The New Stuff - Suit digital marketing

Πώς θα γίνετε viral: γνωρίστε τη YouTube generation

Despina Skordili


Η παρακολούθηση video στο Youtube έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μια από τις πιο δημοφιλείς ενασχολήσεις των χρηστών του ίντερνετ, προσφέροντας νέες δυνατότητες για online διαφήμιση.

Ωστόσο, πολλοί δεν έχουν βρει ακόμα την απάντηση στο ερώτημα πώς ένα branded video γίνεται viral και πώς άλλα καταφέρνουν να αποσπάσουν ελάχιστα μόνο views. Όπως έχουμε πει και παλιότερα το viral είναι συνήθως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού τύχης και στρατηγικής.

Παρόλα αυτά, μια ματιά στις νέες συνήθειες των χρηστών του YouTube μπορεί να μας αποκαλύψει τι είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να πατήσει το share στο video που μόλις παρακολούθησε.

youtube_viral

Σύμφωνα με το τελευταίο report των YouTube Insights που δημοσίευσε η Google τον περασμένο μήνα, στους χρήστες του YouTube κυριαρχεί σήμερα η Generation C (από τα Connection, Community, Creation και Curation, που είναι οι κύριες online συνήθειες των μελών της), την οποία αποκαλεί και Youtube Generation.

Η Gen C χρησιμοποιεί το ίντερνετ ως μία από τις πρωταρχικές πηγές διασκέδασης, ενώ στρέφεται όλο και λιγότερο στα παραδοσιακά μέσα. Αναζητά online αυθεντικό περιεχόμενο, το οποίο στη συνέχεια μοιράζεται με άλλους χρήστες σε blogs, social media και άλλες πλατφόρμες. Το 66% των μελών της προτιμούν να παρακολουθούν online video από το να βλέπουν τηλεόραση και κατά συνέπεια έρχονται περισσότερο σε επαφή με branded content στο YouTube από ότι με τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Πώς μπορούν οι παραπάνω πληροφορίες να αξιοποιηθούν στο digital marketing; Μπορεί να μην υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή επιτυχίας για το video των εκατομμυρίων views, όμως τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει το branded content για να είναι αυθεντικό και shareable, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Gen C, είναι τα εξής:

  • Τα viral videos έχουν περιεχόμενο που δε θυμίζει διαφήμιση με την παραδοσιακή έννοια. Το περιεχόμενό τους είναι fun ή inspirational και αξίζει να το μοιραστεί κανείς σε blogs και social media, ενώ το διαφημιζόμενο προϊόν δε φαίνεται έντονα μέσα σ’ αυτό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το χιουμοριστικό video που δημιούργησε πριν από λίγο καιρό η Libresse.

  • Αναγνωρίζουν τη social διάσταση του Youtube. Εκτός από καλό περιεχόμενο, μια καμπάνια για να γίνει viral πρέπει να μπορεί επίσης να κάνει “παιχνίδι” ανάμεσα σε διαφορετικές πλατφόρμες, όπως έκανε η Lacta για την προώθηση της ταινίας Love in the End. Δημιούργησε ένα alternate reality game, το οποίο διεξαγόταν ανάμεσα σε Youtube, Facebook και διάφορα άλλα websites.
  • Είναι συγχρονισμένα με την επικαιρότητα. Εμπνέονται από σημαντικά γεγονότα και πετυχαίνουν να ενσωματώσουν το μήνυμά τους μέσα σ’ αυτά (ένα χρήσιμο tool για αυτό τον σκοπό είναι το Youtube Trends, που φανερώνει τι είναι δημοφιλές στις αναζητήσεις των χρηστών). Για παράδειγμα, η Crest εκμεταλλεύτηκε την αγάπη των παιδιών για το Halloween και δημιούργησε ένα έξυπνο video που απέσπασε εκατομμύρια views.

 

Advertising · Content · Greek Case Studies · YouTube

shareable content · viral video · youtube

Despina Skordili

Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

Recently Published

»

Πώς να γίνεις επαγγελματίας digital marketer

»

Βελτιστοποιήστε την απόδοση Search Ads Campaigns με τη χρήση Long Tail Keywords.

»

Τα λάθη στον σχεδιασμό της digital marketing στρατηγικής

»

Το email marketing και πως θα βοηθήσει την επιχείρηση σας

»

5 βήματα για να την επιτυχημένη δημιουργία Brand Voice

»

4 απλά tips για αυξηση του Conversion Rate από φόρμες

»

Τα βήματα για τον σχεδιασμό διαφημίσεων στα social media

»

Βελτιώστε την marketing στρατηγική σας με τη χρήση NFC.

»

Διαφοροποιηθείτε διηγούμενοι ιστορίες με τεχνολογίες Mixed Reality

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο