The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media Marketing… δίχως μπλεξίματα!

Laoura Dimitriou


Για τους περισσότερους, το social media marketing μπορεί να θυμίζει στιγμιότυπο από ταινία στην Άγρια Δύση, όταν πρόκειται για τους νόμους και τους κανονισμούς. Στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι αρκετά πιο ήρεμα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το social media marketing έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας, θεωρείται απαραίτητο να τεθούν σε εφαρμογή περισσότεροι νόμοι και κανονισμοί ώστε να παρέχεται η μέγιστη ασφάλεια στους καταναλωτές.

Στην εποχή μας, τα social media είναι ευρέως διαδεδομένα. Κυριολεκτικά βρίσκονται στην παλάμη μας. Αυτό μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αρκετά ήρεμο και χαλαρό περιβάλλον. Παρόλα αυτά, μια επιχείρηση ή κάποιο brand θέτει αυτόματα τη θέση του ανοιχτά σε περισσότερα θέματα και προβλήματα, συγκριτικά με τον χρήστη των κοινωνικών δικτύων, ο οποίος επιλέγει να πραγματοποιήσει κάποια προσωπική ανάρτηση. Ωστόσο, εάν οι επιχειρήσεις και τα brands λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους όλους τους κανονισμούς, τους οποίους πρέπει να ακολουθούν, είναι πολύ εύκολο να αποφύγουν τα όποια προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν.

Παρακάτω κάνουν την εμφάνισή τους μερικά από τα κύρια θέματα σχετικά με τα social media, τα οποία συχνά δημιουργούν σοβαρά νομικά μπλεξίματα.

Γνωστή μουσική… χωρίς άδεια;

best-ipad-video-player-apps

Δεν είναι λίγες οι εφαρμογές επεξεργασίας βίντεο, οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα να προστεθεί μουσική υπόκρουση στην εκάστοτε δημιουργία μας. Μοιάζει ακίνδυνο και τόσο εύκολο να γίνει. Άλλωστε το παρέχει η ίδια η εφαρμογή, συνεπώς είναι απόλυτα νόμιμο. Σίγουρα αυτή είναι η πιο συχνή σκέψη των περισσότερων, στον τομέα του social media marketing, σωστά;

Μμμ… όχι πάντα!

Η λειτουργία παρόμοιων εφαρμογών από τις αντίστοιχες εταιρίες, έχουν ως γνώμονα ότι η δημιουργία οποιουδήποτε εικαστικού περιεχομένου πρόκειται καθαρά για προσωπική χρήση. Ωστόσο, όταν πρόκειται για τις επιχειρήσεις ή τα brands, η επιλογή γνωστού μουσικού κομματιού ως συνοδευτικό χαρακτηριστικό του βίντεο, δίχως κατοχυρωμένα μουσικά δικαιώματα, αναμφισβήτητα θα οδηγήσει στην πιο μεγαλειώδη μήνυση.

Keep Safe!

Κάθε αποθήκη κρύβει ένα μικρό θησαυρό! Άδραξε την ευκαιρία να “ψαχουλέψεις” στις μουσικές αποθήκες προκειμένου να βρεις το επιθυμητό μουσικό κομμάτι. Το επόμενο βήμα είναι η αγορά των μουσικών δικαιωμάτων. Βέβαια δίνεται πάντα η δυνατότητα, να δημιουργήσεις ένα καινούριο και καθόλα αυθεντικό μουσικό κομμάτι παρέα με κάποιον αξιόλογο καλλιτέχνη. Μην ξεχνάς ότι παρόμοιες ενέργειες λειτούργησαν καταλυτικά στην αύξηση τόσο του reach όσο και της θεαματικότητας του brand. Για ακόμα καλύτερα και πιο επιτυχημένα αποτελέσματα συνίσταται η συνεργασία με κάποιον influencer, ο οποίος μπορεί να απογειώσει το engagement της σελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Καν’ το εικόνα!

videos

Αμέτρητοι είναι οι τρόποι και τα μέσα οπτικοποίησης του περιεχομένου στον τομέα του social media marketing. Εξίσου μεγάλο είναι και το ποσοστό των θεμάτων, τα οποία μπορούν πολύ εύκολα να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα. Οι 3 πιο γνωστοί τρόποι αναφέρονται παρακάτω:

  • Χρήση εικόνων δίχως δικαιώματα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι, οι οποίοι με τρομερή ευκολία αποφασίζουν να ξεσηκώσουν την πρώτη εικόνα της αρεσκείας τους από το Google Images, να προσθέσουν το logo του brand ή ορισμένες λέξεις και να το κατοχυρώσουν ως δικό τους post. Καλύτερα να μην αποτελέσουμε κομμάτι αυτής της ομάδας! Το συγκεκριμένο υλικό, καθώς και τα δικαιώματά του, ανήκουν αποκλειστικά στον δημιουργό.
  • Πρόσωπα στις φωτογραφίες σου. Εδώ ίσως δυσκολευτούμε κάπως περισσότερο, καθώς είναι αρκετά δύσκολο να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Από τη μια πλευρά, υπάρχει η κατηγορία των ανθρώπων, οι οποίοι αναζητούν κάθε πιθανή ευκαιρία, προκειμένου να εμφανιστούν στις αναρτήσεις κάποιου διάσημου brand. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ορισμένοι, οι οποίοι θεωρούν το συγκεκριμένο ζήτημα αρκετά ευαίσθητο, και έτσι αποφεύγουν συστηματικά την εμφάνιση του προσώπου τους στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Λάθος κοινοποίηση. Ακόμα ένας λόγος, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει πολύ εύκολα στα λάθος αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης των social media επισυνάπτει το λογότυπο γνωστού brand ή χρησιμοποιεί το όνομα του με τη μορφή hashtag. Είναι παράλογο από την πλευρά του brand να θεωρήσει δεδομένα τα δικαιώματα της συγκεκριμένης φωτογραφίας ή ανάρτησης. Στην πραγματικότητα, η ύπαρξη του λογότυπου ή του hashtag δεν αποτελεί πραγματική άδεια. Συνεπώς, προσέχουμε για να έχουμε!

Keep Safe!

  • Όλες οι παραπάνω παρόμοιες καταστάσεις απαντάνε σε ένα και μοναδικό κανόνα: “better be safe than sorry”. Το μυστικό είναι η χρήση καθαρά αυθεντικού περιεχομένου όσο το δυνατόν περισσότερο. Αναμφισβήτητα, θα υπάρξουν και περιστάσεις, κατά τις οποίες δεν είναι εφικτή η χρήση original υλικού. Λύση στο συγκεκριμένο θέμα αποτελεί η δωρεάν χρήση εικόνων stock από αντίστοιχες ιστοσελίδες, όπως Unspash.com ή Shutterstock.com.
  • Ωστόσο, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η επιλογή και χρήση μιας Google Image κρίνεται αναγκαία, υπάρχει τρόπος να μειώσεις αισθητά το ποσοστό εμφάνισης ζητημάτων σύγχυσης. Η προτεινόμενη διαδικασία είναι η εξής: Αρχικά, γίνεται αναζήτηση της επιθυμητής εικόνας στο Google Image. Στη συνέχεια, επιλέγουμε το search tools, το οποίο βρίσκεται κάτω από την μπάρα αναζήτησης, στη δεξιά πλευρά. Αμέσως εμφανίζει τα “δικαιώματα χρήσης”, τα οποία περιλαμβάνουν την επισήμανση για επανάχρηση ή την επισήμανση για επανάχρηση με τροποποίηση, ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε brand. Όλα τα εμφανιζόμενα αποτελέσματα μπορούν να αποτελέσουν κομμάτι της ανάρτησης που σχεδιάζεις να πραγματοποιήσεις. Πολλαπλοί έλεγχοι των δικαιωμάτων χρήσης μιας εικόνας κρατάει το brand όλο και πιο μακριά από σοβαρές μηνύσεις και παρόμοια προβλήματα.
  • Η παράληψη προσώπων στις φωτογραφίες είναι αρκετά πιο απαιτητική. Όσο πιο πεπειραμένος είναι ο φωτογράφος του brand τόσο πιο εύκολα αποφεύγει τη λήψη ολόκληρων των προσώπων και κατά συνέπεια αποφεύγει και την οποιαδήποτε παρεξήγηση. Ο πλέον βέλτιστος τρόπος ώστε να παραμένουμε ήρεμοι και ασφαλείς είναι η έγκαιρη ενημέρωση των παρευρισκόμενων ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία θα κάνει την εμφάνισή της στα social media. Ζητώντας τους λοιπόν την άδεια, αποφεύγεις οποιαδήποτε σύγχυση και ταυτόχρονα κρατάς στα χέρια σου την ευκαιρία να κάνεις tag τους συμμετέχοντες και κατά συνέπεια να βοηθήσεις στην αύξηση του reach της σελίδας του brand. Το θόλωμα των προσώπων κατά τη διαδικασία του edit είναι ακόμα μια από τις δυνατότητες που σου δίνονται, προκειμένου να μην αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε πρόβλημα. Ιδιαίτερη προσοχή στις περιπτώσεις όπου παρευρίσκονται παιδιά, καθώς εδώ οι κανονισμοί είναι πολύ πιο αυστηροί.

Πάρε μέρος και εσύ!

games-edit

Αμφίπλευρα της διελκυστίνδας βρίσκονται η συνεχής εξέλιξη των κοινωνικών δικτύων και η σταθερή εδραίωση όλο και περισσότερων brands στο χώρο των social media. Όσο και αν προσαρμόζεται η λογική της προώθησης στις αλλαγές των συνθηκών της εποχής, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους αντίστοιχους κανονισμούς του digital marketing.

Υπάρχει εναλλαγή μεταξύ της χρήσης τυχερών λαχείων και διαγωνισμών στις αναρτήσεις των brands. Κρίνεται όμως σκόπιμο να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ των δύο, καθώς η μη τήρηση των κανονισμών, οι οποίοι αντιστοιχούν στην κάθε περίπτωση, μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει κατευθείαν στην καρδιά των προβλημάτων.

Τόσο οι κληρώσεις όσο και τα τυχερά λαχεία απαιτούν ελάχιστη δραστηριότητα από την πλευρά των χρηστών. Η λογική των διαγωνισμών, παρόλα αυτά, είναι αρκετά διαφορετική, καθώς προκαλεί τους συμμετέχοντες να προχωρήσουν σε περισσότερες ενέργειες, όπως η ανάρτηση κάποιας φωτογραφίας, η κοινοποίηση κάποιας ανάρτησης, κτλ. Το κομμάτι, όμως, το οποίο χρίζει σημασίας και προσοχής είναι οι φέροντες κανονισμοί. Μπορεί να ποικίλουν ανάλογα τη χώρα, αλλά το σίγουρο είναι ότι λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τη νομοθεσία της κάθε μίας. Μη τήρηση και σεβασμός τους, μπορεί να αποφέρει σημαντικές και επώδυνες συνέπειες.

Keep Safe!

Θέλεις να προωθήσεις έναν διαγωνισμό; Καν’ το με τον σωστό και νόμιμο τρόπο:

  • Λαμβάνουμε γνώση των κανονισμών, οι οποίοι ισχύουν στο εκάστοτε κοινωνικό δίκτυο.
  • Προσαρμόζουμε τη ροή και λειτουργία των διαγωνισμών με βάση την ισχύουσα νομοθεσία της χώρα μας.
  • Επιβεβαιώνουμε ότι ο διαγωνισμός δεν απαιτεί την αναγκαστική εγγραφή του χρήστη, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η νομοθεσία του κράτους το θεωρεί δεδομένο.
  • Επιβεβαιώνουμε ότι ολόκληρος ο κανονισμός του διαγωνισμού παραμένει διαθέσιμος για συνεχή αξιολόγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές χρήσης του υλικού, της διάρκειας και της ανακοίνωσης ή χορήγησης του βραβείου.
  • Ενημερωνόμαστε όσο το δυνατόν πιο συχνά από τις κατάλληλες πηγές αναφορικά με τις αλλαγές και τις προσαρμογές των κανονισμών στην εκάστοτε νομοθεσία της χώρας.

Bonus για το τέλος

bonus

Last but not least! Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες άμεση σύνδεση με τους influencers ή τους marketing influencers μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα. Όσο σημαντική είναι η συνεργασία ενός brand με τον κατάλληλο influencer, προκειμένου να εμπλουτιστεί η βάση των fans, τόσο προσεκτική οφείλει να είναι η διαχείριση και κοινοποίηση των αναρτήσεων του. Δίχως τη δική τους επίσημη έγκριση, δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε. Η χρήση hashtag τύπου #sp, #ad και #sponsored δεν είναι αρκετή προκειμένου να λειτουργήσει ως γνωστοποίηση για τους πελάτες. Επιπρόσθετα, η χρήση χορηγούμενων βίντεο οφείλει να εσωκλείει όλη την απαραίτητη πληροφορία σχετικά με τους influencers μέσω είτε γραπτού είτε προφορικού κειμένου.

Στο τέλος της ημέρας, στόχος κάθε διαφημιστικής εταιρείας είναι η διατήρηση της ασφάλειας των πελατών απέναντι σε όλα τα νομικά ζητήματα, τα οποία αφορούν κατά κύριο λόγο τις δραστηριότητες του social media marketing. Η επανειλημμένη ενημέρωση – ενόχληση του πελάτη για τα συγκεκριμένα θέματα μπορεί να αποτελεί μονόδρομος, αλλά φέρει ως απώτερο σκοπό την προφύλαξή τους από δυσχερείς καταστάσεις. Εν κατακλείδι, σκόπιμο είναι να γίνεται συνεχής ενημέρωση και προσαρμογή αναφορικά με τους ισχύοντες κανονισμούς, ώστε να ακολουθούνται συνεχώς οι σωστές κατευθυντήριες γραμμές.

Advertising · Facebook · Google · Online Marketing · Social Media

advertising · branding · digital marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers

Media

Laoura Dimitriou

Η Λάουρα ολοκλήρωσε τις σπουδές της ως Αρχιτέκτων Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συνεχίζει κάνοντας μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Executive MBA-Διοίκηση Επιχειρήσεων Για Στελέχη. Ο χώρος του Digital Marketing κρύβει μια ιδιαίτερη ενεργητικότητα και πολλά μυστικά προς εξερεύνηση. Αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξε να τον ανακαλύψει βήμα βήμα...

Recently Published

»

5 επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων δεκαετιών

»

Επενδύστε στις Mobile Στιγμές.

»

Influencer Marketing: Nέο Instagram feature “paid partnership with”

»

Τα 9 βήματα της χαρτογράφησης του Customer Experience (CX)

»

5 είδη διαφημίσεων στο Instagram

»

CSR: Θα είναι το κλειδί για τις μελλοντικές επικοινωνιακές στρατηγικές των brands;

»

Πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι των Social Media

»

6 e-commerce website tips!

Suit,gr | Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.
»

Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.

»

Data – Το Μέλλον της Τηλεοπτικής Διαφήμισης

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο