The New Stuff - Suit digital marketing

Η σημασία του link bait στο SEO

Christina Ageli


Όσοι ασχολούνται με το SEO γνωρίζουν καλά πως το πιο δύσκολο κομμάτι, είναι η δημιουργία backlinks προς το website μας. Όχι μόνο γιατί προϋποθέτει έρευνα και καλές σχέσεις με τους publishers, αλλά και επειδή τα backlinks αυτά θα πρέπει να είναι συμβατά με τα guidelines της Google, τα οποία αναφέρουν πως επιτρέπονται μόνο τα λεγόμενα natural links, τα links δηλαδή που δημιουργεί ο χρήστης μόνος του, προς το δικό σου περιεχόμενο.

link bait

Προκειμένου να συμβεί αυτό, θα πρέπει το περιεχόμενο να είναι καταρχάς πραγματικά χρήσιμο και τόσο ελκυστικό ώστε να κάνει attract “από μόνο του” τα backlinks. Αυτό το είδος περιεχομένου ονομάζεται link bait. Στο άρθρο αυτό θα αναφέρουμε διαφορετικά είδη link bait περιεχομένου.

Είδη link bait περιεχομένου:

Απλά φανταστικό περιεχόμενο: Ανεξάρτητα αν θέλουμε να δημιουργήσουμε link bait περιεχόμενο ή όχι, θα πρέπει ούτως ή άλλως να σιγουρευτούμε ότι το περιεχόμενο που δημιουργούμε, είναι link worthy. Είναι γεγονός ότι δημιουργείται όλο και περισσότερο περιεχόμενο καθημερινά. Για παράδειγμα, κάθε λεπτό που περνάει δημιουργούνται κατά μέσο όρο 571 νέα websites και 347 wordpress blog posts. Συνεπώς, το περιεχόμενό μας θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μια καλή πρακτική είναι η ακόλουθη: αν το άρθρο που μόλις γράψαμε είναι κάτι το οποίο θα διαμοιράζαμε και εμείς στα social media ή κάτι για το οποίο θα δίναμε link από το blog μας ως εξωτερικοί αναγνώστες, τότε είμαστε σε καλό δρόμο. Αν όχι, καλύτερα να γράψουμε το άρθρο ξανά από την αρχή.

Έκτακτες ειδήσεις: Αυτό δεν αφορά μόνο την επικαιρότητα αλλά οποιοδήποτε θέμα το οποίο μπορούμε να “καλύψουμε” πρώτοι, όπως πχ. ένα event ή ακόμα και ένα product/software release. Με αυτό τον τρόπο, καταφέρνουμε να γινόμαστε η “πηγή” του θέματος το οποίο καλύπτουμε και έτσι έχουμε πολλές πιθανότητες να προσελκύσουμε links προς το άρθρο μας.

Evergreen content: Είναι ο τύπος περιεχομένου που θα είναι πάντα επίκαιρο. Το ιδανικό είναι να γράφουμε για topics που θα είναι πάντα περιζήτητα και ενδιαφέροντα για το αναγνωστικό μας κοινό, καθώς το attraction που θα επιφέρουν δεν θα είναι εφήμερο. Προκειμένου όμως να καταφέρουμε να κάνουμε attract τα backlinks, θα πρέπει να είμαστε πραγματικά αυθεντίες στο θέμα για το οποίο γράφουμε και να είμαστε σίγουροι ότι το περιεχόμενο μας είναι updated.

Widgets / Gadgets και λοιπά εργαλεία: Από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα link bait content είναι οι landing pages που φιλοξενούν διάφορα widgets και online tools. Υπάρχουν ήδη αμέτρητα παραδείγματα στο internet και γι αυτό και πάλι θα πρέπει το εργαλείο μας να είναι πραγματικά χρήσιμο για τον χρήστη και να ξεχωρίζει από πλευράς σχεδιασμού, ευχρηστίας και απόδοσης. Αν είναι και πρωτότυπο, έχουμε πλεονέκτημα!

Παιχνίδια / Quiz: Αν το niche το επιτρέπει, μια πολύ καλή ιδέα είναι η δημιουργία quiz και παιχνιδιών εντός του site μας. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλοί χρήστες περνούν τον χρόνο τους online με σκοπό την διασκέδαση, γι’ αυτό και υπάρχουν πολλά επιτυχημένα παραδείγματα παιχνιδιών. Πώς αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα blog; Μα φυσικά, γνωρίζοντας το κοινό στο οποίο απευθύνεται το blog μας και δημιουργώντας τέτοια παιχνίδια ειδικά για αυτούς, όπως αυτό το site που έχει δημιουργήσει παιχνίδια για παιδιά.

Infographics: Μία εικόνα ισοδυναμεί με 1000 λέξεις. Γι’ αυτό ακριβώς και τα infographics είναι απο τα πιο εμφανή παραδείγματα link bait content και γίνονται ευκολότερα viral.

Το καλό περιεχόμενο λοιπόν, πέρα από την εμφανή χρησιμότητα του στο on page SEO μας βοηθά και στο off page, δηλαδή το link building. Ακόμα μία ένδειξη πως “Content is King” ..

 

SEO

link bait · seo

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Christina Ageli

Η Χριστίνα, Head of SEO στη Socialab, ασχολείται με θέματα που αφορούν το Search Engine Optimization και κυρίως την Google. Έχει δουλέψει τόσο με Ελληνικά όσο και international brands.

Recently Published

»

Διαφοροποιηθείτε διηγούμενοι ιστορίες με τεχνολογίες Mixed Reality

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

»

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

email-marketing-
»

Είναι το email marketing ακόμη αποτελεσματικό;

»

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη σελίδα “About Us”.

»

Facebook Messenger Bots: Το επόμενο βήμα για το brand σας!

»

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

ROI
»

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

»

Πως το Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μία crowdfunding καμπάνια

»

5 tips για τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο