The New Stuff - Suit digital marketing

Storytelling για επιχειρήσεις

Fotini Tzika


Από μικροί έχουμε  μάθει να εκτιμούμε ένα καλό storytelling ή αλλιώς ιστορία. Ως επαγγελματίας θα πρέπει να αναβιώσεις αυτή τη μαγεία και να αυξήσεις το engage με τους fans σου στα social media. Δεν υπάρχει ανάγκη να χρησιμοποιήσεις περίτεχνη ορολογία, ημερομηνίες και πολλές λεπτομέρειες, παρά μόνο συναίσθημα.

Το storytelling είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει, ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να αναδείξουν το brand τους. Με το να μοιράζεσαι την ιστορία σου με το κοινό τους βοηθάς να γνωρίσουν, να αγαπήσουν και να συνδεθούν με τα πρόσωπα και τις ιδέες πίσω από το όνομά σου.

Τα παρακάτω βήματα μπορούν να σε κατευθύνουν και να βοηθήσουν την όλη διαδικασία:

1. Βρες την ιστορία σου

Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις, σωστά; Βρες το σημείο σταθμό του brand σου και εξιστόρησέ το. Αυτό μπορεί να είναι για παράδειγμα ένα ταξίδι που σε ώθησε να δημιουργήσεις το δικό σου ταξιδιωτικό γραφείο. Εσύ θα το κρίνεις!

Αφού έχεις βρει την έμπνευσή σου ξεκίνα να καταγράφεις τις ιδέες σου ή όπως το λέμε, να κάνεις “brainstorming”. Δημιούργησε τα πρώτα δείγματα content και άσε τον εαυτό σου ελεύθερο να εκφραστεί φυσικά.

roadtrip

2. Πρόβλημα έκφρασης;

Είναι απόλυτα φυσικό να κολλάς στις πρώτες γραμμές και να μην βρίσκεις τις κατάλληλες λέξεις να εκφραστείς. Αυτό δεν πρέπει όμως να σε αποθαρρύνει και να σε κάνει τελικά να παρατήσεις την προσπάθειά σου. Αν η συγγραφή δεν είναι το ατού σου μπορείς να επιλέξεις κάποιο άλλο μέσο. Σήμερα τα social media προσφέρουν ποικίλα είδη content για να επιλέξεις αυτό που σου ταιριάζει περισσότερο.

Επέλεγε να κάνεις ένα live στο Facebook ώστε να αφηγηθείς την ιστορία της δικής σου επιχείρησης και να αυξήσεις το engage με τους fans σου. Ανέβασε stories στο Instagram και στο Snapchat παραθέτοντας σε μικρά κομμάτια την ιστορία σου μέσα από πιο παραστατική μορφή.

Σε αυτή σου την προσπάθεια μπορείς να ζητήσεις την βοήθεια από κάποιο agency που μπορεί να σε βοηθήσει να μεταφέρεις την ιστορία σου στο κοινό. Το storytelling μπορεί να σου αποφέρει μεγάλο engage και loyalty αρκεί να μπορέσεις να το αποδώσεις με τον καλύτερο τρόπο.

3. Πες το με μια εικόνα

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, σου δίνονται πολλά μέσα με τα οποία μπορείς να επικοινωνήσεις την ιστορία σου. Πρόσθεσε info-graphic, video, gifs, φωτογραφίες, κ.ά. Το σίγουρο είναι πως θα γίνουν πολύ πιο παραστατικά και θα τραβήξουν την προσοχή των fans σου.

Προσπάθησε να διατηρήσεις ένα ενιαίο στιλ ή κάποιο είδος σύνδεσης μεταξύ των διαφόρων storytelling posts σου. Έτσι θα είναι πολύ πιο εύκολο να σε αναγνωρίσουν και να συνδέσουν το content με το brand σου.

4. Storytelling με στόχο

Αυτό είναι το στάδιο που θα πρέπει να προσέξεις πολύ αν θέλεις να σου αποφέρει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Δεν αρκεί να αφηγηθείς μια ιστορία για να κάνεις το κοινό να ερωτευτεί το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Χρησιμοποίησε το storytelling για να παρουσιάσεις τα στοιχεία που σου προσθέτουν αξία. Αυτά μπορεί να είναι videos ή φωτογραφίες με τα οποία θα μοιράζεσαι γνώση από το εσωτερικό της επιχείρησής σου και θα φανερώνουν τα στοιχεία εκείνα που σε κάνουν να διαφέρεις και τελικά να υπερτερείς.

in-the-city

5. Keep it coming

Βρες το είδος storytelling content που σου αρέσει περισσότερο και άρχισε να δημιουργείς. Αν σου αρέσει το περιεχόμενο και η διαδικασία δημιουργίας του, τότε είναι πολύ πιο πιθανό να συνεχίσεις να κάνεις συχνά posts.

Σου αρέσουν οι φωτογραφίες, τα κείμενα, τα σκίτσα; Βρες το δυνατό σου σημείο και αφιέρωσε χρόνο για να στηρίξεις το περιεχόμενο της σελίδας σου.

6. Ζήτα βοήθεια

Όπως κατάλαβες η δημιουργία storytelling για την επιχείρησή σου απαιτεί χρόνο, διάθεση και γνώση. Ίσως θα πρέπει να αναρωτηθείς αν τα μαθήματα φωτογραφίας που έκανες στην πέμπτη δημοτικού είναι αρκετά για να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Θυμήσου πως η ποιότητα του περιεχομένου του storytelling είναι πολύ σημαντική για το τελικό αποτέλεσμα. Στην αγορά υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες, γνώστες των παραπάνω που μπορούν να σε βοηθήσουν, να σε καθοδηγήσουν και να σου προετοιμάσουν τα κατάλληλα posts για τα social media. Οι designers μπορούν να επιμεληθούν την αισθητική και οι marketers να συμπεριλάβουν τα σωστά δεδομένα και να θέσουν στόχους προσφέροντάς σου το καλύτερο αποτέλεσμα.

your-content-is-not

 

Συνοπτικά, το storytelling είναι ένα πολύ ευχάριστο εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να τραβήξεις, αλλά και να κρατήσεις την προσοχή των fan σου.

Content · Small Business · Social Media

Content · Social Media · storytelling

Small Businesses

Fotini Tzika

Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Retargeting: τι είναι και που χρησιμεύει

»

Το Guerrilla Marketing συχνά βρίσκεται γύρω σου, το έχεις δει;

»

Τα instagram polls αποτελούν τη νέα τάση και ήρθαν για να μείνουν

»

Το website σου, είναι το μισό κομμάτι της συνολικής σου εικόνας

»

Τα 7 Digital Marketing Trends που θα υπερισχύσουν το 2019

»

Social proof και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας

»

Γιατί μια διαφημιστική εταιρεία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας;

»

Graphic Designer και Digital Marketer – όταν αυτοί οι δύο συγκρούονται

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο