Τέλος στα Sponsored Stories
Το πρώτο μαζικό προϊόν social διαφήμισης, τα Sponsored Stories, έκανε τον κύκλο του μετά από 4 χρόνια και αποσύρεται στις 9 Απριλίου 2014, καθώς δίνει τη σκυτάλη σε πιο εξελιγμένα διαφημιστικά προϊόντα. Η αλλαγή αυτή έρχεται με πολύ ενδιαφέρον καθώς ουσιαστικά όλες οι διαφημίσεις στο εξής θα μπορούν να έχουν social context.
Σε αντίθεση με το τι ακούστηκε χθες βράδυ (στην Ελλάδα μόνο), η ενέργεια αυτή του Facebook δεν προκλήθηκε λόγω της περσινής νομικής κίνησης από χρήστες που θεώρησαν πως δεν είχαν ενημερωθεί για τη χρήση του ονόματος και της φωτογραφίας τους στα Sponsored Ads, καθώς το ζήτημα αυτό έχει τακτοποιηθεί από το καλοκαίρι με το Facebook να πληρώνει $20m και να δίνει την υπόσχεση καλύτερου ελέγχου στους χρήστες (και με update στα σχετικά terms βεβαίως-βεβαίως).
Ανάμεσα σε άλλες αλλαγές που ανακοίνωσε το FB για το πώς θα λειτουργεί στο εξής η διαφήμιση και τα publishing features των Facebook Apps, περιλαμβάνεται και αυτή η αλλαγή σημειώνοντας έτσι ένα κλείσιμο στην εποχή εκείνη. Έχουμε πει πολλάκις ότι το digital τρέχει και αυτό που «έπιανε» πέρσι δε θα πιάνει φέτος.
Τι νέο έχει να προσφέρει αντ’ αυτών το Facebook. Πολλά και ενδιαφέροντα, ειδικά με τη χρήση boolean για τη στόχευση διαφόρων κατηγοριών ανθρώπων, καθώς το Facebook τώρα κάνει τη στόχευση ακόμα καλύτερα.
Στο παράδειγμα που παραθέτει το AllFacebook που έβγαλε πρώτο την είδηση, το παράδειγμα είναι πως ενώ μέχρι τώρα μπορούσαμε σαν microtargeting να στοχεύσουμε το κοινό των γονέων ή όσων ανεβάζουν φωτογραφίες, τώρα θα μπορούμε να επιλέξουμε το υποσύνολο των γονέων που ανεβάζουν φωτογραφίες, χρησιμοποιώντας τη σύνταξη του Graph Search.
Και με τέτοιες επιλογές, όποιος κάνει το καλύτερο microtargeting είναι αυτός που δεν ξοδεύει άσκοπα το marketing budget του. 😉