The New Stuff - Suit digital marketing

Τα νούμερα…

George Anagnostopoulos


Για όσους ζούσαν σε σπηλιά τα τελευταία περίπου 5 χρόνια, η μεγάλη αντιπαράθεση στα media είναι το digital ενάντια στην τηλεόραση. Στο στίβο των media, πρόκειται αντίστοιχα για τον challenger εναντίον του επί δεκαετίες champion.

Track

Φυσικά, ο challenger ολοένα και  κερδίζει έδαφος.

Πρόσφατα, ένας πελάτης μας που μετράει πολύ προσεκτικά από που έρχεται το business του, μας ανακοίνωσε πως καταργεί τη θέση του marketing manager αφού ήταν πλέον παρωχημένη και πλέον κρατάει μόνο τη θέση του digital marketing manager. Δεν το λες και λίγο, δεδομένου ότι είναι global brand.

Παρόλα αυτά, ένα μεγάλο μέρος του media spending πάει για να συνεχίσει να συντηρεί μαζικά καταναλώμενο περιεχόμενο που προσφέρει η τηλεόραση.

Βέβαια, στην αγορά ακούγεται ολοένα και περισσότερο το στιχάκι: Η τηλεόραση είναι για awareness και credibility. Το digital είναι για awareness και αποτελέσματα.

Δε λέω ότι η τηλεόραση δε φέρνει ποτέ αποτελέσματα, αλλά αυτό που όλοι marketers εθελοτυφλούμε για το τι πραγματικά κάνουμε στο διαφημιστικό διάλειμμα της τηλεόρασης πρέπει κάποια στιγμή να το λάβουμε υπόψη μας όταν διαβάζουμε τα νούμερα την AGB Nielsen για τις καλύτερες εκπομπές.

Οι μέθοδοι μέτρησης με τα 1.300 μηχανάκια που αντιπροσωπεύουν το τι βλέπουν 10.000.000 άτομα στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον αστείο σε σύγκριση με τη χρήση των οποιονδήποτε Analytics που μπορεί να δείξει πόσοι είδαν τι, πού το βρήκαν, πόσο τους άρεσε, σε πόσους το είπαν και τι έκαναν μετά.

Αντιθέτως, τα νούμερα της AGB απλά κάνουν extrapolate τι κάνουν 10 εκατομμύρια άτομα με βάση τη συμπεριφορά που καταγράφουν 1.300 συσκευές που δε μπορουν καν να καταλάβουν αν ο τηλεθεατής παρακολουθεί ή έστω αν συνεχίζει να βρίσκεται στο ίδιο δωμάτιο με την τηλεόραση στο διαφημιστικό διαλειμμα ή αν έχει πεταχτεί στην τουαλέτα ή να κάνει ένα τσιγάρο στο μπαλκόνι.

Λέω εγώ τώρα ότι αν η πληροφορία προέρχεται από τα μηχανήματα τα οποία έχουν συμφέρον να παρουσιάζουν τη μία μεριά των στατιστικών, πόσο δύσκολο θα είναι να φανταστεί κάποιος πως αυτή η μεριά είναι εκείνη που δημοσιεύεται; Είναι άραγε τυχαίο που Tο Βήμα είχε παλαιότερα δημοσιεύσει άρθρο όπου αναφέρονται ξεκάθαρα πως:

  • οι χρήστες ξεχνάνε την τηλεόραση ανοιχτή για να γράφει το μηχάνημα
  • λαμβάνουν δώρα από την AGB

Αντίστοιχα σε άρθρο στην Καθημερινή φαίνεται πως:

  • μια πληροφορημένη κυρία που συμμετέχει θεωρεί δεν είναι επιλεγμένα σωστά τα νοικοκυριά
  • η AGB καταγράφει το κανάλι που παρακολουθεί ο χρήστης αν εκείνος ξεχάσει να κλείσει την τηλεόραση ή απλά τον πήρε ο ύπνος μπροστά της ακόμα και 24 ώρες μετά από οποιοδήποτε interaction με την τηλεόραση, και ακόμα κι αν ανακαλύψει πως έγινε από λάθος δεν διαγράφει τα εν λόγω αποτελέσματα του χρήση και καταγράφει την παρακολούθηση ως κανονική.

Και τέλος σε ένα ενδιαφέρον thread αναφέρει ένας χρήστης πως:

  • πριν του φέρουν το μηχανάκι, τον ρωτήσανε πόσες ώρες παρακολουθεί τηλεόραση.

Τα συμπεράσματα από όλα τα παραπάνω είναι δικά σας, αλλά το καλύτερο σύνθημα που άκουσα για την ψηφιακή επανάσταση ενάντια στο πεπαλαιωμένο καθεστώς είναι απλά το εξής:

«Ερχόμαστε!»

 

Opinion · Traditional Media

nielsen · tv

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Γιατί τα brands είναι καλό να χορηγούν festivals!

»

4 τρόποι να χαμηλώσετε το CPA σας

»

Γιατί πρέπει να συνδυάζουμε content και martech

»

Τα Facebook Metrics που πρέπει να παρακολουθούν οι επιχειρήσεις

»

Οδηγός για τους marketers: μάθε να ακούς το κοινό σου!

»

Τι είναι το Influencer Marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας!

»

Video: Γιατί οι Marketers πρέπει να παράγουν περισσότερο περιεχόμενο με video!

»

Πώς να αυξήσεις το Brand Engagement με τα Instagram Memes

»

8 Tips για να προωθήσεις το κανάλι σου στο YouTube

»

Πώς να χρησιμοποιείς αποτελεσματικά τα keywords στο blogging!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο