The New Stuff - Suit digital marketing

Snapchat: Το εφήμερο που αναζητά να καθιερωθεί

Vasso Valti


Για όσους δεν το γνωρίζουν ή δεν το έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ, το Snapchat αποτελεί ένα application, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του να βγάζουν φωτογραφίες, να γράφουν μηνύματα και να τραβούν βίντεο, στέλνοντάς τα σε ένα ή περισσότερους παραλήπτες.

Εκείνο που το διαφοροποιεί από άλλα social media που δίνουν τη δυνατότητα chat, είναι πως κάθε μήνυμα, το λεγόμενο “Snap”, μπορεί να διαρκέσει από 1 έως 10 δευτερόλεπτα ενώ στη συνέχεια αυτοκαταστρέφεται. Ο μόνος τρόπος να κρατήσει κάποιος ένα μήνυμα είναι να το κάνει screenshot, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει, χωρίς να ενημερωθεί ο αποστολέας του.

Κάθε μέρα ανταλλάσσονται μέσω του συγκεκριμένου application 400 εκατομμύρια φωτογραφίες, όσες ακριβώς δηλαδή ανταλλάσσονται στο Facebook και στο Instagram μαζί. Συγκεκριμένα στο Facebook γίνονται 350 εκατομμύρια uploads φωτογραφιών καθημερινά, ενώ στο Instagram 50 εκατομμύρια.

Πριν ένα μήνα περίπου το Facebook πρoσέφερε 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να εξαγοράσει την εταιρεία, ποσό το οποίο ο εικοσιτριάχρονος CEO της, Evan Spiegel, απέρριψε. Το Snapchat μέχρι στιγμής δεν αποφέρει χρήματα, απευθύνεται όμως σε ένα κοινό που το Facebook έχει αρχίσει σταδιακά να χάνει, τους έφηβους. Οι ηλικίες αυτές προτιμούν το Snapchat σε αντίθεση με τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης καθώς δεν αφήνει ίχνη προσωπικών δεδομένων. Αν και δεν είναι γνωστό πόσοι είναι οι χρήστες του συγκεκριμένου application, τα στοιχεία που έχουν δοθεί ,μέχρι στιγμής, λένε πως οι χρήστες του κυμαίνονται από 13 έως 25 ετών και το 70% αυτών είναι γυναίκες.

Ένα ατυχές ωστόσο γεγονός έδωσε νέα στοιχεία στη δημοσιότητα σχετικά με τους χρήστες του Snapchat. Τη παραμονή της Πρωτοχρονιάς hackers υπέκλεψαν στοιχεία 4,6 εκατομμυρίων χρηστών τα οποία δημοσίευσαν για λίγη ώρα στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα SnapchatDB.info. Σε δήλωση τους που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό TechCrunch, οι hackers υποστήριξαν ότι το κίνητρο τους πίσω απο αυτή την ενέργεια ήταν να αφυπνήσουν τους υπέυθυνους του Snapchat προκειμένου να λάβουν καλύτερα μέτρα ασφαλείας, “Είναι κατανοητό οτι οι startups εταιρείες τεχνολογίας έχουν περιορισμένους πόρους, όμως η ασφάλεια και η ιδιωτικότητα δεν θα πρέπει να έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Η ασφάλεια είναι ίσης αξίας με τις άλλες δυνατότες που δίνονται στους χρήστες” είπαν. Έκτοτε το Snapchat έχει δηλώσει οτι θα δημιουργήσει μια πιο ασφαλή version του application.

snap.image

Ενώ μέχρι πρότεινος το Snapchat είχε τη πρωτοκαθεδρία στο “private sharing” η δημιουργία του Instagram Direct έχει σκοπό να διεκδικήσει μερίδιο του. Η νέα δυνατότητα που προσφέρει το Instagram είναι η αποστολή προσωπικών μηνυμάτων μέχρι και σε 15 άτομα. Σε αντίθεση όμως με το εφήμερο των “Snap”, στο Instagram Direct τα μηνύματα δεν χάνονται. Σύμφωνα με τον CEO του, Kevin Systrom, «Αναμφίβολα υπάρχει χώρος για το εφήμερο γενικότερα, είτε είναι κείμενο,είτε φωτογραφίες, είτε βίντεο, όμως σκοπός του Instagram είναι να απαθανατίζει τις στιγμές του κόσμου».

Πάντως οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν το Instagram Direct μάλλον να χάνει έδαφος σε σχέση με το Snapchat καθώς η δυνατότητα απλής ανταλλαγής μηνυμάτων μπορεί να γίνει και αλλού όπως στο Facebook ή στο Twitter. Αντίθετα, ο εφήμερος χαρακτήρας του Snapchat το διαφοροποιεί και δεν συναντάται αλλού.

Μπορεί η εταιρεία μέχρι στιγμής να μην αποφέρει χρήματα, όμως οι δυνατότητες ανάπτυξής της φαίνονται μεγάλες. Τουλάχιστον, αυτό δείχνει να πιστεύει τόσο η Google, η οποία λίγο καιρό μετά τo Facebook έκανε προσφορά 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εξαγορά της, όσο και ο Evan Spiegel ο οποίος για δεύτερη φορά απέρριψε ένα υπέρογκο ποσό. Να σημειώσουμε βέβαια ότι κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και το 2006 με τον Mark Zuckerberg, όταν απέρριψε 1 δισεκατομμύριο δολάρια που του προσέφερε η Yahoo, θεωρώντας ότι η αξία της εταιρείας του μπορούσε στο μέλλον να αυξηθεί. Σήμερα, το Facebook αξίζει 120 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ο ίδιος ο Zuckerberg περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια.

Άραγε το Snapchat είναι ένα success story που θα δούμε να επαναλαμβάνεται ή απλά μια μόδα εφήβων που θα περάσει; Όπως και να έχει, η εταιρεία φαίνεται να διαθέτει νέα σχέδια για το μέλλον που θα στηρίζονται πάνω στο «σήμα κατατεθέν» της, το εφήμερο.

 

Social Media

chat · instagram direct · snapchat · Spiegel

Vasso Valti

Η Βάσω Βαλτή είναι φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting