The New Stuff - Suit digital marketing

Online Reviews vs Word of Mouth: Ποιο είναι πιο σημαντικό;

Dimitra Bouchari


Βρισκόμαστε στο 2018, και οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερο από ποτέ τοπικές επιχειρήσεις online. Ουσιαστικά, το 97% των ανθρώπων ισχυρίζονται  ότι κάνουν έρευνα για αυτές τις επιχειρήσεις online.

Τι γίνεται όμως όταν πρόκειται για την επιλογή μιας τοπικής επιχείρησης; Τι είναι πιο σημαντικό, οι online κριτικές ή οι συστάσεις από στόμα σε στόμα;

Σε αυτήν την ανάρτηση, θα δούμε πώς καταργείται η σημασία και των δύο, δίνοντάς σας μια καλύτερη ιδέα για το ποια πρέπει να είναι η κύρια εστίαση για την επιχείρησή σας.

Offline Word of Mouth Marketing ή Online Review Marketing;

Ας παρατηρήσουμε τους αριθμούς και την πορεία των καταναλωτών προς την αγορά.

Στο παρελθόν ο μοναδικός τρόπος να μάθουν οι νέοι πελάτες για μια επιχείρηση ήταν από στόμα σε στόμα. Επίσης, δεν υπήρχε τόσο μεγάλη πληθώρα επιχειρήσεων ώστε να έχει κανείς τη δυνατότητα επιλογής, με αποτέλεσμα να καθίσταται η απόφαση ευκολότερη και να διατηρούνται οι πελάτες πιστοί.

Σύμφωνα με μια μελέτη διαπιστώθηκε ότι έως και το 2007 η προσωπική σύσταση από στόμα σε στόμα ήταν πολύ πιο αξιόπιστη για τους καταναλωτές από ότι η αντίστοιχη ηλεκτρονική.

Πράγματι πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εξακολουθούν να αισθάνονται το ίδιο, καθώς οι διαδικτυακές κριτικές δεν μετράνε τόσο όσο μετράει για παράδειγμα το που πηγαίνει ένας γνωστός σας να κόψει τα μαλλιά του.

Πολλές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους προέρχεται από προσωπικές συστάσεις. Η διαδικασία ωστόσο για το πώς αυτός ο καινούργιος δυνητικός πελάτης μαθαίνει για την επιχείρησή σας έχει αλλάξει, χάρη στο διαδίκτυο, η οποία δουλεύει όπως ακολούθως.

Online Κριτικές και την πορεία του πελάτη προς την αγορά

Ακόμη και όταν ένας πελάτης ακούει για την επιχείρησή σας από έναν φίλο ή μια οικογένεια, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρόκειται να κάνει είναι να αναζητήσει την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο για να δει τι λένε οι άλλοι για εσάς.

Χωρίς όμως να αναζητούν κάτι συγκεκριμένο. Ενδιαφέρονται απλώς να δουν κριτικές.

Ουσιαστικά οι διαδικτυακές αξιολογήσεις είναι η δεύτερη πιο σημαντική πληροφορία που αναζητούν οι καταναλωτές όταν ενημερώνονται για μια επιχείρηση στο διαδίκτυο. Η έρευνα δείχνει ότι το 85% των ανθρώπων εμπιστεύονται αυτές τις κριτικές όσο και τις συστάσεις από τους φίλους και την οικογένεια.

Μην ξεχνάτε ότι ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν συστάσεις άλλαξε. Ο κόσμος αναζητάει αξιολογήσεις για τοπικές επιχειρήσεις στο Facebook ή ψάχνουν συμβουλές για παράδειγμα από την Reddit, μεταξύ πολλών άλλων πηγών.

Πλέον δεν καλούμε μόνο τις μητέρες μας για να μας πουν ποιο είναι το καλύτερο στεγνοκαθαριστήριο στην πόλη , αντ’ αυτού οι περισσότεροι διεξάγουμε τη δική μας έρευνα online.

Πόσο Σημαντικές είναι οι Κριτικές Online;

Λοιπόν, οι online κριτικές μπορούν να συμβάλουν στις πωλήσεις στο φυσικό κατάστημα. Στην πραγματικότητα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι είτε θα καλέσουν είτε θα επισκεφτούν μια επιχείρηση μετά την ανάγνωση θετικών αξιολογήσεων.

Αυτό είναι μια τεράστια αλλαγή για τους παρακάτω λόγους:

  1. Το 2016, το 54% των ανθρώπων δήλωσε ότι θα επισκέπτονταν το website μιας επιχείρησης μετά την ανάγνωση μιας διαδικτυακής αξιολόγησης. Το 2017, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 37%.
  2. Το 2016, μόνο το 7% δήλωσε ότι θα επισκέπτονταν μια επιχείρηση ύστερα από την ανάγνωση σχολίων. Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε στο 17% το 2017
  3. Το 2016, το 3% των ανθρώπων είπαν ότι θα έρχονταν σε επαφή με μια επιχείρηση, έπειτα από την ανάγνωση μιας θετικής αξιολόγησης. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στο 10% το 2017.

Online Reviews vs Word of Mouth σε αριθμούς

Παρακάτω ακολουθούν μερικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με το online review marketing:

  1. Το 73% των καταναλωτών εμπιστεύονται περισσότερο μια τοπική επιχείρηση εάν έχει θετικές κριτικές στο διαδίκτυο
  2. Παρόλο που το word of mouth marketing είναι μια ισχυρή μέθοδος marketing, απαιτεί κάποια ψηφιακή βοήθεια. Οι marketers που χρησιμοποιούν εργαλεία για να τροφοδοτούν τα προγράμματα συστάσεών τους είναι 3 φορές πιο πιθανό να λάβουν περισσότερες συστάσεις
  3. Οι marketers γνωρίζουν την αξία του online word of mouth, και το 70% αυτών σκοπεύουν να αυξήσουν τους προϋπολογισμούς για online word of mouth, ενώ μόνο το 29% σχεδιάζει να αυξήσει τους προϋπολογισμούς για offline word of mouth marketing.
  4. Όταν οι καταναλωτές χρειάζονται πληροφορίες σχετικά με μια επιχείρηση, θα στραφούν στο διαδίκτυο, παρά στις συστάσεις από στόμα σε στόμα.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι διαδικτυακές κριτικές κάνουν τους ανθρώπους να μπουν σε δράση. Είτε θα έρθουν σε επαφή μαζί σας είτε επισκεφθούν τα φυσικά σας καταστήματα. Αυτός ο αριθμός πιθανότατα θα συνεχίσει να αυξάνεται, οπότε τώρα είναι η στιγμή να οικοδομήσουμε μια καλύτερη στρατηγική review marketing.

Και ενώ οι από στόμα σε στόμα συστάσεις, μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε νέους πελάτες για την επιχείρησή σας, θα χρειαστείτε ακόμα να έχετε μια καλή φήμη στο διαδίκτυο, ώστε να εντοπίσετε αυτές τις συστάσεις τύπου word-of-mouth και να τις μετατρέψετε σε πελάτες.

Advertising · marketing · Online Marketing · Opinion · Social Media

online reputation · online reviews · reputation marketing · word of mouth

Agencies · Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Dimitra Bouchari

Η Δήμητρα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Η δημιουργικότητα καθώς και το επικοινωνιακό του χαρακτήρα της, ήταν τα πρώτα στοιχεία που την οδήγησαν στον χώρο του digital marketing. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Graphic Designer και Digital Marketer – όταν αυτοί οι δύο συγκρούονται

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

»

7 τρόποι να διορθώσεις ένα αποτυχημένο Digital Marketing Strategy

»

Πού χρειάζεται να εστιάζει μια Social Media στρατηγική

»

7 συμβουλές για να γίνεις ένας επιτυχημένος ηγέτης στις ψηφιακές πωλήσεις

»

Πώς θα κάνεις ένα Instagram Giveaway: Συμβουλές και Ιδέες

»

Πως το SEO θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει

»

Beacons και 5 καινοτόμοι τρόποι χρήσης τους στο Retail

»

11 Στατιστικά για την «επανάσταση» της φωνητικής αναζήτησης

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο