο επίκεντρο των νέων τάσεων. Η παρουσία των brands στα social media (Facebook, Instagram, Twitter κ.ά.), αλλά και η σωστή χρήση των μέσων αυτών φέρνει κάθε brand πιο κοντά στο κοινό του (όπως επίσης και πιο κοντά στο πάτημα του κουμπιού “buy now”).

After all, quality matters.

Ό,τι και να κάνουμε όμως από άποψη marketing και όσο budget και αν δαπανήσουμε για την προβολή του brand μας, δε θα αποδώσει τα μέγιστα αν και η ποιότητα του προϊόντος/υπηρεσίας μας δεν είναι καλή. Μπορεί η σωστή και οργανωμένη προώθηση να λειτουργήσει μία φορά, δύο φορές, αλλά αν ο πελάτης δεν μείνει απόλυτα ικανοποιημένος και την τρίτη φορά τότε δε θα προχωρήσει σε αγορά ξανά. Αυτό γιατί ένα ποιοτικό προϊόν μαρτυρά στο μυαλό του καταναλωτή το σεβασμό και την εκτίμηση που τρέφει η εταιρία (που προέρχεται το προϊόν) για τον ίδιο.

Οπότε δε φτάνει μόνο ένα καλά συντονισμένο marketing plan, γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει είναι το customer experience και satisfaction.

Advertising · Future · Online Marketing · Social Media

future · marketing · marketing strategies

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Mara Havaki

Η Μάρα κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακάλυψε τη δυναμική που κρύβει ο κλάδος του Marketing. Μετά την αποφοίτησή της, την κέρδισε ολοκληρωτικά ο χώρος του digital, στον οποίο και δραστηριοποιείται έκτοτε. Τα τελευταία δύο χρόνια εργάστηκε στη Socialab ως Marketing & PR Manager, ενώ παράλληλα είχε αναλάβει και την αρχισυνταξία του Suit.gr.

Recently Published

»

Τα σωστά keywords, μπορούν να κάνουν το άρθρο σου να ξεχωρίσει.

»

Πως να υπολογίσετε το Engagement rate στο Instagram

»

Τί είναι τα URL Shorteners και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

»

Ο ενθουσιασμός για τα e-Sports και οι Digital Marketers

»

Τι χρειάζεται να γνωρίζεις για το location-based marketing

»

5 tips για να βελτιώσετε τη διαφήμισή σας στα Social Media.

inbound marketing
»

Τι είναι το inbound marketing;

»

Τί είναι το Google Data Studio και πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

»

10 Στατιστικά για τα social media που πρέπει να γνωρίζεις!

»

Πως θα κάνετε τις διαφημίσεις σας στο διαδίκτυο να ξεχωρίσουν

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο