Social media marketing ενέργειες vs άλλες online marketing ενέργειες.
Το έχουμε ξαναπεί.
Η επικοινωνία, η διαχείριση φήμης και κρίσεων όπως και το brand building & launching με χρήση των social media δεν μπορεί να είναι (και δεν πρέπει να είναι) αυτοσκοπός. Οι ενέργειες στα social media πρέπει απαραίτητα να λειτουργούν συμπληρωματικά σε άλλες μορφές έμμεσης και άμεσης επικοινωνίας (online & offline).
Πολλές φορές τα social media μπορούν να προηγούνται ή απλώς να στηρίζουν μια γενικότερη εκστρατεία ή να είναι το “landing page” μιας γενικότερης ενέργειας, αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τα άλλα μέσα, ακόμη και αν αποδίδουν καταπληκτικά αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις.
Με απλά λόγια οι marketers πρέπει οπωσδήποτε να τα εντάξουν με προσοχή και σεβασμό στο media & marketing mix του brand τους μαζί με άλλες ενέργειες, αλλά δεν θα πρέπει να αναμένουν ότι θα υποκαταστήσουν με ενέργειες social media marketing όλα τα υπόλοιπα. Ναι ξέρουμε κάποιος social media guru σας είπε ότι τα social media είναι η γη της επαγγελίας για την επικοινωνία σας. Όχι, δεν είναι.
Μερικές φορές τα social media παράγουν καλύτερα αποτελέσματα awareness και word of mouth από παραδοσιακά μέσα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουμε άλλες μορφές επικοινωνίας. Πάντα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο με πολλαπλές ενέργειες και σε διαφορετικά μέσα. Όπως πρέπει να υπάρχουν και κάποιες online βάσεις! Αν για παράδειγμα δεν έχεις σωστό site ή δεν ακολουθείς τα leads με ένα σωστό direct mail, τι να τα κάνεις τα social media; Ακόμη χειρότερα αν δεν έχεις καν στρατηγική επικοινωνίας ή διαχείρισης κρίσης τότε τι τα θέλεις; Είναι σαν να βγαίνεις ταξίδι σε ξένη χώρα χωρίς χάρτη.
Σαφώς τα social media είναι η καλύτερη μορφή επικοινωνίας όταν πρόκειται για δημιουργία μακρόχρονων σχέσεων με τον καταναλωτή ή όταν το ζητούμενο είναι ένα άμεσο response/ action σε online ενέργειες αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει αποδειχτεί πως τα social media παράγουν offline πωλήσεις (conversion) – υπάρχουν δεκάδες μελέτες πάραυτα που αποδεικνύουν οτι τις επηρεάζουν-. Και βέβαια για να είμαστε δίκαιοι κανένα άλλο μέσο εκτός του retail promotion (offline) και του affiliate marketing (online) δεν δίνει άμεσες πωλήσεις.
Άρα ένα brand απαιτείται να χρησιμοποιεί πολλές συντονισμένες ενέργειες ταυτόχρονα με την παραδοσιακή του επικοινωνία. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει ενδεικτικά τις διαφορετικές χρήσεις όλων των online marketing ενεργειών: