The New Stuff - Suit digital marketing

Ποιος θα κοιτάξει το Facebook στα μάτια;

Nontas Karavias


Το Facebook έγινε 12 χρονών φέτος και μπορεί να θεωρηθεί ένας ιντερνετικός μαθουσάλας. Πόσα άλλα site άρχισαν πριν 12 χρόνια και θεωρούνται ακόμα relevant; Λίγα σίγουρα…

Έκανε εξαιρετική δουλειά όλα αυτά τα χρόνια να αλλάξει, να προσαρμοστεί και να διαμορφώσει trends στον χώρο των social media και εν έτει 2016 μοιάζει να στέκεται πιο ισχυρό από ποτέ. Υπάρχει πιθανότητα να χάσει αυτή την πρωτοκαθεδρία από κάποια άλλη κοινωνική πλατφόρμα τα προσεχή χρόνια ή έστω να αποκτήσει ένα αξιόλογο “αντίπαλο δέος”;

2-sumo-south-korea

Αυτό δεν φαίνεται ιδιαιτέρως πιθανό στο άμεσο μέλλον καθώς με την άκρως επιθετική στρατηγική εξαγορών που έχει καθιερώσει, εξαγοράζει οποιαδήποτε καινοτόμο πλατφόρμα / startup που μπορεί να της δώσει κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή που θα μπορούσε στο μέλλον να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία του. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Instagram το 2012, το Whatsapp και η Oculus VR το 2014 και η MSQRD το 2016. Δεκάδες άλλες μικρότερες εξαγορές έγιναν τα 12 αυτά χρόνια ενισχύοντας σημαντικά το product portfolio και τις υπηρεσίες που μπορεί να μας προσφέρει σήμερα.

Και οι πιθανοί “ανταγωνιστές” του ποιοι είναι;

  • Twitter: To Twitter παραπαίει τελευταία χρόνια και φαίνεται πως φτάνει στα όρια της δημοτικότητάς του, καθώς οι ρυθμοί αύξησης των χρηστών του έχουν σημειώσει σημαντική πτώση τελευταία.
  • LinkedIn: Το LinkedIn έχει πολύ συγκεκριμένο κοινό-στόχο και δύσκολα θα αλλάξει τον καθαρά επαγγελματικό του χαρακτήρα. Ειδικά μετά την εξαγορά του από τη Microsoft η οποία σκοπεύει να το εκμεταλλευτεί για την ενσωμάτωση των επιχειρηματικών λύσεων που διαθέτει στο portfolio της.
  • Google+: Ναι, είναι της Google, και είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει στο Facebook σαν λογική, αλλά το πείραμα θεωρείται εδώ και καιρό αποτυχημένο καθώς δεν προσέφερε κάτι διαφορετικό από το Facebook στο κοινό και δεν απόκτησε ποτέ την δυναμική που θα έπρεπε για να θεωρηθεί άξιος αντικαταστάτης του Facebook.
  • Snapchat: Εδώ μπορεί να έχουμε κάτι. Είναι ομολογουμένως το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο και παρά το νεαρό της ηλικίας του έχει ήδη ξεπεράσει το Twitter σε καθημερινούς χρήστες

Γιατί είναι τόσο επιτυχημένο το Snapchat; Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στην διαφορετικότητά του, καθώς είναι μια πλατφόρμα που έχει πολύ ξεχωριστά features και προσελκύει το δικό του κοινό. Ενώ όλοι οι άλλοι σπεύδουν να αντιγράψουν το μοντέλο του Facebook, πέφτοντας στην παγίδα του Google+, το Snapchat δημιουργεί μια δική του λογική και την πλασάρει στον πιο tech-savvy γενιά που έχει υπάρξει ποτέ, τα Millennials. Το αποτέλεσμα είναι μια πλατφόρμα με υψηλό usage rate και με τεράστια δυναμική να εξελιχθεί στο μέλλον όσο η γενιά των Millennials μεγαλώνει.

Παρεμπιπτόντως, αν δεν το ψάξατε ήδη – για να κάνετε τη σύνδεση (Facebook/Snapchat) – δείτε τι είναι η MSQRD που ανέφερα προηγουμένως.

Το Facebook παίρνει τα μέτρα του…

Future · Social Media

Facebook

Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Nontas Karavias

Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting