The New Stuff - Suit digital marketing

Big Data ή Small Data;

Pavlos Dermitzakis


Διανύοντας τη χρυσή εποχή του Internet και όλης της πληροφορίας που αυτό συγκεντρώνει, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αναγκαιότητα και τη δύναμη που προκύπτει από τη συλλογή και τη χρήση αυτής της πληροφορίας.

Καταγραφή

Στον χώρο του SEO και του Digital Marketing αδιαμφισβήτητα τα Big Data φέρουν μεγάλη δύναμη και επιρροή σε πολλών ειδών πράγματα και τομείς, όπως π.χ. στο monitoring των trends ενός κλάδου, ή ακόμα και στην παρακολούθηση της πορείας ενός παγκόσμιου γεγονότος. Για εμάς που ασχολούμαστε με το Digital Marketing, ένας τρόπος πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα είναι φυσικά το Google Trends. Και όπως έχουμε αναφέρει ξανά, με τα Google Trends μπορούμε να παρατηρούμε τα trends από τα αποτελέσματα του Google Search, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ώστε να θέτουμε σωστότερους στόχους.

Βέβαια, όσο βοηθητικά και χρήσιμα και αν είναι τα Big Data φέρουν και κάποια μειονεκτήματα, όπως:

– Κόστος συλλογής
– Κόστος quering data
– Κόστος διαχείρισης και optimization
– Κόστος του know-how για τη σωστή και ολοκληρωμένη χρήση τους
– Νομικά ζητήματα με ορισμένους τύπους δεδομένων που τα καθιστούν απρόσιτα

Ωστόσο, υπάρχει κι άλλη μία κατηγορία δεδομένων, αυτή των Small Data, που είναι προσβάσιμα από όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις σήμερα. Τα δεδομένα αυτά έχουν διάφορες μορφές, όπως Facebook Insights, έρευνες χρηστών (user surveys), Website Analytics Data και πολλά άλλα.

Μερικά από τα πλεονεκτήματα των Small Data είναι τα εξής:

– Συλλέγονται εύκολα
– Αποθηκεύονται εύκολα
– Ασφαλίζονται εύκολα
– Διαχειρίζονται και χρησιμοποιούνται εύκολα

Ας δούμε μαζί όμως παρακάτω γιατί τα Small Data είναι καλύτερα και προτιμότερα από τα Big Data:

Targeting

Τα Small Data είναι περισσότερο στοχευμένα ενώ τα Big Data είναι πιο χαοτικά. Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών δεδομένων. Πιο αναλυτικά, τα Small Data είναι ιδανικά για να επιδεικνύουν σε online επιχειρήσεις ποια σημεία στο website και ποια calls to action δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να τα πάρει κανείς, όπως αναφέραμε και παραπάνω, από τα Google Analytics και άλλα εργαλεία και να τα χρησιμοποιήσει προκειμένου να αυξήσει τα conversions. Ένα ακόμα θετικό αυτών των data είναι πως με τη βοήθειά τους μπορούμε να διαφυλάξουμε πως θα επισκεφθεί το site μας ποιοτικό κοινό, το οποίο θα καταλήξει και στο επιθυμητό conversion.

Action

Μία επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο άμεσα τα Small Data, απ’ ότι τα Big. Αυτό συμβαίνει γιατί τα δεύτερα είναι περισσότερο χρήσιμα για τη στρατηγική μίας επιχείρησης και την απόδοσή της σε long term επίπεδο, ενώ με τα πρώτα μπορούμε να έχουμε άμεσα σαφή εικόνα για τους χρήστες μας, επιτρέποντας μας να δράσουμε άμεσα και έτσι να πετύχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε short term επίπεδο.

Focus

Τα Big Data είναι ένα πιο γενικό set δεδομένων, τα οποία δεν είναι πάντα κατάλληλα για άμεση χρήση, κάτι το οποίο δεν βοηθάει στο SEO ROI, όπως τα Small Data που είναι πιο προσωποποιημένα και εξατομικευμένα. Επομένως, τα Small Data αποτελούν το κλειδί για κάθε επιχείρηση, ακριβώς επειδή είναι τόσο focused σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, μπορεί ο στόχος να είναι να αυξηθούν τα conversions από ένα συγκεκριμένο call to action σε ένα site, ή από μία συγκεκριμένη σελίδα, ή να μάθουμε ποιο από όλα τα κουμπιά σε ένα site έχει τα περισσότερα clicks.

Simplicity

Τα Small Data είναι πιο συγκεκριμένα και είναι ευκολότερο να τα ερευνήσεις και να βγάλεις συμπεράσματα, απ΄ότι τα Big Data τα οποία συνήθως κάθε άλλο παρά απλά είναι. Πιο συγκεκριμένα, τα Big Data συνήθως είναι πολύπλοκα, καθώς κατεβάζοντας τα σίγουρα θα υπάρχουν και πληροφορίες που δεν θα χρειάζονται, άρα θα πρέπει να ψάχνουμε πολύ συγκεκριμένα και να ξεχωρίζουμε αυτές που χρειαζόμαστε. Από την άλλη, τα Small Data εστιάζουν πολύ καλύτερα σε αυτό που πραγματικά μπορεί να ψάχνουμε, δίνοντας μας τη δυνατότητα αργότερα να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερο κόπο.

Καταλήγουμε λοιπόν, πως ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε μπορούμε να χρησιμοποιούμε και τα ανάλογα data. Τόσο τα Big Data (trends), όσο και τα Small Data (analytics) αποτελούν σημαντικές πηγές γνώσης και πληροφορίας που κάθε επιχείρηση οφείλει να αξιοποιεί εάν επιθυμεί να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα.

 

 

 

Online Marketing

big data · data · small data

Agencies · Brand & Marketing Managers

Pavlos Dermitzakis

Ο Παύλος έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Marketing και αυτή την περίοδο δραστηριοποιείται στον κλάδο του digital marketing. Του αρέσει να μαθαίνει συνεχώς καινούρια πράγματα,ενώ δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τις νέες τάσεις και τις ραγδαίες αλλαγές του κλάδου.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting