To Taxibeat και οι άλλοι
Πήρα πρόσφατα ένα ταξί, γυρνώντας από ενα πελάτη, χρησιμοποιώντας το taxibeat.Για όσους δεν το γνωρίζετε, το taxibeat είναι ένα mobile app με το οποίο ο χρήστης μπορεί να καλέσει ταξί από το κινητό του, βλέποντας επ’ ακριβώς ποιός ταξιτζής θα έρθει να τον πάρει, πόσο μακριά είναι, τι reviews έχει από άλλους χρήστες κλπ.
Η εφαρμογή είναι εξαιρετική, δωρεάν, πολύ χρηστική και χρήσιμη, αλλά δε θα σταθώ σε αυτό.
Θα σταθώ σε κάτι που μου είπε ένας ταξιτζής που κάλεσα την περασμένη εβδομάδα μέσω του taxibeat. Μου είπε, λοιπόν, πως ένα δίκτυο ραδιο ταξί κινείται νομικά ενάντια στην ομάδα του taxibeat γιατί δεν έχει το δικαίωμα να ανταγωνίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο τα ραδιο ταξί. Μου είπε επίσης πως εκείνο το δίκτυο διώχνει όσους οδηγούς πιάνει να χρησιμοποιούν taxibeat για να βρούνε πελάτες.
Δε θα σταθώ στη νομική βάση, καθώς δε με αφορά. Θα σταθώ στο innovation όμως. Αν είσαι σε ένα industry που απειλείται γιατί κάποιος βρήκε ένα καλύτερο τρόπο να κάνει τη δουλειά σου πιο αποδοτική, τότε με το να βγαίνεις και να τον απειλείς είσαι μάλλον αντάξιος καθενός που εκπροσωπούσε το κατεστημένο και ήταν ενάντια στην πρόοδο. Σα να λέμε εξτρημιστής συνδικαλιστής α λα Φωτόπουλος, εκκλησία εναντίων διαφωτιστών, Χίτλερ εναντίον βιβλίων, ΕΣΡ εναντίον μοντέρνων απόψεων κλπ.
Μπορείς φυσικά να το κάνεις, αλλά ο χρόνος θα δείξει ξεκάθαρα φυσικά πως εσύ θα χάσεις. Κι αν δεν το βλέπεις εσύ, το βλέπουν όλοι οι υπόλοιποι.
Αντ’ αυτού αυτό που θα έπρεπε να κάνεις είναι να ασπαστείς το νέο μέσο, να το αγκαλιάσεις, να βρεις τρόπο να το κάνεις ακόμα καλύτερο (όσο ακόμα είσαι σε πλεονεκτική θέση) διαθέτοντας πόρους.
Γιατί σας τα λέω αυτά;
Σκεφτείτε τη δική σας θέση σχετικά με τα ψηφιακά μέσα. Είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι; Έχετε στα νέα μέσα τη θέση που αξίζει στο brand σας; Έχετε το αντίστοιχο κοινό σε σχέση με το offline κοινό; Ας μην ξεχνάνε ότι ένα 60% της χώρας είναι πλέον online και άρα επηρεάζεται και online.
Τι κάνετε εσείς; Ενστερνίζεστε ή αντιστέκεστε;