Πώς ρυθμίζεται το organic reach μιας σελίδας στο Facebook;
Οι περισσότεροι admins σελίδων στο Facebook δίνουν μεγάλη σημασία στο organic reach, διότι σχετίζεται με το μέγεθος του fanbase τους. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το reach της μέσης σελίδας Facebook ισούται με περίπου το 12,6% του κοινού της.
Πριν από ένα χρόνο το Facebook έκανε κάποιες αλλαγές στον αλγόριθμο που ρυθμίζει ποια post εμφανίζονται στο news feed των χρηστών. Αυτή η μετατροπή αφορούσε κυρίως τα post που γίνονταν από fanpages και σαν άλλη λύση, εμφανίστηκαν τα “promoted posts”, δηλαδή τα posts που προωθούνται σε περισσότερους χρήστες, επί πληρωμή.
Τελικά όμως το νούμερο του reach των fans, παρότι μειώθηκε, ήταν μεγαλύτερο από ό,τι προέβλεπαν οι αναφορές και αυτό το νούμερο μοιάζει να μένει σταθερό. Επιπλέον, στα Insights του Facebook εμφανίζεται και το organic reach, δηλαδή περιλαμβάνει και χρήστες που δεν είναι fans. Για να το βρείτε πρέπει να περιηγηθείτε στα tabs των posts και να αλλάξετε το Reach, από organic/paid σε fans/non-fans.
Το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό το νούμερο σχετίζεται με τις σελίδες ανάλογα με το μέγεθός τους. Όσο μεγαλύτερη είναι η σελίδα, τόσο πιο δύσκολο είναι να αυξηθεί το organic reach της. Δηλαδή, οι μικρότερες σελίδες έχουν περισσότερη επιτυχία στην εμφάνιση του περιεχομένου τους στο news feed άλλων χρηστών.
Το γεγονός ότι το ποσοστό του organic reach είναι αντιστρόφως ανάλογο με το fan size μιας σελίδας, σημαίνει ότι οι μικρότερου μεγέθους fanpages έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ενέργειες που θα φτάσουν σε περισσότερο κόσμο.
Από την άλλη, οι σελίδες που έχουν ήδη μεγάλο fanbase, θα πρέπει να επικεντρωθούν σε πιο αποτελεσματικές στρατηγικές, με ενδιαφέρον και ελκυστικό περιεχόμενο που θα κάνει τους χρήστες να ασχοληθούν και να το μοιραστούν. Εάν βέβαια κάποιο συγκεκριμένο project προορίζεται για να προωθηθεί σε ευρύτερο κοινό, τότε αξίζει και ένα promoted post…