The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media: Υπάρχει ιδανική στιγμή ανάρτησης;

Laoura Dimitriou


Άραγε υπάρχει κατάλληλη στιγμή για μία ανάρτηση στον κόσμο των social media;

social-media-management-tools

Ούτε μία, ούτε δύο! Ο αριθμός των μελετών, οι οποίες έχουν συνταχθεί σχετικά με την κατάλληλη στιγμή ανάρτησης ενός post στα social media, είναι αρκετά μεγάλος. Προφανώς, υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις επί τάπητος, τις οποίες πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη, όπως τη φύση του brand, την περιοχή στόχευσης και την χρονική στιγμή εμφάνισης του υψηλότερου response από τους online χρήστες. Συνεπώς, δεν μπορεί να δοθεί συγκεκριμένη απάντηση στο μεγάλο αυτό δίλημμα.

Το στοιχείο, το οποίο λειτουργεί ως βασικός γνώμονας, είναι η μοναδικότητα του επιλεγμένου target group. Πιο συγκεκριμένα, οι χρονικές στιγμές, κατά τις οποίες εμφανίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό online χρήσης της σελίδας και υψηλότερου response στα posts, αναλύοντας παράλληλα το Facebook News Feed Algorithm και τον ανταγωνισμό της σελίδας, ποικίλουν. Κάποιες μικρές σημειώσεις, θα λειτουργήσουν ως το κατάλληλο feedback προκειμένου να γίνει εστίαση της ιδανικότερης στιγμής ανάρτησης στα Social Media, και συγκεκριμένα στο Facebook. Αναμφισβήτητα, απαιτείται αρκετή δουλειά. Παρόλα αυτά, οι συγκεκριμένες διαδικασίες λειτουργούν ως κατευθυντήρια γραμμή για τον εντοπισμό των πιο επωφελών ανταποκρινόμενων ωρών για το περιεχόμενο ανάρτησης στο Facebook.

Ο ανταγωνισμός σου κλείνει το μάτι!

Πρωταρχικός στόχος είναι να εντοπίσουμε τις χρονικές εκείνες στιγμές, κατά τις οποίες η πλειοψηφία του online κοινού δείχνει το μεγαλύτερο traffic στο Facebook. Μέσω του Facebook Page Insights,  μπορούμε εύκολα και άμεσα να καταλήξουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα! Είναι, όμως, πραγματικά το εργαλείο που θα οδηγήσει στη μεγιστοποίηση του engagement της σελίδας; Ίσως και όχι!

1

Σύμφωνα με την πρόσφατη παρουσίαση, How Facebook’s News Feed Works, η ανάρτηση ενός post κατά τις ώρες αιχμής του target group μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του επιθυμητού reach. Γιατί; Ο λόγος κρύβεται στην αντιπαράθεση ανάμεσα στις αναρτήσεις της σελίδας του brand και όλα τα υπόλοιπα posts του κοινού, όπως και του περιεχόμενου που αναρτά το φιλικό ή συγγενικό περιβάλλον. Όπως είναι λογικό, το post ενός φίλου ή κάποιου συγγενή  θα τραβήξει πολύ μεγαλύτερη προσοχή από το post της διαφημιστικής εταιρείας.

Το News Feed Algorithm ταξινομεί καθένα από τα αναρτημένα posts των χρηστών ανάλογα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Βασιζόμενο σε παρελθοντικές αλληλεπιδράσεις του χρήστη με τον δημιουργό του περιεχομένου, στο είδος του περιεχομένου και σε ποικίλες άλλες συνθήκες, το Facebook βαθμολογεί κάθε ένα από τα posts ανάλογα με τη σύνδεση του με το χρήστη. Η συγκεκριμένη βαθμολογία καθορίζει εν τέλει ποιες ιστορίες θα παρουσιάζονται στο News Feed των χρηστών.

facebook-news-feed-edgerank-algorithm

Εξαιρείται βέβαια η περίπτωση κατά την οποία το brand έχει αναπτύξει πολύ ισχυρή σχέση με τους fans, η οποία ξεπερνάει ακόμα και τη φιλική ή συγγενική σύνδεση. Προφανώς, εάν το post είναι εξαιρετικά δημοφιλές, τότε αλλάζει η ισορροπία της εξίσωσης, καθώς οι αλληλεπιδράσεις, χάρη στη δημοτικότητά του, έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν τον αλγόριθμο. Αν λοιπόν, κάποιο brand βρίσκεται στην αρχή της προώθησής του στο Facebook και επιζητεί να ενισχύσει δραστικά την απήχησή του, είναι πιθανά αδύνατο να δημιουργήσει ένα viral post, το οποίο θα προκαλέσει ένα τεράστιο ποσοστό προσοχής.

Πρόσφατα είδε το φως της ημέρας η ανάλυση της BuzzSumo, η οποία περιελάμβανε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο Facebook Posts. Στόχος της ήταν να εστιάσει στον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να βελτιωθεί το engagement της σελίδας. Έτσι λοιπόν ανακάλυψαν ότι αναρτήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 10μ.μ. και μεσάνυχτα, πέτυχαν το μέγιστο reach.

1

Δείξε λίγο κατανόηση…

Στην αρχή της προώθησης κάθε brand, η αύξηση της απήχησης της σελίδας είναι μείζονος σημασίας. Αυξάνοντας την απήχηση της σελίδας, αυτόματα αυξάνεται και η σχετικότητά της με το κοινό, το οποίο λειτουργεί ως καταλύτης στη διάδοση και υποστήριξη των μετέπειτα δημοσιεύσεών της. Έτσι λοιπόν θα μπορούσε για αρχή η προγραμματισμένη ανάρτηση των posts να γίνεται αργά το βράδυ, βασιζόμενη στην προαναφερθείσα μελέτη, και στη συνέχεια να γίνει σταδιακή μετακίνηση του προγράμματος σε ώρες μεγαλύτερης αιχμής. Κάπως έτσι, δίνεται η δυνατότητα αύξησης της απήχησης της εκάστοτε σελίδας και ουσιαστικά ενδυναμώνεται όλο και περισσότερο η σχέση με το κοινό της. Συνεπώς, το επόμενο βήμα είναι η προσωπική επιλογή των καταλληλότερων ωρών ανάρτησης. Παρόλα αυτά, σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη είναι η κατανόηση του target group του brand. Με την πολύτιμη βοήθεια του Facebook Audience Insights, μπορούμε να έχουμε στα χέρια μας μια πιο λεπτομερή εικόνα των χρηστών της σελίδας, ποια είναι η ακριβή τους τοποθεσία και ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους. Το Facebook Page Insights καταγράφει λεπτομερώς τις δημογραφικές λεπτομέρειες σχετικά με τους αφοσιωμένους χρήστες της σελίδας.

screenshot

Συνεπώς, οι αναγραφόμενοι είναι οι fans στους οποίους θα πρέπει να επικεντρωθούμε, καθώς είναι αυτοί οι οποίοι πραγματικά ανταποκρίνονται στις αναρτήσεις της σελίδας, με like, comment ή share. Έτσι, εξυπηρετώντας τους συγκεκριμένους ανθρώπους σίγουρα θα λειτουργήσει καταλυτικά στην προώθηση του μηνύματος του brand. Εν συνεχεία, το Audience Insights προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη ιδέα και εικόνα σχετικά με το target group, το ηλικιακό περιθώριο και τα ενδιαφέροντά τους, βοηθώντας να κατανοήσουμε σε μεγαλύτερο βαθμό τις σχετιζόμενες με αυτούς ώρες. Με αυτό τον τρόπο, ουσιαστικά, μπορούμε να εστιάσουμε σε τοπικά events και μέσω αυτών να στοχεύσουμε πιο επιτυχημένα και αποτελεσματικά το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Δίνεται ακόμα και η δυνατότητα να ερευνήσουμε το είδος των ηλεκτρονικών συσκευών προτίμησης του κοινού, αλλά και το επαγγελματικό και συναισθηματικό τους στάτους. Βασιζόμενοι λοιπόν σε όλα τα παραπάνω στοιχεία, πετυχαίνουμε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια να προσεγγίσουμε τις καταλληλότερες ώρες ανάρτησης για το κοινό, το οποίο στοχεύουμε.

Όσα περισσότερα γνωρίζεις… τόσο το καλύτερο!

Ο βαθμός κατανόησης του στοχευμένου κοινού σίγουρα δεν σταματάει στους αριθμούς των στατιστικών στοιχείων αλλά επεκτείνεται ως την ανθρώπινη φύση του κοινού. Για παράδειγμα, το Facebook πρόσφατα δημοσίευσε σχετικό άρθρο, το οποίο παρουσιάζει ότι οι νέοι γονείς στις Η.Π.Α. δείχνουν μεγαλύτερη ενεργητικότητα στο Facebook κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για την ακρίβεια, το 56% των νέων γονέων επισκέφθηκαν το Facebook μέσω κινητών ηλεκτρονικών συσκευών σε χρονική διάρκεια από τις 4 π.μ. έως και τις 7 π.μ. Γεγονός απόλυτα κατανοητό καθώς ο άστατος και ανήσυχος ύπνος του μωρού, τους καθηλώνει σε έναν καναπέ με το μωρό να κοιμάται στο στέρνο τους. Από φόβο να μην το ξυπνήσουν, η μοναδική και ενδιαφέρουσα ασχολία είναι η περιήγηση στις σελίδες τόσο του Facebook, όσο και του Internet γενικότερα.

Το να υπολογίσεις και να κατανοήσεις παρόμοιες καταστάσεις ανθρώπινης φύσης, μπορεί να οδηγήσει στη μεγιστοποίηση της απήχησης της εκάστοτε σελίδας στον χώρο του Facebook. Έτσι λοιπόν έχουμε το συνδυασμό των πιο δυνατών εργαλείων, όπως το Audience Insights με κατεύθυνση από το Page Insights και της κατανόησης της ανθρώπινης φύσης του κοινού, με τα οποία μπορούμε να καθορίσουμε πολύ εύκολα τις ιδανικότερες στιγμές ανάρτησης στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Όλα τα παραπάνω είναι ο βασικότερος λόγος, για τον οποίο καμία γενικευμένη γραμμή καθοδήγησης δεν μπορεί να προσδιορίσει με ακρίβεια την καλύτερη ώρα προσέγγισης του κοινού. Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε ένα απρόσωπο θεωρητικό κοινό δίχως συναισθήματα και ανάγκες, αλλά σε πραγματικούς ανθρώπους, με πραγματική καθημερινή ζωή.

Συνεπώς, απαιτείται ενδελεχής ανάλυση και έρευνα ώστε να πετύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα μεγιστοποιώντας την απήχηση της σελίδας του κάθε brand. Επίσης, η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της σελίδας μέσω στοχευμένης μαζικής αποστολής μηνυμάτων, είναι ακόμα ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη του πρωταρχικού στόχου.

Πάντα υπάρχει η δυνατότητα να ακολουθήσει κανείς τις γενικευμένες γραμμές καθοδήγησης, με το όποιο αποτέλεσμα, θετικό ή αρνητικό. Στην περίπτωση κατά την οποία, εν κατακλείδι, δεν έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε κρίνεται αξιόλογο να κάνουμε πιο βαθιά και ουσιαστική έρευνα στη στοχευόμενη αγορά, και γιατί όχι να απευθυνθούμε στις κατάλληλες υπηρεσίες, οι οποίες θα μας παρέχουν όλες τις απαραίτητες κατευθυντήριες γραμμές για την επιτυχία.

 

Advertising · Facebook · Google · Online Marketing · Social Media · user experience

advertising · Facebook · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers

Media · Services

Laoura Dimitriou

Η Λάουρα ολοκλήρωσε τις σπουδές της ως Αρχιτέκτων Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συνεχίζει κάνοντας μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Executive MBA-Διοίκηση Επιχειρήσεων Για Στελέχη. Ο χώρος του Digital Marketing κρύβει μια ιδιαίτερη ενεργητικότητα και πολλά μυστικά προς εξερεύνηση. Αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξε να τον ανακαλύψει βήμα βήμα...

Recently Published

»

Διαφοροποιηθείτε διηγούμενοι ιστορίες με τεχνολογίες Mixed Reality

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

»

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

email-marketing-
»

Είναι το email marketing ακόμη αποτελεσματικό;

»

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη σελίδα “About Us”.

»

Facebook Messenger Bots: Το επόμενο βήμα για το brand σας!

»

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

ROI
»

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

»

Πως το Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μία crowdfunding καμπάνια

»

5 tips για τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο