The New Stuff - Suit digital marketing

Πώς θα γίνετε viral: γνωρίστε τη YouTube generation

Despina Skordili


Η παρακολούθηση video στο Youtube έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μια από τις πιο δημοφιλείς ενασχολήσεις των χρηστών του ίντερνετ, προσφέροντας νέες δυνατότητες για online διαφήμιση.

Ωστόσο, πολλοί δεν έχουν βρει ακόμα την απάντηση στο ερώτημα πώς ένα branded video γίνεται viral και πώς άλλα καταφέρνουν να αποσπάσουν ελάχιστα μόνο views. Όπως έχουμε πει και παλιότερα το viral είναι συνήθως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού τύχης και στρατηγικής.

Παρόλα αυτά, μια ματιά στις νέες συνήθειες των χρηστών του YouTube μπορεί να μας αποκαλύψει τι είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να πατήσει το share στο video που μόλις παρακολούθησε.

youtube_viral

Σύμφωνα με το τελευταίο report των YouTube Insights που δημοσίευσε η Google τον περασμένο μήνα, στους χρήστες του YouTube κυριαρχεί σήμερα η Generation C (από τα Connection, Community, Creation και Curation, που είναι οι κύριες online συνήθειες των μελών της), την οποία αποκαλεί και Youtube Generation.

Η Gen C χρησιμοποιεί το ίντερνετ ως μία από τις πρωταρχικές πηγές διασκέδασης, ενώ στρέφεται όλο και λιγότερο στα παραδοσιακά μέσα. Αναζητά online αυθεντικό περιεχόμενο, το οποίο στη συνέχεια μοιράζεται με άλλους χρήστες σε blogs, social media και άλλες πλατφόρμες. Το 66% των μελών της προτιμούν να παρακολουθούν online video από το να βλέπουν τηλεόραση και κατά συνέπεια έρχονται περισσότερο σε επαφή με branded content στο YouTube από ότι με τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Πώς μπορούν οι παραπάνω πληροφορίες να αξιοποιηθούν στο digital marketing; Μπορεί να μην υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή επιτυχίας για το video των εκατομμυρίων views, όμως τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει το branded content για να είναι αυθεντικό και shareable, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Gen C, είναι τα εξής:

  • Τα viral videos έχουν περιεχόμενο που δε θυμίζει διαφήμιση με την παραδοσιακή έννοια. Το περιεχόμενό τους είναι fun ή inspirational και αξίζει να το μοιραστεί κανείς σε blogs και social media, ενώ το διαφημιζόμενο προϊόν δε φαίνεται έντονα μέσα σ’ αυτό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το χιουμοριστικό video που δημιούργησε πριν από λίγο καιρό η Libresse.

[youtube= http://youtube.com/watch?v=midfcOxzTw8]

  • Αναγνωρίζουν τη social διάσταση του Youtube. Εκτός από καλό περιεχόμενο, μια καμπάνια για να γίνει viral πρέπει να μπορεί επίσης να κάνει “παιχνίδι” ανάμεσα σε διαφορετικές πλατφόρμες, όπως έκανε η Lacta για την προώθηση της ταινίας Love in the End. Δημιούργησε ένα alternate reality game, το οποίο διεξαγόταν ανάμεσα σε Youtube, Facebook και διάφορα άλλα websites.

[youtube= http://www.youtube.com/watch?v=EfoZgijeARM]

  • Είναι συγχρονισμένα με την επικαιρότητα. Εμπνέονται από σημαντικά γεγονότα και πετυχαίνουν να ενσωματώσουν το μήνυμά τους μέσα σ’ αυτά (ένα χρήσιμο tool για αυτό τον σκοπό είναι το Youtube Trends, που φανερώνει τι είναι δημοφιλές στις αναζητήσεις των χρηστών). Για παράδειγμα, η Crest εκμεταλλεύτηκε την αγάπη των παιδιών για το Halloween και δημιούργησε ένα έξυπνο video που απέσπασε εκατομμύρια views.

[youtube= http://www.youtube.com/watch?v=cnzbZ2RA4qQ]

 

Advertising · Content · Greek Case Studies · YouTube

shareable content · viral video · youtube

Despina Skordili

Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting