Neuromarketing: Νέα προοπτική στα social media
Καθημερινά όλοι μας γινόμαστε αποδέκτες αναρίθμητων τακτικών digital marketing (digital storytelling, email campaigns, mobile marketing, social media campaigns με στόχο τη δημιουργία μοναδικών εμπειριών), τις οποίες χρησιμοποιούν οι εταιρίες σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Αυτό συμβαίνει προκειμένου να αδράξουν καινούργιες ευκαιρίες, αλλά κυρίως για να παρέχουν περισσότερο προσωποποιημένες υπηρεσίες ώστε να αυξηθεί το brand loyalty.
Πέραν όμως από αυτές τις τακτικές, ευκαιρίες βρίσκονται και στη γνώση που μπορούμε να αποκομίσουμε για τον «κρυφό» τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλός μας!
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Σύμφωνα με την επιστήμη του Neuroscience Marketing (ή αλλιώ Neuromarketing), τα οπτικά ερεθίσματα ενεργοποιούν τους νευρώνες αντικατοπτρισμού. Οι νευρώνες αυτοί, με τη σειρά τους πυροδοτούν τα μέρη του εγκεφάλου μας, τα οποία υποσυνείδητα μας πείθουν πως αυτό που βλέπουμε είναι αυθεντικό. Με έναν τρόπο, μας οδηγούν σε συναισθήματα τα οποία διαμορφώνουν την ψυχολογία, τη σκέψη μας και τέλος τη λήψη αποφάσεων. Θα μπορούσαμε επομένως να πούμε πως τα οπτικά ερεθίσματα, μας οδηγούν σε συναισθήματα και διαδικασίες σκέψης που μας αναγκάζουν κατά κάποιον τρόπο να ενεργούμε παρορμητικά!
Μάλιστα, μελέτες πάνω στο Neuromarketing έχουν αποδείξει πως ο τρόπος με τον οποίο ο εγκέφαλός μας ανταποκρίνεται σε αισθητηριακά ερεθίσματα marketing, συνδέεται με την καταναλωτική μας συμπεριφορά. Με αυτήν την πρόσβαση στις αντιδράσεις του εγκεφάλου μας, μέσω ηλεκτροκαρδιογραφήματος, οι ερευνητές είναι σε θέση να κατανοούν τα συναισθήματα που νιώθει ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας, καθώς και τα συναισθήματα που τον οδήγησαν στην αγορά.
Ουσιαστικά, με έναν τρόπο γνωρίζουμε τι είναι αυτό που παρακινεί τους καταναλωτές να αγοράσουν!
Τι είναι αυτό τελικά;
Δεν είναι άλλο από το υποσυνείδητό μας, το οποίο κατά μία έννοια σκέπτεται «οπτικά», ελέγχει τη συμπεριφορά μας και μας βοηθά να αναβιώσουμε αναμνήσεις από προηγούμενες αισθητηριακές διεγέρσεις. Επίσης, το υποσυνείδητο μετατρέπει τα οπτικά ερεθίσματα σε αυθόρμητες αγοραστικές συμπεριφορές.
Από τα παραπάνω λοιπόν, γίνεται σαφές πως το Neuromarketing ρίχνει φως σε πολλές σκοτεινές πτυχές της δραστηριότητας των χρηστών στα social media! Το κλειδί όμως της επιτυχίας για τη social media παρουσία των brands, βρίσκεται στη χρήση των οπτικών εκείνων μέσων (photos, branded animated videos, info-graphics), τα οποία είναι αυθεντικά και θα οδηγήσουν τους χρήστες σε αγορά!