The New Stuff - Suit digital marketing

Η ιστορικότερη ανακοίνωση της NASA

George Anagnostopoulos


Την 1η Οκτωβρίου, βγήκε στον αέρα το “Remember the 13th“, ένα site το οποίο λακωνικότατα και με αρκετό social-media-savviness επικοινωνεί πως στις 13 Νοεμβρίου η NASA θα κάνει τη μεγαλύτερη ιστορική της ανακοίνωση.

Remember the 13th

Το site φαίνεται εντυπωσιακό και ο τρόπος ανακοίνωσης θα μπορούσε να έχει κάποια βαρύτητα: Η NASA για να μην προκαλέσει πανικό και misinformation, σχεδιάζει μια επικοινωνιακή καμπάνια κατά την οποία η πληροφορία θα πάει ολόκληρη σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Πιάνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τους influencers της κάθε κοινωνίας και έχοντας απευθείας επαφή μαζί τους (καθώς ζητάει το email των ενδιαφερόμενων) μπορεί να δημιουργήσει αποτελεσματικότερο buzz και να το διαχειριστεί με ό,τι follow up χρειάζεται.

Έχει κάποια λογική.

Το νέο θα μπορούσε να είναι πολύ σημαντικό: Βρήκαμε εξωγήινους; Καταστρέφεται η γη; Χτίζουμε αποικία στον Άρη; Σίγουρα θα είναι κάτι που θα θυμόμαστε για πάντα, γιατί η NASA σπανίως δίνει υποσχέσεις.

Και μετά λες… waaaaait a minute!

Η NASA ποτέ δεν δίνει υποσχέσεις. Βγάζει κάτι στον αέρα όταν έχει γίνει. Υποσχέσεις και μεγάλες ανακοινώσεις κάνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ αν αυτές έχουν παίζουν κάποιο τόσο μεγάλο ρόλο. Κάπως έτσι άλλωστε ξεκίνησε και το space race μεταξύ ΗΠΑ και ΕΣΣΔ όταν ο JFK ανακοίνωσε πως θα έχουν πατήσει οι Αμερικάνοι στο φεγγάρι πριν το τέλος των 60s (το πρόλαβε για μισό χρόνο).

Οπότε τι παίζει;

Κάποιος που ξέρει λίγο ξέρει που να ψάξει. Τόσο ο κώδικας της σελίδας όσο και ο τρόπος που έχει γίνει register το domain, όσο και οι IPs όπου φιλοξενείται όλοι δείχνουν σε κάτι fake. Δε μπορεί αυτό το πράγμα να προέρχεται από τη NASA.

Παρόλα αυτά, το site χρησιμοποιεί το logo της NASA και δίνει links για τα επίσημα social media channels της: Facebook, Google+ και Twitter. Και μάλιστα όλα δείχνουν να περιστρέφονται γύρω από την εξερεύνηση του Άρη.

Αυτό που σίγουρα έχει βοηθήσει στην υπόθεση είναι πως από την 1η Οκτώβρη, η αμερικανική κυβέρνηση έχει επισήμως κατεβάσει ρολά και μαζί με αυτήν έχουν κατεβάσει ρολά πολλά κρατικά websites, συμπεριλαμβανομένου αυτού της NASA, το οποίο εμφανίζει την εξής ανακοίνωση:

USA down

Η NASA θα μπορούσε εύκολα με μια ανάρτηση να σταματήσει την ανάπτυξη του buzz στο Remember the 13th.

Το ότι το site βγήκε στον αέρα την ίδια ημερομηνία που έκλεισε η αμερικανική κυβέρνηση και μάλιστα σχετικά απρόσμενα, εμένα μου λέει ότι δεν ήταν κάποιο μεγάλο σχέδιο παρά μια ιδέα κάποιας μικρής ομάδας που μπορούσε να κινηθεί γρήγορα και να σηκώσει το site σε μια μέρα. Αν είναι hoaxers ή αν είναι spammers δεν το ξέρω, αλλά σε αυτή τη γραμμή θα κινούμουν αν έπρεπε να μαντέψω. Και σαν outsider θα έβαζα το να είναι promotion κάποιας ταινίας σχετική με τον Άρη.

Update λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση του άρθρου: Οι υπεύθυνοι του site ανακοινώσανε πως τελική η μεγάλη αποκάλυψη θα γίνει Σάββατο αργά το βράδυ για Ελλάδα. Αν έχει οποιαδήποτε αξία, θα το ανακοινώσουμε.

Update Σαββάτου: Το site είναι τελικά hoax που τρολλάρει χρήστες οδηγώντας τους σε ένα χαζό video στο YouTube.

 

Opinion · Social Media

campaign · hoax · nasa

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting