The New Stuff - Suit digital marketing

Right To Be Forgotten

George Anagnostopoulos


Ένας ενδιαφέρων διάλογος κυριαρχεί στους κύκλους που συζητάνε για την ιδιωτικότητα (privacy) παγκοσμίως. Και όπως πάντα, η Ελλάδα, απέχει από τέτοια θέματα, καθώς κατά μέσο όρο οι χρήστες της είναι λιγότερο εκπαιδευμένοι. Ας δούμε όμως τι γίνεται και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει κάποιους επαγγελματίες.

european-justice1

Πριν από ένα μήνα περίπου, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δικαίωσε έναν Ισπανό ο οποίος ήθελε να μην εμφανίζεται στα αποτελέσματα του Google ένα άρθρο σε τοπική εφημερίδα, στην οποία αναφερόταν πως το 1998 ο κύριος αυτός είχε χρεοκοπήσει.

Το Google υποχρεώθηκε όχι μόνο να αφαιρέσει το εν λόγω αποτέλεσμα αλλά και να δημιουργήσει μία σελίδα στην οποία μπορεί οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο στην Ευρώπη να ζητήσει να αφαιρεθούν links που τον αναφέρουν. Η είδηση αυτή έφερε στο φως της δημοσιότητας το λεγόμενο «Right To be Forgotten» ή απλά RTF. Αυτό το κομμάτι της είδησης είναι το μόνο που πήρε προβολή στην Ελλάδα, καθώς το Google έλαβε 12.000 αιτήσεις την πρώτη μέρα, από τους 300.000.000+ Ευρωπαίους.

Δε γνωρίζω πόσο γρήγορα διεκπεραιώνεται η εν λόγω διαδικασία, καθώς σίγουρα πολλές από αυτές τις αιτήσεις θα απορριφθούν. Η διαδικασία απαιτεί να εξεταστούν μία προς μία οι αιτήσεις για το κατά πόσον όντως προσβάλλουν τα δικαιώματα ιδιωτικότητας φυσικών προσώπων στην Ευρώπη, αλλά η διαδικασία υπάρχει και ως τώρα δείχνει να λειτουργεί.

Η διαδικασία αυτή λοιπόν μπορεί να παίξει ρόλο στο να προστατέψει τη φήμη (και όχι μόνο την ιδιωτικότητα) επαγγελματιών. Δεν είναι λίγοι οι γιατροί, οι δικηγόροι, οι αρχιτέκτονες, οι πολιτικοί, οι επιχειρηματίες αλλά και άλλοι επαγγελματίες οι οποίοι έχουν αρνητικά δημοσιεύματα ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα του ονόματός τους, είτε γιατί σε κάποια φάση της ζωής τους έκαναν κάποιο λάθος (ανθρώπινο είναι, άλλωστε) είτε γιατί ενόχλησαν κάποιον εκδότη.

Η απόφαση αυτή λοιπόν τους δίνει το δικαίωμα να αφαιρέσουν κάποια από τα δημοσιεύματα αυτά, κι έτσι προστατεύοντας την ιδιωτικότητά τους, προστατεύουν και την επαγγελματική φήμη τους.

Μου έρχεται για παράδειγμα στο μυαλό ένας χειρουργός, ο οποίος ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα του Google όταν κάποιος αναζητά το όνομά του εμφανιζόταν η εμπλοκή του σε μια υπόθεση ιατρικού λάθους που είχε δημοσιευθεί σε μια εφημερίδα και κατέληξε στο θάνατο μιας ασθενούς. Ανεξάρτητα με το αν ο γιατρός έφταιγε ή αν κρίθηκε ένοχος, εμένα ως δυνητικό πελάτη του με επηρέασε πολύ πιο δυνατά από οτιδήποτε άλλο  διάβασα για εκείνον. Τώρα ο γιατρός αυτός έχει τη δυνατότητα να αφαιρέσει από τα αποτελέσματα του Google το αποτέλεσμα αυτό.

Ως τώρα, το πρόβλημα αυτό αντιμετωπιζόταν μόνο με SEO: ο γιατρός θα έπρεπε να μοιράσει αρκετό περιεχόμενο εκεί έξω ώστε να εμφανίζονται πολλά καλά αποτελέσματα σε άλλες πηγές και να θαφτεί το «κακό περιεχόμενο». Τώρα μπορεί να το κάνει και νομικά. Ευτυχώς ή δυστυχώς, αυτό ισχύει μόνο για φυσικά πρόσωπα και όχι για εταιρείες.

Παράλληλα βέβαια, η απόφαση αυτή του ECJ έχει ξεκινήσει νέο κύκλο συζητήσεων για την ελευθερία του λόγου: γιατί να μην μπορεί το Google να πει κάτι που ήδη έχει πει προηγουμένως μια εφημερίδα ή ένα άλλο site; Αλλά αυτό είναι κάτι που θα δούμε στο μέλλον και όχι ακόμα…

 

Future · SEO · Small Business

ecj · eu · google · privacy

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Personal Branding: 4 tips για να ξεχωρίσεις στα Social Media

»

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης Display Advertising για το Brand σας και γιατί πρέπει να το υιοθετήσετε

»

5 Digital Marketing Tips για να προωθήσετε την Startup εταιρεία σας

»

Τι είναι το TikTok και πώς μπορείτε να διαφημιστείτε σε αυτό

»

4 Instagram Accounts για να πάρεις έμπνευση

»

Αύξησε το traffic με 3 απλά SEO tips για μικρές επιχειρήσεις

»

Social Media Marketing Tips για κάθε πλατφόρμα

»

7 tips για δημιουργία Video περιεχομένου που αυξάνει το Conversion Rate

»

E-Commerce Copywriting και πώς να θριαμβεύσετε

»

Τι είναι τα Marketing Funnels και ποιά τα οφέλη τους

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο