The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media Marketing and Digital Marketing

Valeria Lada


Ας ξεχωρίσουμε τους δύο όρους…

Το Social Media Marketing είναι όρος που εμπεριέχεται στο Digital Marketing, είναι δηλαδή μόνο ένα από τα διαθέσιμα κανάλια του. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η χρήση των Social Media σαν μέσο Marketing αποτελεί μοναδικό τρόπο πραγματοποίησης μιας Digital Strategy. Ωστόσο αυτό δεν είναι 100% αλήθεια, καθώς υπάρχουν πολλά άλλα στοιχεία που συνθέτουν μια ψηφιακή εκστρατεία Marketing. Αποτελεί ένα ξεχωριστό τύπο Marketing, ακόμα κι αν τείνει να αντιμετωπίζεται σαν ίδιο με άλλους και να συγχέεται με άλλους τύπους. Για να κατανοήσουμε τις διαφορές ή τις ομοιότητες του Social Media με το Digital Marketing θα χρειαστεί αρχικά να εξηγήσουμε τι είναι καθένα από τα δύο.

Τι είναι Social Media Marketing;

Social Media Marketing είναι η διαδικασία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μέσα από τα διάφορα κανάλια κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν δύο τρόποι για να εκτελεστεί μια Social Media Strategy μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο πρώτος τρόπος είναι δωρεάν και έχει να κάνει με την απόκτηση fans, τις συνδέσεις για την ανταλλαγή χρήσιμου περιεχομένου, το τρέξιμο διαγωνισμών και γενικά σχετίζεται με την άμεση εμπλοκή με τους χρήστες – πελάτες. Ο δεύτερος τρόπος είναι μέσω πληρωμένων διαφημίσεων. Δηλαδή, χρήση διαφημίσεων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι πιο δημοφιλείς είναι: το Facebook, το Twitter, η Google+, το Pinterest, το Instagram, το Tumblr, το LinkedIn, το StumbleUpon και το YouTube.

Τι είναι Digital Marketing;

Σημαίνει την οικοδόμηση awareness του κοινού και την προώθηση ενός brand ή ενός προϊόντος με ευθύ και άμεσο τρόπο, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια. Digital Marketing είναι λοιπόν οποιοσδήποτε τρόπος Marketing με μόνη προϋπόθεση να χρησιμοποιεί ψηφιακό μέσο.

Βασικές διαφορές και πλεονεκτήματα:

  1. Λόγω του ότι στο Social Media Marketing χρησιμοποιούνται σαν μέσο διαφήμισης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο τρόπος για να προσεγγίσει η επιχείρηση τον πελάτη είναι αποκλειστικά μέσω αυτών. Για το λόγο αυτό είναι πιο δύσκολο για το διαφημιζόμενο να προσσεγγίσει το κοινό του και να του τραβήξει την προσοχή με σκοπό, για παράδειγμα, μια αγορά.
  2. Οι διαφημιζόμενοι πρέπει να είναι δημιουργικοί, ευφάνταστοι, ευέλικτοι. Αυτό είναι το κλειδί για να έχεις μία παρουσία χρήσιμη και ισχυρή στο χώρο του Social Media Marketing.
  3. Τα Social Media διευκολύνουν τον διαφημιζόμενο να καταλάβει καλύτερα το κοινό του. Τι ζητάει το κοινό; Τι ενδιαφέρει το κοινό; Όχι μόνο μέσω των δημογραφικών ερευνών όπως ηλικία, εθνικότητα κλπ, αλλά κυρίως μέσω των προτιμήσεων του κοινού, τα ενδιαφέροντά του. Καταλαβαίνοντας καλύτερα το κοινό, ο διαφημιζόμενος ξέρει σε ποιον απευθύνεται.
  4. Όταν καταλαβαίνει ο διαφημιζόμενος το προφίλ του κοινού στο οποίο απευθύνεται μπορεί, μέσω Facebook να αναζητήσει άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά. Αυτό είναι από τις ευελιξίες του Social Media Marketing. Το ίδιο ισχύει και στις υπόλοιπες πλατφόρμες παρόμοιες με το Facebook.
  5. Επιπλέον τα Social Media βοηθάνε και επιτρέπουν την αμεσότητα ανάμεσα σε επιχείρηση και πελάτη. Τα άμεσα feedbacks δηλαδή από τον πελάτη προς τον διαφημιζόμενο.
  6. Μπορείς επίσης μέσω των Social Media να μοιραστείς πληροφορίες με το κοινό. Το κοινό θα ανταποκριθεί σε αυτές γρήγορα, αφού πλέον οι περισσότεροι είναι χρήστες των Social Media από τις προσωπικές φορητές τους συσκευές. Και η ταχύτητα αυτού του είδους Marketing αναπτύσσεται όλο και περισσότερο.
  7. Το Social Media Marketing βοηθάει επίσης την ανάπτυξη της επιχείρησης και σε επίπεδο SEO.

 

 

Πού καταλήγουμε λοιπόν;

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις διαφορές μεταξύ των ποικίλων εννοιών του Marketing, ώστε να μπορούμε να επιλέξουμε τα πλέον κατάλληλα εργαλεία για την υλοποίηση ενός campaign. Κατάλληλος για να διευκρινίσει τις διαφορές αυτές είναι μια αρμόδια επιχείρηση που χρησιμοποιεί τα παραπάνω με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο. Δηλαδή μια εταιρία που ασχολείται αποκλειστικά με τον τομέα του Digital Marketing. Το Digital Marketing είναι το μέλλον του Marketing και θα κατακτήσει σταδιακά περισσότερο έδαφος στoν online και offline κόσμο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την άλλη πλευρά, είναι ο νέος τρόπος για να συνδεθείτε με άλλους ανθρώπους, είναι μέρος του Digital Marketing και είναι εδώ για να αλλάξουν τη διαδικασία εύρεσης νέων πελατών και προώθησης των προϊόντων σας. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω, μπορεί να σημαίνει και την απόλυτη επιτυχία.

Social Media

digital marketing · social media marketing · αναπτύσσεται · επιχείρηση · κοινό · μέσα κοινωνικής δικτύωσης · μέσο

Valeria Lada

Η Βαλέρια Λαδά είναι τελειόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται σαν Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και οι στρατηγικές Digital Marketing

»

Εφτά βασικοί τρόποι για να προωθήσεις το e-shop σου

»

Τα 3 κλειδιά των Social Media για τις επιχειρήσεις

»

Εκτόξευσε το brand σου με τα Instagram Stories

»

Digital Marketer – 5 βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει

»

Πώς να δημιουργήσετε ένα πλάνο δοκιμής για το περιεχόμενο των Social Media σας

»

E-mail marketing το 2018: Έχει λόγο ύπαρξης ή μήπως όχι;

»

9 Τρόποι για να αξιοποιήσεις τα Instagram stories στον εργασιακό χώρο

»

Social Media Marketing and Digital Marketing

»

4 tips για να προσελκύσετε το κοινό σας

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο