Θρησκευτικές γιορτές και εταιρική digital επικοινωνία

Σε πιο επίκαιρο παράδειγμα: Το να γράψει μια εταιρεία στο Facebook page της «Χρόνια πολλά σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα» τον Δεκαπενταύγουστο είναι όπως το να ευχηθεί τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου «Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες». Σίγουρα cheesy, αλλά positive. Το βλέπουν όλοι, απευθύνεται σε μερικούς και δεν προσβάλει κανέναν.
Το να ανεβάσει όμως θρησκευτικές ευχές συνοδευόμενες από αντίστοιχες εικόνες, μπορεί να θεωρηθεί από irrelevant (στην καλύτερη περίπτωση) έως patronizing (για άθεους και άτομα που είναι πολιτιστικά ευαισθητοποιημένα με θέματα θρησκείας) ή ακόμα και ξεκάθαρα προσβλητικό (για άτομα άλλης θρησκείας). Θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε κάποιο crisis ή/και σε συστάσεις από τη μητρική εταιρεία, αν πρόκειται για πολυεθνική.
Ενημερωτικά να αναφέρουμε ότι στο δυτικό corporate κόσμο συνηθίζεται οι ευχές όπως “Merry Christmas” ή “Happy Hanukkah” να μην χρησιμοποιούνται πια και να έχουν αντικατασταθεί με το πιο γενικό και ασφαλές “Happy Holidays“.
Εσείς έχετε πολιτική επικοινωνίας σχετικά με θέματα θρησκευτικής και πολιτισμικής φύσης; Εδώ στην Ελλάδα, με τις δεδομένες πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, πως πιστεύετε ότι θα πρέπει να χειριστούν οι εταιρείες και οι επαγγελματίες της επικοινωνίας τέτοιου είδους θεματολογία;