Η πε-πατημένη των παραδοσιακών μέσων
Δεν είναι μυστικό το ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εταιριών που προσφέρουν καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες δεν θέλουν να ξέρουν για το Internet. Αν μπορούσαν, θα πατούσαν ένα κουμπί και θα το έκλειναν.
Κι αυτό γιατί περισσότερο κακό τους έχει κάνει, παρά καλό. Στο Internet οι αποτυχίες σου γίνονται γνωστές πιο γρήγορα, πιο εύκολα και μένουν για πάντα κάπου, ενώ παράλληλα η δυναμικότητά του είναι τέτοια που την μια είσαι στον αφρό και την άλλη στο βυθό αν βγει κάποιος καλύτερος.
Οπότε, η γενική στρατηγική είναι «δεν ασχολούμαστε με το Internet». Βγάζουν κάνα βιντεάκι με το διαφημιστικό τους στο YouTube για να βλέπει ο κόσμος αν είναι κάνα καλό (πρόσφατο παράδειγμα είναι το «σήμα καμπάνα» της Cosmote που απέκτησε και παρωδία).
Η στρατηγική των εταιρίων να μην ασχοληθούν με το Internet τους κάνει να νομίζουν ότι το Internet δεν ασχολείται μαζί τους. Λες και οι χρήστες του δε ζουν στον offline κόσμο.
Αυτό πολύ συχνά σημαίνει ότι αν κάνεις κάτι στον offline κόσμο και δεν αρέσει στους καταναλωτές σου, το κράξιμο πάλι θα το κάνουν απλώς εσύ δε θα είσαι εκεί για να το ακούσεις και διορθωθείς. Θα χάνεις κοινό, καταναλωτές, έσοδα, brand value και δε θα ξέρεις γιατί.
Ξέρεις γιατί;
Γιατί δεν αν έχεις τα αυτιά σου και το στόμα σου και στο Internet, τότε ο πρώτος ανταγωνιστής σου που θα αγαπήσει το μέσο περισσότερο, θα σε φάει λάχανο.
Παραθέτω πρόσφατα παραδείγμα από πρόσφατα tweets και status updates δύο ανθρώπων που δημιουργούν κακή εντύπωση σε προϊόντα.
Παραθέτω παραδείγματα για Media Markt, Jumbo, Best, La Pasteria, Ίον και Lacta.