X
    Categories: Guest posts

Το τέλος της προχειρότητας

Πριν από 5 χρόνια αρκούσε μια ιστοσελίδα στην Ελλάδα για να κάνεις τη διαφορά από τον ανταγωνισμό και να δείξεις ότι “είσαι μπροστά”, ότι ακολουθείς τις τάσεις.

Μετά ήρθε η μεγάλη μπόρα των blog η οποία πέρασε (πέρασε;) αλλά στην Ελλάδα ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πότε και αν ανεβήκαμε σε αυτό το τρένο που λέγεται “εταιρικό blogging”. Για το άλλο blogging, αυτό που κάνουν δημοσιογράφοι και wannabe δημοσιογράφοι δεν θα μιλήσω. Γιατί είναι μια ατέλειωτη συζήτηση από μόνο του.

Τον τελευταίο καιρό ήρθε άλλη μία τάση. Το “blogging” έγινε “micro blogging”, οι πολυλογίες και τα “σεντόνια” στριμώχτηκαν στους 140 χαρακτήρες του Twitter ενώ το Facebook, (όχι το πρώτο ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο που είδε το ίντερνετ αλλά σίγουρα το πιο έξυπνο), είναι πλέον το δημοφιλέστερο site στον πλανήτη.

Η παραπάνω περιγραφή της εξέλιξης του διαδικτύου είναι απλοϊκή αλλά αλίμονο σε όποιον βλέπει σήμερα απλοϊκά τα διαδικτυακά σχέδια της εταιρείας του. Αλίμονο σε όποιον θέλει να κάνει κάτι απλά “για να κάνει”, “για να είμαστε μέσα”, “για να είμαστε social”. Btw, τι είναι social;

Σήμερα στο Twitter προστίθενται καθημερινά 370.000 νέοι χρήστες ενώ στο Facebook υπάρχουν πάνω από 500 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες ενώ είναι μάταιο πλέον να μετράμε πόσα web sites υπάρχουν στο διαδίκτυο (εδώ είναι μάταιο να μετράμε πόσα “ενημερωτικά blog ή πχ. τεχνολογικά site υπάρχουν στην Ελλάδα). Οπότε μιλάμε πλέον για μια άβυσσο, ένα χάος.

Όλο αυτό το χάος βομβαρδίζεται καθημερινά από εκατοντάδες πληροφορίες “μπουκώνοντας” ουσιαστικά τα κέντρα λήψης μηνυμάτων του ανθρώπινου εγκεφάλου. Δυστυχώς πρέπει να κάτσεις στην ουρά, να πάρεις “χαρτάκι προτεραιότητας” για να καταφέρεις να μπεις στη σφαίρα της προσοχής των καταναλωτών. Είναι τόσο δύσκολο που νομίζω ότι κάποιοι παλαιότεροι αρχίζουν να νοσταλγούν τις εποχές όπου υπήρχαν 2 τηλεοπτικά κανάλια περιορισμένου προγράμματος και μετρημένες εφημερίδες και περιοδικά. Εκεί το marketing ήταν εύκολο τελικά. Τώρα όμως, τι κάνουμε;

Μην περιμένετε από αυτό το κείμενο να σας δείξει το δρόμο, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας. Το διαδίκτυο κινείται με αστραπιαίους ρυθμούς. Είδες κάτι από τον ανταγωνισμό που σου άρεσε και θέλεις να το αντιγράψεις; Μέχρι να γίνει το meeting, να αποφασιστεί, να δημιουργηθεί, να βγει προς τα έξω, είναι ήδη ξεπερασμένο. Facebook page; Twitter λογαριασμός; Viral Campaign; Δεν είσαι ο πρώτος και σίγουρα αν κάνεις κάτι τέτοιο δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα έχεις επιτυχία, δεν σημαίνει ότι θα προσέξουν το μήνυμά σου. Οπότε το θέμα είναι όχι αν θα κάνεις κάτι για να είσαι μέσα στην εποχή, αυτό είναι δεδομένο, το θέμα είναι τι θα κάνεις, πόση προσοχή θα του αφιερώσεις, πόσο χρόνο, χρήμα και διάθεση.

Η εποχή της προχειρότητας τελείωσε. Ανεπιστρεπτί. Αν θέλεις να “βγεις στο διαδίκτυο”, πρέπει να είσαι αποφασισμένος. Αποφασισμένος να καινοτομήσεις, να πειραματιστείς, να δοκιμάσεις, να τεστάρεις, πόσες ίδιες λέξεις πρέπει να χρησιμοποιήσω στη σειρά για να σε πείσω ότι το διαδίκτυο δεν είναι πεδίο προχειρότητας αλλά το μεγαλύτερο και πιο εξελιγμένο κανάλι επικοινωνίας που έχουμε συναντήσει ποτέ μέχρι σήμερα. Κι αν δεν το βλέπεις από αυτή την οπτική γωνία, ήρθε η ώρα να αλλάξεις προοπτική.

Simos Kosmetatos: Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι συντάκτης τεχνολογίας, υπεύθυνος ύλης στο e-go.gr/tech κι ένας από τους ιδρυτές του techinsider.gr (social site τεχνολογικής ενημέρωσης) και του gelame.gr (fun blog).

This website uses cookies.