suit
  • 1,547 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Guest posts · Mobile
Jan 11 2012

Mobile Strategy έχουμε;

Dimitris Dimitriadis


Mobile Marketing ή iPhone Application Marketing ή App Marketing – είναι μερικά από τα buzz keywords που θα ακούτε συχνά από εδώ και μπρος και θα καταλήγουν συνήθως με την λέξη Marketing.

Επειδή γνωρίζετε την αγάπη μου στην συγκεκριμένη επιστήμη (ελπίζω να μην παρεξηγηθούν οι πυρηνικοί φυσικοί) και σε ό,τι νέο κολλάει δίπλα του τα τελευταία 7 χρόνια (βλ. social media marketing), εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο ξεκίνησα να διαβάζω βιβλιογραφία και να ασχολούμαι με την πρακτική του λεγόμενου χρόνια πριν το iphone αλλάξει τα πάντα Mobile Marketing και συγκεκριμένα με το μεγάλο niche –  iphone app marketing.

Θα ήθελα να περιγράψω σε αυτό το post κάποιες αρχικές συμβουλές με μια λίστα όπως κάνω πάντα για τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να εφαρμόσει κάποιες προσεγγίσεις marketing  εφόσον σκεφτεί να φτιάξει μια εφαρμογή – και σημειώστε το σκεφτεί – γιατί αν ξεκινήσει τις κινήσεις προώθησης της εφαρμογής του, εφόσον έχει εγκριθεί από το ανάλογο store:

  1. Apple App Store
  2. Android Market
  3. Nokia Ovi Store
  4. Blackberry App World
  5. Samsung Application Store
  6. Windows Marketplace

είναι πια αργά για να ασχοληθεί με την προώθηση, ή τουλάχιστον έχει χάσει αρκετό πολύτιμο χρόνο από το λεγόμενο lifespan μιας εφαρμογής.

Μια από τις δημοφιλέστερες προσεγγίσεις για να ξεκινήσετε το marketing της εφαρμογής σας είναι το λεγόμενο Marketing Crescendo (© Ken Yarmosh) όπου στην ουσία όλα ξεκινάνε από την ώρα που έχετε καταλήξει στην ιδέα και το πρόβλημα που λύνει η εφαρμογή σας ξεκινώντας από την Στρατηγική σας.

 

Marketing χωρίς Στρατηγική για ένα iphone app απλά δεν υπάρχει

Όπου iphone βάλτε την δική σας πλατφόρμα, στο συγκεκριμένο post (και γενικά στην πράξη). Εγώ προσωπικά ασχολούμαι με το δημοφιλέστερο – πολυπληθέστερο store σαν παράδειγμα αλλά και στην δική μου πρακτική.
Η Στρατηγική λοιπόν, ξεκινάει όπως σε όλα τα πλάνα στρατηγικής με πολύ παρατήρηση:

  • Αξιολογήστε την ιδέα σας σαν εφαρμογή
  • Μπείτε στις κατηγορίες του app store – 20 στον αριθμό – με την κατηγορία των παιχνιδιών να έχει άλλες 20 υποκατηγορίες και ψάξτε για εφαρμογές που λύνουν το ίδιο πρόβλημα με την δική σας ή είναι συμπληρωματικές
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το 148apps.biz ή το uquery.com για να δείτε αναλυτικά την κάθε κατηγορία και καταλάβετε πως λειτουργεί το store
  • Μπείτε στην διαδικασία να ποσοτικοποιήσετε την εφαρμογή σας, όχι κάνοντας αυθαίρετους υπολογισμούς για τα downloads που ΘΑ πάρετε, αλλά περίπου σε ποια και πόση αγορά χρηστών απευθύνεστε. Αν φτιάξετε πχ ένα remote control app για την Philips Net TV οι πωλήσεις σας θα είναι ένα μικρό ποσοστό των πωλήσεων της συγκεκριμένης TV (είναι super γενικό παράδειγμα το ξέρω αλλά καταλάβατε τι θέλω να πω).
  • Μελετήστε αναλυτικά τα Revenue Models τα αναφέρω εδώ επιγραμματικά:
    Free
    Free + Advertising
    Paid
    Lite and Pro
    In App Purchases
    New Versions
    … κ.ά
  • Καθορίστε ένα αρχικό pricing βλέποντας τους ανταγωνιστές σας
    (στην παρατήρηση εννοείται ότι συμπεριλαμβάνονται και οι “ανταγωνιστές” σας).  και με βάση το revenue model σας επιλέξτε από την αρχή αν θα βγείτε η “φθηνή αλλά καλή λύση” ή “η απόλυτη λύση που κοστίζει” (πάλι γενικεύω αλλά το κάνω για να είναι κατανοητό). Γενικώς και το θέμα του pricing είναι πολύπλοκο και έχει αναπτυχθεί μια “φιλολογία” γύρω από αυτό, αν ασχοληθείτε θα βρείτε αναλυτικά παραδείγματα αλλά και blog posts που καλύπτουν το θέμα.
  • Φτιάξε ένα Best Case Scenario- δηλαδή με βάση όλα τα παραπάνω τι περίπου θεωρείτε ότι θα έκανε η εφαρμογή σας αν έβγαινε σε μια δεδομένη κατηγορία που απευθύνεται σε μια δεδομένη αγορά. Τι νούμερα θεωρείτε ότι θα έπιανε.
  • Υπολογίστε χρόνο και χρήμα – Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής χρειάζεται χρόνο & χρήμα (και πολύ μεγάλη δέσμευση στην ιδέα) όποτε πρέπει πριν ξεκινήσετε να υπολογίσετε όλα τα πιθανά έξοδα (design, development, marketing, freebies etc), μέχρι το application να έρθει τουλάχιστον break even.

 

Ας περάσουμε τώρα και στο Marketing

Έχω παρατηρήσει σχετικά με το iphone application marketing, ότι ισχύουν οι γενικές αρχές ενός καλού online λανσαρίσματος ενός branded προϊόντος “μπολιασμένες” (μου επιτρέπετε των όρο) με συνθήκες λανσαρίσματος και προετοιμασίας ενός ανοιχτού λογισμικού. Η παρακάτω λίστα θα στηρίξει την παρατήρηση μου:

  • Χρησιμοποιήστε το Twitter  (λίστες, keyword search, monitoring) για να βρείτε κόσμο που έχει το πρόβλημα που λύνετε ή που μοιράζεται το ίδιο πάθος με εσάς. Αρχικά προσπαθήστε να είστε χρήσιμος. Ακολουθήστε τους influencers, τους μελλοντικούς σας πελάτες και φτιάξτε λίστες με τους “ανταγωνιστές”.
    Ένα χρήσιμο εργαλείο για αυτή την δουλειά είναι το HootSuite (υπάρχουν πολλά αλλά το συγκεκριμένο θα σας βοηθήσει και μετά το Launch να χρησιμοποιείτε όλα τα social media από ένα dashboard)
  • Ξεκινήστε να διαβάζετε – Μόνο από την παραπάνω ενέργεια θα βρείτε άφθονο περιεχόμενο σχετικά με το κοινό που απευθύνεστε αλλά και τον ανταγωνισμό
  • Εφόσον έχετε ξεκινήσει το Development της εφαρμογής και έχετε την χαρά να έχετε ένα λογότυπο, φτιάξτε ένα καλό splash page στο url που αργότερα θα ανεβάσετε το website της εφαρμογής σας – Ενδείκνυται να απευθυνθείτε σε έναν  καλό UI designer για όλοι την εφαρμογή αλλά και το marketing υλικό σας.
  • Βάλτε μια παρότρυνση (call to action) και ένα newsletter form στο splash page έτσι ώστε να μαζέψετε κάποια emails που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε είτε για beta testing (είναι καλύτερο να αντλείται beta testers από το twitter) είτε για να χτίσετε ένα fan base από early adopters
  • Ξεκινήστε να blogάρετε! Το καλύτερο είναι στο ίδιο domain με αυτό του splash και μετέπειτα της εφαρμογής σας
  • Βρείτε έξυπνους τρόπου να χτίσετε μια “κοινότητα” γύρω σας, από μελλοντικούς πελάτες αλλά και χρήσιμους beta testers
  • Χρησιμοποιήστε το Twitter για να στρατολογήσετε beta testers, μην  ξεχνάτε ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι οι πρώτη σας πελάτες αν η εφαρμογή σας είναι Paid αλλά και οι πρώτοι που θα μοιραστούν το όραμα σας. Επικοινωνήστε μαζί τους με σεβασμό και ειλικρίνεια.
  • Χρησιμοποιήστε websites όπως το dribbble για να δείχνετε teasers από την επερχόμενη εφαρμογή σας
  • Μέχρι το συγκεκριμένο bullet έχουμε περιγράψει γενικές ενέργειες που γίνονται πριν και κατά την διάρκεια του  development, παρακάτω θα περιγράψουμε επιγραμματικά μια σειρά ενεργειών που πλαισιώνουν το λανσάρισμα της εφαρμογής αλλά και μερικές post launch ενέργειες.
  • Σχεδιάστε προσεκτικά το περιεχόμενο του website σας! Προσοχή εδώ το περιεχόμενο χωρίζετε σε 2 μέρη: Pre Launch content – και Post Launch content
  • Μελετώντας πολλά website εφαρμογών, θα δείτε ότι πριν και κατά το λανσάρισμα τους, έχουν κάποια κοινά στοιχεία (σχεδόν όλα έχουν ένα Device) όπου εκεί παίζουν τα teaser της εφαρμογής στο Pre Launch και μετά screenshots στο Post Launch, έχουν price tag, customer quotes etc. Δείτε πολλά websites εφαρμογών μέχρι να νιώσετε ότι μπορείτε να αναθέσετε (αν δεν το έχετε κάνει από την αρχή όπως είπαμε παραπάνω) την σχεδίαση του σε κάποιον επαγγελματία που έχει την “apple like” φιλοσοφία και να πάρετε ένα ιδεατό αποτέλεσμα που θα είναι το εργαλείο σας για όλη την διάρκεια ζωής της εφαρμογής σας.
  • Social Media – Φροντίστε την παρουσία σας (και την οπτική συνοχή σας) σε όλα τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα, αλλά και στα δίκτυα που συχνάζουν οι “πελάτες” σας – Υπάρχουν άπειρες δυνατότητες για να κερδίσετε πελάτες, reviews αλλά και φανατικούς χρήστες μέσα από το κοινωνικό διαδίκτυο! Μην αφήσετε κανένα κανάλι αναξιοποίητο. (Ακόμη και το facebook group της τοπικής εφημερίδας στην Kolopetinitsa μπορεί να είναι αιτία για να βγείτε στο CNET live)
  • Promo codes (μόνο 50) που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε εφόσον εγκριθεί το application για να δώσετε σε beta testers, bloggers, media αλλά και σε πελάτες που έδωσαν feedback μέσα από τα παραπάνω κανάλια. Αν δεν σας φτάνουν τα 50, υπάρχει και η λογική του gift this app όπου μπορείτε να δωρίσετε όσα κομμάτια θέλετε από την εφαρμογή σας, αλλά χρειάζεται να υπολογίσετε ότι θα πληρώσετε το ποσοστό της apple και να σας γυρίσει πίσω το 70%
  • Τελευταίο αλλά σημαντικότερο μετά τις Σχέσεις με την “κοινότητα” είναι οι Σχέσεις με τα “Μέσα” – Εφόσον έχετε έτοιμο αρκετό υλικό από το website σας (faq, whats new, why this app etc) και έχετε γράψει και μερικά blog posts για την χρησιμότητα της εφαρμογής σας, δεν θα σας είναι δύσκολο να συντάξετε ένα όμορφο pitch email για να προσεγγίσετε bloggers που ασχολούνται με το αντικείμενο σας ή websites που κάνουν application reviews ή ακόμη και μεγάλα media ή τοπικά media για να αναφερθούν στην εφαρμογή σας ή στο πρόβλημα που αυτή λύνει. Μην ξεχνάτε την στιγμή του που θα εγκριθεί το app σας από το appstore θέλετε όλα τα φώτα στραμμένα επάνω σας, δεν θα υπάρχει δεύτερη ευκαιρία να κάνετε το hit και ένα δυνατό review ή/και αναφορά σε ένα superstar website (call me, engadget,wired etc ) μπορεί να σας εκτοξεύσει στο top 100. Όλα είναι θέμα Στρατηγικής & Marketing

Αυτές είναι πολύ επιγραμματικά κάποιες βασικές οδηγίες προς “ναυτιλλομένους” σχετικά με το mobile application marketing.

To be continued…

 

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Guest posts · Mobile

android · iphone · mobile apps · mobile strategy

Dimitris Dimitriadis

Ο Δημήτρης Δημητριάδης γράφει για marketing & social media στο insideabox.gr και προσπαθεί να σώσει τον κόσμο, σχεδιάζοντας bike sharing systems στο Easybike.gr.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.

Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.