Θρησκείες, μετανοείτε!
Έχω μιλήσει κατά καιρούς για το ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επιφυλακτικές καθώς με τα social media δεν χάνουμε την ιδιωτικότητά (privacy) μας μόνο οι ιδιώτες αλλά και οι επιχειρήσεις.
Υπάρχουν sites αφιερωμένα (WikiLeaks, SourceWatch κ.ά.) στο να βγάζουν στη φόρα έγγραφα και μυστικά εταιρειών, κυβερνήσεων και οργανισμών με σκοπό την κοινή οφέλεια. Αυτό φυσικά έχει αντίκτυπο σε μικρά και μεγάλα brands, αφού κάθε εταιρεία σίγουρα έχει πράγματα τα οποία θα προτιμούσε να μην γίνουν κοινή γνώση (Siemens, anyone?).
Όσο περισσότερα τα μυστικά, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος του brand αν αυτά κυκλοφορήσουν.
Όμως, δεν είναι μόνο οι εταιρείες, οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί που έχουν μυστικά. Αυτά είναι “brands” με ιστορίων δεκαετιών ή λίγων αιώνων. Όταν θέλουμε να μιλήσουμε για big business, πρέπει να αναφερθούμε στα μακροβιότερα και πλουσιότερα brands που έχουν υπάρξει ποτέ: τις θρησκείες.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, προφανώς το να είμαστε όλοι μαζί μας συνδεδεμένοι 24/7 με ένα ηλεκτρονικό τρόπο, σίγουρα σκοτώνει την όποια πνευματικότητα μπορεί να υπάρχει. Άλλωστε η πίστη και η πραγματικότητα συνήθως πάνε σε δύο διαφορετικές κατευθύνσεις.
Περιέργως, έναυσμα για αυτή μου την ανάρτηση δεν ήταν το συνεχιζόμενο στόρυ περί κάλυψης της παιδεραστίας στην καθολική Εκκλησία, αλλά ένα share του Γιάννη στο facebook, για ένα φίλο του, τον Πάνο. Ο Πάνος λοιπόν παντρεύτηκε και την ώρα που έφτασε η νύφη στην εκκλησία, ο ιερέας θεώρησε χριστιανικά αποδεκτό τρόπο να ζητήσει 20 ευρώ κατεβάζοντας το γενικό διακόπτη και αφήνοντας την εκκλησία στο σκοτάδι.
Όπως θα έκανε ο οποιοσδήποτε καταλαβαίνει τη δύναμη του κοινού, πόσταρε την σκαναρισμένη απόδειξη που έλαβε από την εκκλησία τη «δωρεά» του και έγραψε σύντομα την ιστορία του.
Όλα αυτά συνέβησαν στην Αγία Φωτεινή Υμηττού και την απόδειξη υπογράφει ο πρεσβύτερος Γεώργιος Κουτσοκώστας. Παρόλο που δεν τον γνωρίζω προσωπικά, υποθέτω πως ο Πάνος δεν έχει κανένα λόγο να πει ψέματα για το τι συνέβη.
Με το να ποστάρει αυτή την ιστορία ο Πάνος, αμέσως-αμέσως κλονίζει την πίστη των πιστών της συγκεκριμένης εκκλησίας. Αν κάθε Πάνος ποστάρει τέτοιες ιστορίες από τη δική του εκκλησία στα social media, δεν μένουν και πολλα «υποκαταστήματα» για την Εκκλησία που να αποφέρουν έσοδα.
Και πολύ σύντομα*, το brand αυτό θα χάσει τους οπαδούς του, τη δύναμή του και κάποια στιγμή και την περιουσία του.
Αμήν.
* Το «σύντομα» είναι σχετικό όταν μιλάμε για brands που υπάρχουν χιλιετηρίδες. Προφανώς δε θα είναι μέσα στη δική μου γενιά, αφού ακόμα αρκετοί είναι πιστοί. Παρόλα αυτά, δεν είναι δύσκολο να δει κανείς πως η Πίστη παγκοσμίως μειώνεται, και ειδικά σε χώρες όπου το γνωσιακό και μορφωτικό επίπεδο αυξάνεται ραγδαία.