The New Stuff - Suit digital marketing

Το Pokemon Go φέρνει κάτι πραγματικά πρωτοποριακό στο marketing

Nontas Karavias


Ας δούμε κάποιες εικόνες.

catching pokemon in the park

nintendo stock

pokemon vs tinder

pokemon vs twitter

usage

Και αυτό είναι το Pokemon GO.

Δεν θα σας πούμε τι είναι διότι ξέρετε ήδη. Έχει λιγότερο από 2 βδομάδες που η εφαρμογή έγινε διαθέσιμη για download σε iOS και Android και αυτό που έχει γίνει δεν το έχουμε ξαναδεί.

Γιατί υπάρχει τέτοια ανταπόκριση; Από την πλευρά των χρηστών είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη: Καταρχάς η φύση του παιχνιδιού είναι καινοτόμα, καθώς οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε παίξει κάποιο παιχνίδι Augmented Reality. Το Pokemon GO δεν ήταν βέβαια το πρώτο παιχνίδι AR, καθώς πχ η εταιρία που έφτιαξε το παιχνίδι, η Niantic, είχε φτιάξει και ένα άλλο που δεν γνώρισε αντίστοιχη επιτυχία. Το πολύ ισχυρό brand name των Pokemon όμως, έκανε τη διαφορά, καθώς έφερε όχι απλά ένα πιστό κοινό από παιδιά και εφήβους που ήδη παίζουν κάποια παιχνίδια Pokemon, αλλά και 25άρηδες και 30άρηδες νοσταλγούς, που μεγάλωσαν με τα αυθεντικά cartoon και παιχνίδια.

Επιπλέον, αυτό που κάνει το Pokemon GO να ξεχωρίζει είναι πως φέρνει τον κόσμο σε επαφή. Ακόμα στην Ελλάδα που δεν έχει γίνει διαθέσιμη ακόμα επισήμως η εφαρμογή, δεν βλέπουμε τέτοια σκηνικά αλλά δεν είναι απίθανο σε μερικές μέρες να περπατάμε στο Μοναστηράκι ανάμεσα από δεκάδες κυνηγούς Pokemon που ανταγωνίζονται ποιος θα πιάσει τα περισσότερα. H μίξη αυτή, αληθινού κόσμου, εικονικού κόσμου, κοινωνικής συναναστροφής αλλά και απομόνωσης είναι το πραγματικά ενδιαφέρον, καθώς αναπτύσσονται νέες κοινωνικές δυναμικές που όμοιες τους δεν έχουμε δει.

VR ή AR;

Σήμερα όλοι μιλάνε για VR. Για το ότι το VR είναι το μέλλον, ότι φέρνει σε επαφή ανθρώπους με μοναδικό τρόπο εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις, ότι προσφέρει μοναδικές εμπειρίες διασκέδασης με διαδραστικά videos και παιχνίδια…

Ποιος έχει ξέρει όμως, έστω ως όρο, το Augmented Reality (AR); Όχι τόσοι πολλοί.

Κι όμως, το Pokemon GO μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε πως το AR είναι το παρόν, καθώς η τεχνολογία είναι ώριμη, οι εμπορικές εφαρμογές πολύ ρεαλιστικές, και το entry barrier για να επενδύσει κανείς σε αυτό είτε ως εταιρία, είτε ως απλός end user είναι πολύ πολύ μικρότερο απ’ ότι για το VR. Το VR απαιτεί απομόνωση σε συγκεκριμένο χώρο και απαιτεί να έχεις κάποιου είδους headset. Αυτό από μόνο του είναι πολύ περιοριστικό. Για τις εφαρμογές AR το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα smartphone.

Πως μπορεί να λειτουργήσει για τις επιχειρήσεις

Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν με πολλαπλούς τρόπους από το Pokemon GO, εκμεταλευόμενες τα features του παιχνιδιού:

Τα PokeStops είναι σημεία ενδιαφέροντος τα οποία υπάρχουν σε πολλά σημεία στον χάρτη, και στα οποία όταν βρεθεί ο παίκτης μπορεί να βρει virtual αντικείμενα που τον βοηθάνε στο παιχνίδι.

Τα PokeGyms είναι αντίστοιχες τοποθεσίες στις οποίες μπορούν οι παίκτες να εκπαιδεύσουν τα Pokemon τους, να μονομαχήσουν μεταξύ τους και να κερδίσουν ανταμοιβές.

Μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται σε αυτές τις περιοχές… (hint: η 1η εικόνα του άρθρου)

Κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες τυχαίνει να βρίσκονται κοντά σε τέτοια σημεία, έχουν ήδη δει πολύ μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητάς του από παίκτες Pokemon GO. Το επόμενο βήμα είναι πως σύντομα θα μπορεί μια επιχείρηση να γίνεται PokeStop ή PokeGym επί πληρωμή, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η επισκεψιμότητα. Μάλιστα το μοντέλο θα είναι αντίστοιχο με αυτό της PPC διαφήμισης αφού η πληρωμή θα γίνεται ανά επίσκεψη.

Μέχρι να ξεκινήσει αυτό βέβαια, οι καταστηματάρχες μπορούν να εκμεταλλευτούν μια άλλη – ήδη διαθέσιμη – δυνατότητα της εφαρμογής, και να δουν περισσότερους δυνητικούς πελάτες στα μαγαζιά τους, αγοράζοντας “Lures” και τοποθετώντας τα κοντά στο μαγαζί τους. Τα lures είναι “δολώματα” τα οποία προσελκύουν Pokemons για κάποιο χρονικό διάστημα, και συνεπώς προσελκύουν αντίστοιχα  και “κυνηγούς” Pokemon – δυνητικούς πελάτες της επιχείρησης.

Αυτή είναι μόνο η αρχή. Δεν γνωρίζουμε αν η εφαρμογή θα συνεχίσει την απίστευτη επιτυχία της ή αν θα είναι μια φούσκα που θα σκάσει όταν ο κόσμος βαρεθεί να ανεβοκατεβαίνει αναζητώντας Pokemon. Αυτό θα εξαρτηθεί από το τι κίνητρα θα δοθούν στους παίκτες για να συνεχίσουν να παίζουν. Όπως και να έχει, το Pokemon GO μας αποκάλυψε μια νέα δυναμική που τόσο καιρό βρισκόταν μπροστά στα μάτια μας και σίγουρα θα δούμε πολλές αντίστοιχες νέες εφαρμογές μέσα στον επόμενο χρόνο που θα εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες που προσφέρει το Augmented Reality.

Advertising · Future · Geo-Location · Small Business · Social Media · Viral · Virtual Reality

AR · augmented reality · pokemon · virtual reality

Agencies · Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Nontas Karavias

Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting