The New Stuff - Suit digital marketing

Μήπως αντιπαθείς τις αλλαγές στα social media;

Eleni Vogiatzi


Στον διαδικτυακό κόσμο του σήμερα, χιλιάδες είναι τα social media που κατακλύζουν τις οθόνες μας και το σίγουρο είναι ότι τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν μείνει “πιστά” στο αρχικό τους design και λειτουργικότητα. Με τις συνεχείς εξελίξεις να βομβαρδίζουν το τεχνολογικό παρασκήνιο, σημαντικά social media προχωρούν στο redesign των λογοτύπων τους, των υπηρεσιών τους, αλλά και του περιβάλλοντος πλοήγησης στις ιστοσελίδες και στις εφαρμογές τους.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Instagram. Το logo του ξέφυγε από την “παλιομοδίτικη” φωτογραφική μηχανή-ορόσημο, και προχώρησε με μια πιο μοντέρνα και μινιμάλ εκδοχή. Τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα: το internet διαχωρίστηκε σε αυτούς που το αγάπησαν και σε άλλους που το κατέκριναν. Το ίδιο συνέβη και όταν λίγες βδομάδες πριν την αλλαγή λογοτύπου ανακοίνωσε πως θα αρχίσει να χρησιμοποιεί αλγόριθμο για την ανανέωση του News Feed του.

nista

Γιατί, όμως, οι χρήστες δυσανασχετούν με τις αλλαγές στα social media;

Όταν τα social media αλλάζουν σημαντικά, πχ με τη χρήση ενός αλγορίθμου που ορίζει το περιεχόμενο που βλέπουμε ή με redesign, προκαλούν στο χρήστη την αίσθηση ότι χάνει τον έλεγχο ενός μέσου που είχε συνηθίσει και αγαπήσει.

Αυτό που αγνοεί πολλές φορές ο χρήστης, όμως, είναι ότι τέτοιες σαρωτικές αλλαγές γίνονται πάντα με επίκεντρο την ικανοποίησή του. Για παράδειγμα, μπορεί η πρώτη έκδοση του timeline στο Facebook να μη χαιρετίστηκε θερμά, αλλά η σημερινή δυνατότητά του να φιλτράρεται το content ώστε να είναι σχετικό με τις προτιμήσεις μας, όπως είναι οι αναρτήσεις των φίλων μας, έχει αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία. Χωρίς τον σχετικό αλγόριθμο, οι χρήστες θα ήταν εκτεθειμένοι σε άπειρες αναρτήσεις την ημέρα, πέφτοντας στην ίδια παγίδα που έκανε το Friendster και το Myspace να γίνουν απρόσωπα και χαοτικά.

Γιατί τα social media πρέπει να υπόκεινται σε αλλαγές;

Όσο τα social media μεγαλώνουν και αναπτύσσονται, η αμέτρητη πληροφορία τους καταλήγει να απομακρύνει το κοινό. Παρά τους εκατομμύρια χρήστες στο Friendster και το Myspace, η έλλειψη εστιασμένων νέων από φίλους και αγαπημένους οδήγησε σε αδύναμους δεσμούς μεταξύ των χρηστών, καθιστώντας τα δίκτυα αυτά αδιάφορα με τον καιρό.

Για αυτό και η αλλαγή είναι απαραίτητη. Νέοι αλγόριθμοι και νέες τεχνολογίες είναι σε θέση να μετατρέψουν τα social media σε μια προσωποποιημένη πηγή ενημέρωσης και σύνδεσης με το κοινό και το content που μας ενδιαφέρει.

Τι σημαίνει αυτό για τους διαφημιστές στα social media;

Οι διαφημιστές συνήθως επηρεάζονται πιο έντονα από τις αλλαγές στα social media. Αυτό συμβαίνει, γιατί τα σημαντικά updates που στοχεύουν στη βελτίωση του user experience, ενισχύουν την αλληλεπίδραση με ανθρώπους με τους οποίους οι χρήστες έχουν ισχυρούς δεσμούς, μειώνοντας την έκθεσή τους σε διαφημιστικό περιεχόμενο και brands.

Για να επιβιώσουν, επομένως, οι marketers πρέπει να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους αντίστοιχα. 

double peak

Όπως φανερώνει και το διάγραμμα, όταν τα social media πρωτοεμφανίζονται και κινούνται προς την καθιέρωσή τους ως mainstream, τότε η μεγάλη ευκαιρία για τους διαφημιστές προκειμένου να προσελκύσουν το κοινό τους, είναι το organic reach.

Στα επόμενα στάδια προς την ωρίμανση των δικτύων, όμως, το paid reach είναι αυτό που θα κάνει το διαφημιστικό υλικό να εμφανιστεί εκεί που πρέπει και να τραβήξει την προσοχή του χρήστη.

Προς τι η μετάβαση από την οργανική στην πληρωμένη προσέλκυση χρηστών;

1.Υπερφόρτωση περιεχομένου: Αναφερθήκαμε σε αυτό και παραπάνω. Όσο τα social media μεγαλώνουν σε απήχηση, τόσο το περιεχόμενό τους υπερτροφοδοτείται, με αποτέλεσμα να μη μπορούμε πάντα να βρούμε εύκολα την πληροφορία που πραγματικά μας ενδιαφέρει. Προκειμένου οι διαφημίσεις να πέσουν στο μάτι του χρήστη, λοιπόν, θα πρέπει οι marketers να πληρώσουν.

2.Εξέλιξη δικτύου: Όσο οι άλλοτε startups μεγενθύνονται, είναι απαραίτητη η προσέλκυση εσόδων και ο πλέον καθιερωμένος τρόπος είναι μέσω των προσοδοφόρων διαφημίσεων.

Μέσα, λοιπόν, σε ένα περιβάλλον συνεχών αλλαγών, οι marketers πρέπει να παραμένουν up to date. Εξάλλου, όπως έδειξε και μια έρευνα για την αποδοχή του Facebook timeline από το κοινό, παρά την αρχική άρνηση των χρηστών απέναντι στις αλλαγές των social media, λίγοι είναι αυτοί που τελικά θα εγκαταλείψουν ένα δίκτυο.

Το συμπέρασμα; Τα social media είναι – και όπως φαίνεται θα είναι – για πολύ καιρό εδώ, αλλά παράλληλα θα εξελίσσονται πολλές φορές με μη απόλυτα προβλέψιμους τρόπους. Παρόλα αυτά παραμένουν ένα πρόσφορο μέσο για διαφήμιση για όποιον μπορεί να προσαρμόζεται και να ακολουθεί τις εξελίξεις

Advertising · Facebook · Online Marketing · Social Media

advertising · adwords · branding · Content · Facebook · fb pages · marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Eleni Vogiatzi

Η Ελένη είναι απόφοιτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ. Ενδιαφέρεται για οτιδήποτε σχετίζεται με Content Marketing, αφού της αρέσει να γράφει και να σχεδιάζει. Έχει ολοκληρώσει μια τρίμηνη πρακτική σε φαρμακοβιομηχανία και στο παρόν εργάζεται ως account executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting