To SEO πέθανε… ζήτω το Social SEO!
Guest Post για το SEO από τον Δημήτρη Ριζόγλου*:
Όταν πριν από κάποια χρόνια είχα διαβάσει για το SEO, μου είχε ακουστεί ιδιαίτερα «προκλητικό» να μπορείς να επεμβαίνεις σε ένα site και να το φέρνεις στην πρώτη δεκάδα των αποτελεσμάτων και επί της ουσίας να αλλάζεις τον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων βάζοντας το δικό σου site στην δεκάδα. Αυτή η πρόκληση ήταν για μένα η αρχή της ενασχόλησης μου με το παιχνίδι που λέγεται SEO.
Στην αρχή φάνηκε απλό και εύκολο, ψάχνοντας όμως να βρω την ιδανική συνταγή ή ένα μπούσουλα ή checklist για το ιδανικό SEO, τότε τα πράγματα έγιναν δύσκολα μια που δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο πουθενά. Πλέον – μετά από 7 χρόνια – ξέρω… το SEO είναι 60% τεχνική και 40% ένστινκτο, πολύ διάβασμα και πρακτική.
Στα τελευταία χρόνια που το SEO απο hobby έγινε επάγγελμα και έρχομαι επαφή με πελάτες καθημερινά μου μεταφέρονται πολλά τέρατα και τερατάκια απο άλλους SEO Masters. Ναι, σίγουρα, το SEO είναι ίσως όλα αυτά που ακούμε καθημερινά – ίσως και στην υπερβολή τους – αλλά πλέον με την διείσδυση των social media (facebook, twitter, identi.ca, κ.α) το SEO αλλάζει.
Το SEO πλέον μεγάλωσε και έγινε πιο κοινωνικό. Θα με ρωτήσετε τώρα πώς και αυτό; Το SEO έχει – καλώς ή κακώς – ταυτιστεί με το Google, η οποίο με τη σειρά του έχει ταυτιστεί με την αναζήτηση (search). Κάθε αλλαγή στον αλγόριθμο του Google σημαίνει και αλλαγή στρατηγικής στο SEO. Τον τελευταίο καιρό (εδώ και 5-6 μήνες) η Google παρουσίασε νέα προϊόντα αναζήτησης τα οποία πλέον δίνουν στο SEO μια άλλη κατεύθυνση:
- To Google “σερβίρει” αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο (facebook, twitter)
- Το Google παρακολουθεί τις καθημερινές μας συνήθειες αναζήτησης και επίσκεψης και μας δείχνει αυτά που θέλουμε να βλέπουμε περισσότερο (personalized search)
- Το Google μας δείχνει – μέσα στα οργανικά αποτελέσματα – νέα και ειδήσεις από τον ηλεκτρονικό κοινωνικό μας περίγυρο (mail, contacts, buzz απο φίλους μας, κ.ά.)
Όλα αυτά λοιπόν, τι μπορεί να σημαίνουν; Πολύ απλά, ότι τα “καθαρά οργανικά” αποτελέσματα μειώνονται. Αν θέλουμε να είμαστε στα οργανικά πρέπει να είμαστε και στα αποτελέσματα που σερβίρονται και στον πραγματικό χρόνο και αυτό σημαίνει “πραγματική εκμετάλλευση” των social media.
Ίσως να είναι και μια σημαντική αφορμή για να κάνουμε την εταιρία ή την επιχείριση μας πιο “εξωστρεφή”, ευέλικτη και “ζωντανή” να έχει διαδραστικότητα και να μπορεί να “χτίσει” ένα αληθινό online brand με φωνή και άποψη.
Ίσως βέβαια αυτό να μην σημαίνει μόνο θετικά, να σημαίνει και στροφή και έμφαση της Google στα πληρωμένα αποτελέσματα της (Google Adwords) μια που βλέπει πόσα χρήματα μπορούν να χάνονται απο τους «επαγγελματίες SEOs» που σπρώχνουν τους πελάτες τους στα οργανικά και όχι στα πληρωμένα.
Όπως και να έχει ο χρόνος θα δείξει. Ας το δούμε όμως ως ευκαιρία να γίνουμε λίγο πιο εξωστρεφείς.
Το στατικό SEO λοιπόν πέθανε… ζήτω το social SEO.
* Ο Δημήτρης Ριζόγλου είναι συνιδρυτής της πλατφόρμας οnline διαφήμισης Adheaven.net και ταυτόχρονα υπεύθυνος για τα social media και το SEO της εταιρίας και των πελατών της. Έχει εργαστεί πάνω σε πολιτικές καμπάνιες (social media) αλλά και ταυτόχρονα έχει δουλέψει στο εξωτερκό (Η.Π.Α.) πάνω σε μηχανές αναζήτησης, τεχνολογίες online marketing και online διαφήμισης.