X

Red Bull: The ultimate “storyteller”

Content is the king, έτσι δεν έχουμε πει; Όταν μιλάμε για Content Marketing όμως τι ακριβώς εννοούμε τελικά; Για μένα ο πιο σωστός ορισμός που μπορεί να του αποδοθεί με μία λέξη είναι… “storytelling”.

Ένα από τα brands που έχω δει να αξιοποιεί στο έπακρο την αξία ενός storytelling content είναι η Red Bull. Η διεθνής αυτή μπράντα έχει αποδείξει πως είναι ένα από τα πιο καινοτόμα brands της παγκόσμιας αγοράς και δε διστάζει να παίρνει το ρίσκο και να τολμά ακόμα και πράγματα πέρα από τη φαντασία, όπως το γνωστό σε όλους μας Red Bull Stratos space jump.

H Red Bull σήμερα αποτελεί όχι μόνο τον παραγωγό του πιο γνωστού energy drink, αλλά και το πλέον content-savvy brand και publisher. Μέσα από τη συνολική δραστηριοποίησή της τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει όχι μόνο να επαναπροσδιορίσει το sports marketing, αλλά και να εδραιώσει τη λειτουργία της και ως publisher, καθώς έχει ρίξει όλο το βάρος της στα action sports τα οποία έχει παρατηρήσει ότι ελκύουν το target audience της.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που έχει ειπωθεί ότι: «Η Red Bull αποτελεί μία εκδοτική αυτοκρατορία, που τυχαίνει να παράγει ένα energy drink». Αυτό μπορεί να φανεί με την πρώτη ματιά ακόμα και από το official site της μπράντας, το οποίο σχεδόν αποκλειστικά φέρει περιεχόμενο σχετικό με extreme sports (sport news, επικείμενα events, αθλητική αρθρογραφία κλπ.) και όχι με το προϊόν. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνουμε πόσο διαφορετική και ξεχωριστή είναι η προσέγγιση του brand ως προς τη διαμόρφωση της ταυτότητάς του, αλλά και της εικόνας του στο μυαλό του καταναλωτή (positioning).

Όντας το πιο λαμπρό παράδειγμα brand που έγινε publisher, η Red Bull κατανοεί καλύτερα από τον καθένα τη σημασία του content marketing. Το διεθνές brand φροντίζει να παρέχει στο κοινό του όχι απλά μία διαφήμιση πάνω σε ένα χαρτί ή σε ένα banner στο ίντερνετ, αλλά του παρέχει κάτι πραγματικά μοναδικό, το πολυπόθητο unique user experience. Έτσι, πλέον όταν ακούμε Red Bull μας έρχεται στο μυαλό όχι μόνο το energy drink, αλλά και το δυναμικό lifestyle τo οποίo υποστηρίζει εδώ και χρόνια. Αυτό είναι που ξεχωρίζει το συγκεκριμένο brand από όλα τα άλλα και το φέρνει στην κορυφή.

Στο πλαίσιο αυτής της ιδεολογίας η Red Bull δημιούργησε το Red Bull TV. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κανάλι μέσα από το οποίο ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθήσει ζωντανές εκδηλώσεις, ανθρώπους-έμπνευση, άλλα και extreme ιστορίες από τo παγκόσμιο δίκτυο της Red Bull.


To Red Bull TV προβάλλει ένα πλούσιο περιεχόμενο, το οποίο αποτελεί όχι μόνο έμπνευση και ψυχαγωγία για όλους τους fans των sports, αλλά και ένα περιεχόμενο worth-sharing. Το κανάλι αυτό είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες, όπως web, connected TV’s, mobile, κονσόλες gaming κ.ά. Χιλιάδες viewers ανά τον κόσμο παρακολουθούν τόσο τα live videos, όσο και τα on demand και τα series. Μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει περισσότερα από 140 shows, 80 live events και 1,000 επεισόδια.

Αξίζει δε να σημειώσουμε, ότι υπάρχει και ελληνικό content που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στο Red Bull TV, όπως το Red Bull Art of Motion του 2014 και 2013 στη Σαντορίνη, ενώ πλησιάζει το επόμενο μεγάλο event της Red Bull στην Αθήνα, X-Fighters World Tour 2015, στις 12 Ιουνίου (το οποίο και θα είναι διαθέσιμο live μέσω της Red Bull TV).

Διαπιστώνουμε λοιπόν πως το κατάλληλο storytelling είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος ενός brand προκειμένου να επιτύχει το μέγιστο engagement και awareness.  Όμως, κατά την άποψή μου το πιο σημαντικό asset μίας τέτοιας στρατηγικής είναι η δημιουργία ενός πολύ δυνατού παγκόσμιου community, που αποτελείται από loyal fans. Μία τέτοια επιτυχία σίγουρα αξίζει όλα τα resources που δεσμεύονται. Βέβαια, δε θα μπει κάθε brand στην ίδια διαδικασία με τη Red Bull, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι μία τέτοια προσπάθεια μόνο θετικό αντίκτυπο έχει τόσο για το ίδιο το brand, όσο και για το παραγόμενο προϊόν του.

Άραγε, θα μπορούσαν και άλλα αντίστοιχα διεθνή brands να παρουσιάσουν μία παρόμοια τακτική;

Mara Havaki: Η Μάρα κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακάλυψε τη δυναμική που κρύβει ο κλάδος του Marketing. Μετά την αποφοίτησή της, την κέρδισε ολοκληρωτικά ο χώρος του digital, στον οποίο και δραστηριοποιείται έκτοτε. Τα τελευταία δύο χρόνια εργάστηκε στη Socialab ως Marketing & PR Manager, ενώ παράλληλα είχε αναλάβει και την αρχισυνταξία του Suit.gr.

This website uses cookies.