Ο διαγωνισμός της On Telecoms
Τον τελευταίο χρόνο έχω δει στα social media αρκετά projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στα οποία θα ήθελα να εμπλέκομαι γιατί συζητήθηκαν πολύ, ήταν πολύ φανταχτερά και γενικά δημιούργησαν buzz.
Αλλά πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου έχω κάτι που ακόμα και στο τελευταίο Social Media Conference άκουσα μόνο προς το τέλος: τη μαγική λεξούλα ROI.
Ουκ ολίγες φορές αναρωτήθηκα για το πόσο πρέπει να αξίζει κάθε view για να βγάλει τα λεφτά του ένα project, ή πόσα πρέπει να έρθει να ξοδέψει κάθε χρήστης προκειμένου να έχει ROI ένα facebook application.
Και έρχομαι τώρα στο ζουμί: το διαγωνισμό της On Telecoms.
Η On γιορτάζει φέτος τα τέταρτά της γενέθλια. Γι αυτό τρέχει εδώ και μια εβδομάδα ένα διαγωνισμό ο οποίος της κοστίζει σχεδόν μηδέν από άποψη προϊόντος, τίποτα από άποψη διαφήμισης (όλο είναι οργανικό word of mouth) και έλαχιστα από άποψη εφαρμογής. Παρόλα αυτά όμως ο διαγωνισμός έχει ακουστεί σε blogs, portals και forums όπου οι χρήστες μοιράζονται το προσωπικό τους link με άλλους για να κερδίσουν ψήφους.
Γιατί; Επειδή αντί να ξοδεύει τα λεφτά για επικοινωνία, απλά δίνει ένα δώρο που έχει τεράστια αξία για τον χρήστη: 4 χρόνια χωρίς πάγια.
Η On λοιπόν δημιούργησε ένα διαγωνισμό στον οποίο μπορεί να συμμετέχει ο οποιοσδήποτε χρήστης Facebook μπαίνοντας στην εφαρμογή και απαντώντας σε μια ερώτηση που του ζητάει να βρει μια λέξη ή ένα τραγούδι που να περιέχουν τα γράμματα ON.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε την 4/4 (δεν ήταν τυχαία η επιλογή της ημερομηνίας προφανώς) και εκτός από το μεγάλο δώρο των 4 ετών χωρίς πάγια, 4 ακόμα νικητές κερδίζουν από 1 χρόνο χωρίς πάγια.
Με τη χρήση της εφαρμογής xvoting και με ελάχιστο κόστος, η On κατάφερε σε μια εβδομάδα να πενταπλασιάσει τα μέλη της νεοδημιουργηθήσας σελίδας της από 700 σε 3.500, ουσιαστικά έτσι αυξάνωντας τον αριθμό των ανθρώπων που μπορεί να πλησιάσει με μικρά καθημερινά posts στη σελίδα.
Η προωθητική ενέργεια διαρκεί έξι εβδομάδες και έχει μόλις συμπληρώσει τη μία. Προφανώς το να συνεχιστεί να πενταπλασιάζεται η σελίδα σε μέγεθος κάθε εβδομάδα είναι μάλλον αδύνατο, αλλά ένα τέτοιο case study επαληθεύει αυτό που λέμε για τη δύναμη του word of mouth marketing: Αν πω κάτι σε 4 άτομα κι αυτά σε άλλα 4 άτομα έκαστος, το μαθαίνουν 4.096 άτομα μετά από έξι επίπεδα επικοινωνία (4^6).
Αυτό, ναι, είναι social, γιατί αντί να πληρώνεις για media, δίνεις κίνητρο στους χρήστες σου να μιλήσουν για το brand σου στους φίλους τους οι ίδιοι.
Προφανώς βέβαια παίζει ρόλο και το δώρο, το οποίο είναι μοναδικής αξίας, αφού απ’ όσο γνωρίζω κανένας πάροχος δεν έχει δώσει ποτέ στην ιστορία τόσο μεγάλο δώρο.
Θέλετε να παίξετε στο διαγωνισμό; Βουρ!