The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media: Αρκεί απλά το posting για τη σωστή διαχείρισή τους;

Evdokia Dorli


Πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως το να “post-άρουμε” περιεχόμενο στα social media, (Facebook, Twitter, Ιnstagram) είναι το μοναδικό πράγμα που χρειάζεται να κάνουμε, προκειμένου να έχουμε τους λογαριασμούς μας ενεργούς και φυσικά υπό έλεγχο. Ωστόσο, καθώς τα social media, όσο περνάει ο καιρός συνεχίζουν ακάθεκτα να μεγαλώνουν και να αναπτύσσονται, καταλαβαίνει κανείς πως απλά και μόνο το κομμάτι του posting δεν είναι αρκετό από μόνο του – ειδικά για όλους εκείνους που αναμένουν να δουν αποτελέσματα για την επιχείρησή τους, από τη δύναμη που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αδιαμφισβήτητα διαθέτουν.

Εάν είστε λοιπόν social media manager ή εάν για κάποιο λόγο έχετε βρεθεί με τέτοιου είδους καθήκοντα… στην πλάτη σας, καλό είναι να γνωρίζετε πως υπάρχουν πολλά και διάφορα tips που είναι απλά μεν, πολύτιμα δε και μόνο να σας πάνε σε ένα level παραπέρα και να σας προσφέρουν έχουν. Ορισμένα μπορεί να τα έχετε ήδη υπ’όψιν σας, κάποια άλλα ίσως όχι. Γι’ αυτό λοιπόν, συγκεντρώσαμε μια λίστα με 11 συμβουλές, που μόνο ωφέλιμο θα είναι να τις μελετήσετε και να δείτε που ίσως θα έπρεπε να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση.

Ξεκινάμε:

1. Δημιουργήστε την κατάλληλη social media στρατηγική για εσάς

Πριν αποφασίσουμε να κάνουμε upload το πρώτο post στη σελίδα μας, καλό θα ήταν να έχουμε ήδη έτοιμη μια λεπτομερώς σχεδιασμένη social media στρατηγική. Αυτή η στρατηγική που θα στήσουμε, πρέπει να είναι ουσιαστικά ένα περίγραμμα ή αλλιώς ένας άξονας, που θα μας αποσαφηνίζει πλήρως ποιοι είναι οι στόχοι μας. Τι θέλουμε να πετύχουμε; Να αυξήσουμε το brand awareness μας; Να δημιουργήσουμε πρόσθετο traffic στο site μας; Ή μήπως να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας; H στρατηγική λοιπόν, που θα αποφασίσουμε να χτίσουμε, πρέπει να τεκμηριώνει ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε, προκειμένου να μπορέσουμε να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει και να την έχουμε σαν τον πιστό μας οδηγό κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας.

2. Κάνετε update το branding σας

Εξετάστε το branding σας, προκειμένου να επιβεβαιωθείτε και να είστε σίγουροι πως είναι ενιαίο, σαφές και ξεκάθαρο ανάμεσα σε όλα τα social media κανάλια που έχετε δραστηριότητα.

Χρησιμοποιήστε το logo του brand σας, στις φωτογραφίες προφίλ που έχετε σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και διασφαλίστε πως οι cover εικόνες που χρησιμοποιείτε, καθιστούν ξεκάθαρο το ποιοι είστε, καθώς επίσης και πως με σαφήνεια παρουσιάζουν το unique selling point (USP) της επιχείρησής σας.

3. Δημιουργήστε ένα μηνιαίο ημερολόγιο

Kαι τώρα ακολουθεί μια συμβουλή σημαντική. Αντί να «χάνεστε» μέσα στα posts που σκέφτεστε να κάνετε, και να ανεβάζετε ένα post κάθε… όταν, είναι σημαντικό σχετικά με αυτό το ζήτημα να δημιουργήσετε προγραμματισμό. Με αυτό εννοούμε τη δημιουργία ενός μηνιαίου ημερολογίου, όπου θα έχετε μια σαφή και ξεκάθαρη εικόνα για το ποιες μέρες του μήνα θα κοινοποιείτε κάποιο post και με τι content θα είναι αυτό. Αν αυτή τη διαδικασία την κάνετε μια φορά στην αρχή ή στο τέλος του μήνα, θα είστε όσο οργανωμένοι χρειάζεται, έτσι ώστε να μη χάνετε τη σειρά σας, και παράλληλα να έχετε μια ενιαία και συνεπή παρουσία online.

attivita1

4. Προγραμματίστε posts εκ των προτέρων

Η αλήθεια είναι πως καλώς ή κακώς, δεν είναι πάντα εφικτό να είμαστε μπροστά από έναν υπολογιστή και να κάνουμε την ώρα που έχει προκαθοριστεί κάποιο post. Eιδικά αν βρισκόμαστε εκτός γραφείου ή σε κάποιο meeting «κολλημένοι», ο βαθμός δυσκολίας μεγαλώνει. Όμως η τεχνολογία έχει προνοήσει και για αυτό. Έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να προγραμματίζουμε τα posts μας την ημέρα και την ώρα που θέλουμε εκ των προτέρων. Και έτσι, αν κάτι πρέπει να ανέβει για παράδειγμα στη σελίδα μας, Κυριακή μεσημέρι, no worries. Mπορούμε να έχουμε προνοήσει από την Παρασκευή στο γραφείο μας, και έτσι να μην έχουμε το άγχος πως την Κυριακή το μεσημέρι πρέπει πάση θυσία να έχουμε μπροστά μας έναν υπολογιστή για να δουλέψουμε.

5. Απαντήστε στα σχόλια

Βεβαιωθείτε πως απαντάτε σε κάθε μήνυμα ή σχόλιο που λαμβάνετε στη σελίδα σας από τους fans σας, μέσα σε λογικά χρονικά πλαίσια. Θα μπορούσατε ακόμα να δημιουργήσετε ένα αρχείο στον υπολογιστή σας, όπου μέσα θα περάσετε απαντήσεις σε ερωτήσεις που σας τίθενται συχνά, προκειμένου να επισπεύσετε ακόμα περισσότερο τη διαδικασία του response. Ωστόσο, (ακολουθεί extra tip!) είναι σημαντικό οι απαντήσεις μας με κάποιον τρόπο να είναι όσο πιο personalized γίνεται.

 

graham-facebook-fraud

 

6.«Ακούστε» τι λένε για εσάς

Παράλληλα με ό,τι είπαμε ακριβώς πιο πάνω, δηλαδή το πόσο σημαντική είναι η άμεση ανταπόκρισή μας στα σχόλια και στα μηνύματα που λαμβάνουμε απευθείας από τους ακόλουθούς μας, ερχόμαστε να προσθέσουμε κάτι ακόμα, εξίσου σημαντικό. Αυτό είναι το να παρακολουθούμε το τι λένε και το τι συζητάνε για εμάς… όταν δεν είμαστε παρόντες. Πως μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Είναι αρκετά απλό. Ψάξτε με keywords, που να αφορούν την επιχείρησή σας, τη βιομηχανία στην οποία βρίσκεστε, ακόμα και τους ανταγωνιστές σας! Εργαλεία, όπως είναι το ΤweetDeck, το Hootsuite ή το Sprout Social μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για την επιχείρησή σας.

7. Ελέγξτε τους followers σας

Ίσως είναι δύσκολο να παρακολουθείτε τους followers σας, ωστόσο τουλάχιστον όσο αναφορά το Twitter, τα πράγματα είναι κάπως ευκολότερα, καθότι οι χρήστες του μπορούν εύκολα να κατηγοριοποιηθούν. Μπορείτε να φτιάξετε λίστες από τους πελάτες σας με διάφορα κριτήρια, σύμφωνα με την περιοχή τους για παράδειγμα, και έτσι προσθέτοντας αυτές τις λίστες μέσα σε εργαλεία, όπως αυτά που αναφέραμε νωρίτερα, θα μπορέσετε εύκολα και γρήγορα να δείτε τι λέγεται για εσάς, καθώς και ενδεχόμενες ευκαιρίες που μπορεί να προκύπτουν.

 

followers-1

 

8. «Τρέξτε» διαφήμιση

Παρόλο που πάντα έχουμε την επιλογή, να αφήσουμε τον κόσμο να μας εντοπίσει και να μας ακολουθήσει μόνος του, με «οργανικό» τρόπο, όπως συνηθίζεται να λέμε στον κόσμο του digital marketing, υπάρχει την ίδια στιγμή και η επιλογή να τρέξουμε και διαφήμιση πληρωμένη, έτσι ώστε να μας μάθει περισσότερος κόσμος. Για μια τέτοια πρωτοβουλία, θα χρειαστεί να ορίσετε ένα budget, να αποφασίσετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και έτσι να έχετε υπό τον έλεγχό σας τις διαφημίσεις σας.

Σημαντική υποσημείωση: Όσο περισσότερα επενδύετε, τόσο μεγαλύτερα θα είναι αυτά που θα έχετε λαμβάνειν!

social-media-advertisements

9. «Τρέξτε» διαγωνισμούς

Ίσως να μην είναι κατάλληλο για κάθε είδους επιχείρηση, αλλά οι διαγωνισμοί και τα βραβεία που τους συνοδεύουν είναι μια πολύ διάσημη πρακτική στα social media. Μπορούν αδιαμφισβήτητα να βοηθήσουν στην αύξηση του engagement level που έχετε με το κοινό σας, να βοηθήσουν ακόμα στο να αποκτήσετε περισσότερους fans, και φυσικά κερδίζοντας fans, κερδίζετε την ίδια στιγμή και τα e-mails τους, γεγονός που βοηθάει στην ανάπτυξη ενός στοχευμένου database. Πριν μπείτε σε αυτή τη διαδικασία είναι πολύ σημαντικό να ελέγξετε τους εκάστοτε όρους και τις προϋποθέσεις που σίγουρα υπάρχουν και στη συνέχεια να προχωρήσετε στην υλοποίηση της ενέργειάς σας.

enter-to-win-sign-of-popular-apps-and-games-a1vjvv-clipart

10. Δημιουργήστε ένα μηνιαίο report

Ελέγξτε πως η στρατηγική σας δουλεύει έτσι όπως αρχικά είχατε υπολογίσει, με τη δημιουργία ενός report που θα φτιάχνετε κάθε μήνα. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία και ένας πολύ καλός τρόπος, για να γυρίσετε τον χρόνο λίγο πίσω και να μπορέσετε να δείτε τι συνέβη κατά τη διάρκεια του μήνα που πέρασε, τι μπορεί να πήγε πολύ καλά, τι θα μπορούσε να έχει πάει καλύτερα και τέλος τι θα μπορούσε να αποφευχθεί μελλοντικά.

report-writing

11. Μείνετε συντονισμένοι με τον μαγικό κόσμο των social media

Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό είναι να κρατάμε πάντα υπ’όψιν μας πως το περιβάλλον των social media, είναι ένα περιβάλλον το οποίο αναπτύσσεται κάθε μέρα. Κάθε μέρα προκύπτει κάτι καινούριο. Κάποιο function, κάποιο tool, κάποιο application, αυτά που γνωρίζαμε μέχρι χθες είτε αλλάζουν, είτε στην καλύτερη περίπτωση εμπλουτίζονται. Συνεπώς, αν θέλουμε να επιβιώσουμε σε ένα τόσο απαιτητικό και άκρως γρήγορα αναπτυσσόμενο χώρο, φέρνοντας αποτελέσματα ικανοποιητικά για την επιχείρησή μας, απαιτείται να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και ενημέρωση. Αν πάλι νιώθουμε πως… «δεν το έχουμε» όσο θα έπρεπε, καλό είναι να συμβουλευόμαστε πάντα τους κατάλληλους ανθρώπους, που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πως να μας κατευθύνουν και πως να μας συμβουλέψουν για να μπορέσουμε να πάμε την επιχείρησή μας εκεί που οραματιζόμαστε.

Social Media

brand · brand awareness · Social Media

Brand & Marketing Managers

Evdokia Dorli

Η Eυδοκία είναι απόφοιτη του ALBA Graduate Business School, έχοντας ολοκληρώσει το ΜSc. του Marketing. To κομμάτι του digital marketing την γοήτευσε πολύ εξ'αρχής, καθώς πιστεύει πως είναι ένας χώρος που έχει να δώσει πολλά και κυρίως φρέσκα πράγματα στη διαφήμιση. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting