The New Stuff - Suit digital marketing

Google Right Side Ads Removal: Οδηγός επιβίωσης

Giannis Arbis


Πριν τρεις εβδομάδες η Google προχώρησε όπως είδαμε σε προηγούμενη ανάρτηση, στην αφαίρεση των right side ads, τις οποίες αντικαθιστά με τα Product Listing Ads (Google shopping) και με το Knowledge Graph. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι θέσεις για διαφημίσεις πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα και από 3 να γίνουν 4. Πώς όμως αυτή η αλλαγή έχει επηρεάσει τα metrics CPC, CTR, CPA αλλά και πόσο περισσότερη σημασία θα έχει πλέον το Quality Score;

Metrics

CPC: Μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες έχει παρατηρηθεί αύξηση στο CPC κυρίως σε high commercial queries. Αν το σκεφτούμε καλύτερα φαίνεται λογικό γιατί αν κάποια εταιρεία έκανε bid για τις θέσεις στις right ads και εμφανιζόταν στις θέσεις 3-4 (δηλαδή ερχόταν σε επαφή με τον χρήστη) τώρα πρέπει να bid-άρει έτσι και αλλιώς πιο ψηλά για να εμφανιστεί στην κορυφή στις θέσεις 1-4. Είναι φυσικό επακόλουθο ότι το “παιχνίδι” θα γίνει πιο δύσκολο κυρίως για τις μικρές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα με ένα όχι και τόσο υψηλό bid έβγαιναν στην πρώτη σελίδα. Βέβαια, και στις μεγάλες επιχειρήσεις τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα γιατί θα αυξηθεί πάρα πολύ ο ανταγωνισμός για τις πολυπόθητες πρώτες θέσεις.

CTR: Τα μέχρι τώρα data δείχνουν ότι το CTR στις πρώτες θέσεις έχει αυξηθεί ιδιαίτερα στη θέση 3 και στη θέση 4. Λογικό και αυτό καθώς ο χρήστης έχει πλέον λιγότερες επιλογές να κλικάρει άρα τα 4 πρώτα αποτελέσματα έχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν το κλικ.

CPA: Εδώ τα πράγματα δεν απολύτως ξεκάθαρα γιατί χρειαζόμαστε περισσότερα data. Μπορούμε όμως να καταλήξουμε σε δύο εκδοχές. Έστω ότι μια επιχείρηση πετυχαίνει το conversion με 5 clicks που πριν κόστιζαν 0.30 το κάθε ένα. Αν συνεχίσει να έχει conversion με τον ίδιο αριθμό clicks που λόγω της αλλαγής θα κοστίσουν παραπάνω, συνεπάγεται ότι το CPA θα αυξηθεί. Επειδή, όπως είπαμε και πριν, πλέον εμφανίζονται λιγότερες διαφημίσεις στην πρώτη σελίδα, υπάρχει περίπτωση να αποκτήσει το conversion με λιγότερα clicks. Άρα, σε αυτή την περίπτωση, το CPA μπορεί να παραμείνει ίδιο ή και να μειωθεί.

Quality Score: Αν το Quality Score ήταν σημαντικό πριν τις αλλαγές, τώρα η αξία του είναι ανεκτίμητη. Θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο  τόσο στην εμφάνιση των text ads στις 4 πρώτες θέσεις αλλά και στην απόκτηση φθηνότερου CPC. Μην ξεχνάμε ότι η Google, πέραν του κέρδους, θέλει να “απαντάει” στις “ερωτήσεις” των χρηστών με το πιο ποιοτικό και έγκυρο αποτέλεσμα. Άρα μια διαφήμιση με καλό QS θα εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις και μετά από λίγο καιρό ενδέχεται να έχει οικονομικότερο CPC.

Quality-Score-Factors

How to survive

Καλοί όλοι αυτοί οι υπολογισμοί από τα μέχρι τώρα δεδομένα, αλλά τι μπορούμε να κάνουμε για να “επιβιώσουμε” μετά τις αλλαγές;

Monitoring

Η διαρκής παρακολούθηση της καμπάνιας είναι επιβεβλημένη. Μπορούμε να δούμε αλλαγές στα metrics και να κάνουμε σύγκριση της απόδοσης της καμπάνιας πριν και μετά τις αλλαγές. Δεν υπάρχει λόγος να αυξήσουμε το bid και το overall budget αν δεν διαπιστώσουμε καμπή στην απόδοση της καμπάνιας. Καλό είναι όμως να τα ελέγχουμε συχνά και να χρειαστεί να κάνουμε αλλαγές.

Ad Extensions

Τα extensions θα παίξουν σημαντικό ρόλο καθώς πλέον μπορούμε να βάζουμε δύο γραμμές με site links. Εκεί λοιπόν μπορούμε να έχουμε ένα καλό call-to-action ή κάποια επιπλέον πληροφορία που θα κάνει τον χρήστη να κλικάρει τη διαφήμιση.

Competition

Παρακολούθηση του ανταγωνισμού. Πρέπει να ξέρουμε τι κάνουν και ανταγωνιστές μας. Αν διαφημίζονται ακόμα στο search δίκτυο, πώς διαφημίζονται, και είναι η θέση τους στα paid results.

Quality Ads

Το πιο σημαντικό το αφήσαμε για το τέλος. Συνεχίστε να γράφετε ποιοτικές διαφημίσεις που περιλαμβάνουν τα keywords που αναζητούν οι χρήστες. Έπειτα οδηγείστε τους χρήστες σε μια landing page που θα όντως θα περιέχει αυτό που αναζητούν σε ένα user friendly  περιβάλλον.

Το συμπέρασμα όλων αυτών είναι ότι πρέπει να δώσουμε έμφαση όχι μόνο στο bidding strategy αλλά και στην ποιότητα των text ads γιατί η Google θα συνεχίσει θα παρουσιάζει στην πρώτη σελίδα (paid & organic) τα αποτελέσματα με το μεγαλύτερο relevance με τα queries των χρηστών. Συνεχίζουμε λοιπόν να γράφουμε ποιοτικές διαφημίσεις και να βελτιώνουμε τις landing pages μας έτσι ώστε να είναι φιλικές προς τους χρήστες.

Advertising · Google · Social Media

adwords · knowledge graph · metrics · product listing ads

Giannis Arbis

Ο Γιάννης ξεκίνησε την καριέρα του στο digital marketing σε startup του τουριστικού κλάδου. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Digital Marketing Strategist κάνοντας πράξη το motto της εταιρείας ''Creating Buzz, Delivering Results''.

Recently Published

»

8 βήματα για να μειώσετε το υψηλό CPC στο AdWords

top-kpis-to-measure-your-customer-experience-levels
»

KPI’s – Βασικοί δείκτες απόδοσης

website
»

Τα 6 σημαντικότερα προβλήματα των εταιρικών websites το 2019

»

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

»

Πώς να οργανώσεις τα Content Digital Assets σαν επαγγελματίας.

remarketing-vs-retargeting
»

Retargeting vs Remarketing

»

Πώς να βελτιώσετε το ranking των διαφημίσεών σας στο Google Ads

»

Instagram Stories & Useful Tools

»

8 οφέλη του Digital Marketing έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης

»

Πώς να διαχειριστείτε ένα Social Media Crisis

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο