The New Stuff - Suit digital marketing

QR Codes και messaging apps

Fotini Tzika


Εσύ γνωρίζεις τι είναι το QR Code; Αν όχι ήρθε η ώρα όχι μόνο να το μάθεις αλλά και να το χρησιμοποιήσεις ώστε να επιβραβεύσεις, να επικοινωνήσεις αλλά και να πληροφορήσεις τους πελάτες σου.

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Το QR Code είναι ένας γραμμωτός κώδικας δύο διαστάσεων και χρονολογείται από το 1994. Το όνομά του προέρχεται από το “Quick Response” καθώς αυτό είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματά του. Ανταποκρίνεται πολύ γρήγορα και αποκωδικοποιεί τα δεδομένα που περιέχονται στον κωδικό.

s

Φαίνεται ωραίο ε; Βέβαια, μπορεί εύλογα να αναρωτηθείς, γιατί δεν χρησιμοποιείται από όλους τους marketers; Ο κυριότερος λόγος για τη μη χρήση του, είναι ότι ο χρήστης απαραίτητα πρέπει να κατεβάσει ξεχωριστό application στο κινητό του προκειμένου να σκανάρει το code.

Από προσωπική μου εμπειρία με το QR Code στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, πείστηκα για τα παραπάνω. Για την προώθηση event του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ενθαρρύναμε του φοιτητές να σκανάρουν το QR code στην αφίσα ενός event. Αν και δεν δίνονταν παραπάνω πληροφορίες για το event, πέρα του QR Code που θα τους παρέπεμπε στην «εκδήλωση» του Facebook, τα αποτελέσματα ήταν αποθαρρυντικά. Υπήρξαν μόλις 17 scans μέσα στις 7 μέρες που ήταν αναρτημένες οι αφίσες σε όλο το Πανεπιστήμιο.

1. Η λύση

Τα social media και τα messaging apps γίνονται όλο και περισσότερο mainstream δίνοντας έτσι τη λύση. Κύριο παράδειγμα εφαρμογής που χρησιμοποιεί την τεχνολογία QR είναι το πολύ γνωστό πλέον, Snapchat. Το QR Code εκεί βοηθάει τους χρήστες να συνδεθούν πιο εύκολα με τους φίλους τους, καθώς με το σκανάρισμα του προσωπικού code κάποιου μπορείς άμεσα να τον κάνεις add χωρίς να πληκτρολογήσεις το όνομά του.

Κύριος λόγος της επιτυχίας της συγκεκριμένης εφαρμογής του QR Code είναι ότι το scan μπορεί να γίνει εντός μιας εφαρμογής που ήδη χρησιμοποιούν όλοι. Με τον ίδιο τρόπο και εσύ μπορείς να δημιουργήσεις το προσωπικό σου code και να το τυπώσεις οπουδήποτε πιστεύεις ότι οι πελάτες σου μπορεί να το δουν. Αυτό μπορεί να είναι σε μια συσκευασία, σε έναν φάκελο, σε ένα billboard. Οι επιλογές είναι απεριόριστες!

2. Επωφελήσου κι εσύ

Όπως ανέφερα και πάνω, οι εφαρμογές του QR Code είναι αμέτρητες καθώς και το content που μπορείς να μοιραστείς. Ήδη πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν το Snapchat ώστε να μοιράζονται αποκλειστικές εικόνες και βίντεο με τα άτομα που τις ακολουθούν.

Ποσοστά έχουν δείξει ότι πλέον οι χρήστες «σερφάρουν» στο Internet μέσω κινητού. Με την κωδικοποίηση αυτή επομένως μπορείς να τους τραβήξεις στη σελίδα σου εύκολα και γρήγορα όσο αυτοί είναι on the go. Τι πιο αποτελεσματικό λοιπόν από μια από τις πιο διάσημες εφαρμογές με εκατομμύρια χρήστες;

tacobell-snapchat

3. Χρησιμοποίησε το για να…

Αφού παραθέσαμε τα οφέλη του QR Code εντός των messaging apps, επόμενο βήμα είναι να βρούμε το content που αυτό θα διαμοιράζει στους πελάτες σου. Μέσω την εφαρμογής του Snapchat μπορείς να τους ζητήσεις μόνο να ακολουθήσουν το προφίλ του brand σου. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το λιγότερο γνωστό στην Ελλάδα, Kik.

Εκεί μπορείς μέσω των stories σου να παρουσιάζεις αποκλειστικά νέα, τα άτομα που πλαισιώνουν το brand σου, διαγωνισμούς, κωδικούς με ειδικές προσφορές καθώς και να έχεις μια προσωπική επικοινωνία με τους fans σου. Στην Αμερική η εφαρμογή Kik, με το σκανάρισμα του QR Code του brand επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν chat και να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί σου. Αυτό το spec σου δίνει τη δυνατότητα να απαντήσεις σε ερωτήσεις, να μοιραστείς εικόνες και να κρατήσεις συνεχή και αμφίδρομη επικοινωνία με τους πελάτες.

4. Με προσοχή

Όταν καλείσαι να προσφέρεις περιεχόμενο μέσω QR Code θα πρέπει να το κάνεις με προσοχή και στρατηγική.

Αν κατακλίσεις του χρήστες με πολλά διαφορετικά codes είναι σίγουρο πως θα χάσουν τον ενθουσιασμό τους. Γι’ αυτό θα σου έλεγα να συμβουλευτείς ένα agency ώστε να σου οργανώσει τη στρατηγική του digital marketing και να επιβλέπει την κίνηση στο landing page του κωδικού σου. Έτσι θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις σε ποιες περιπτώσεις θα είναι πιο αποδοτικό να χρησιμοποιείς αυτό το μέσο.

Επιπλέον θα πρέπει να σου επιστήσω την προσοχή όσον αφορά τη μορφή του περιεχομένου. Δεδομένου ότι στο Snapchat, για παράδειγμα, θα διαμοιράζεσαι περιεχόμενο με την επωνυμία ενός brand, οι φωτογραφίες και τα videos θα πρέπει να ακολουθούν την ανάλογη κουλτούρα. Αν η επιχείρησή σου είναι τυπική και απαιτείται να παρουσιάζει ένα συνεπές πρόσωπο προς τους πελάτες, αυτό φυσικά θα πρέπει να τηρηθεί.  Μια πολιτική εφημερίδα λόγου χάρη, είναι απαγορευτικό να προσθέσει stories από πάρτι και αστεϊσμούς των μελών της.

5. Το μέλλον του QR Code

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με βεβαιότητα που θα βρίσκεται η συγκεκριμένη τεχνολογία σε 5 χρόνια. Παρ’ όλα αυτά τα messaging apps μέχρι και σήμερα προσφέρουν πολύ βοηθητικά εργαλεία για τα brands.

Προβλέπεται να αυξηθούν οι συναλλαγές μέσω αυτών των κωδικών, καθώς και οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία. Θα πρέπει να παρακολουθείς οπότε τα νέα του τομέα ή αν δεν είσαι τόσο κοντά σε αυτό τον κλάδο ζήτα από κάποιον που γνωρίζει καλά τις τάσεις του digital marketing να σε βοηθήσει.

Ίσως μελλοντικά να υπάρχει default εφαρμογή σε κάθε smartphone διευκολύνοντας έτσι τη χρήση του QR Code. Μέχρι τότε, τα messaging apps είναι το καλύτερο εργαλείο για εσένα.

Content · Future · Mobile

Content · mobile marketing · qr code

Brand & Marketing Managers

Fotini Tzika

Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Επενδύστε στις Mobile Στιγμές.

»

Influencer Marketing: Nέο Instagram feature “paid partnership with”

»

Τα 9 βήματα της χαρτογράφησης του Customer Experience (CX)

»

5 είδη διαφημίσεων στο Instagram

»

CSR: Θα είναι το κλειδί για τις μελλοντικές επικοινωνιακές στρατηγικές των brands;

»

Πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι των Social Media

»

6 e-commerce website tips!

Suit,gr | Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.
»

Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.

»

Data – Το Μέλλον της Τηλεοπτικής Διαφήμισης

»

Τα 5 Brands με τις καλύτερες Digital Marketing Strategies

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο