Η λεπτή γραμμή μεταξύ Twitter expert και Twitter spammer
Ο όρος “spam“, που σημαίνει την αυτόματη μαζική αποστολή μηνυμάτων μέσω e-mail ή instant messaging με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, έχει αποκτήσει και μια δεύτερη, ανεπίσημη έννοια για να περιγράψει τον συνεχή ιντερνετικό βομβαρδισμό με περιττό περιεχόμενο. Από τότε που το Twitter άρχισε να χρησιμοποιείται σαν μέσο προώθησης για πολλά brands, η “τέχνη” του spam μετανάστευσε και στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Είναι γεγονός ότι οι guru των social media δε σταματούν να τονίζουν πόσο σημαντική είναι η τακτική δημοσίευση περιεχομένου και η αλληλεπίδραση με τους followers για τα brands που θέλουν να αυξήσουν την επιρροή τους στο Twitter. Δυστυχώς, πολλοί παρεξηγούν το νόημα αυτής της συμβουλής. To αποτέλεσμα είναι να καταφεύγουν στον ασταμάτητο βομβαρδισμό του κοινού τους με tweets που περιέχουν σκέτα links τα οποία παραπέμπουν στο website τους, στο συνεχές ποστάρισμα του ίδιου ακριβώς tweet με mention σε διαφορετικό παραλήπτη κάθε φορά ή στη συχνή αποστολή direct messages.
Ακόμα πιο δυσάρεστο είναι το γεγονός ότι πολλοί εξακολουθούν να θεωρούν αυτή την τακτική αποτελεσματική για να διαδώσουν το εκάστοτε μήνυμά τους. Το μοναδικό αποτέλεσμα που πετυχαίνουν, ωστόσο, είναι να οδηγήσουν τον χρήστη στο να πατήσει το unfollow. Ας δούμε λοιπόν μερικά brands, εγχώρια και μη, που ξέρουν να χρησιμοποιούν σωστά το Twitter και που αξίζει να τα ακολουθήσετε αν ψάχνετε για έμπνευση για το περιεχόμενο των post σας.
Nike (@Nike)
Γνωστή για τις motivational διαφημιστικές καμπάνιες της, η γνωστή εταιρία ακολουθεί το ίδιο μοτίβο και στο Twitter. Ποστάροντας inspirational quotes, συμβουλές και φωτογραφίες, έχει καταφέρει να πλησιάσει τους ένα εκατομμύριο followers. Όσο για τη συχνότητα των tweets που δημοσιεύει: ένα με δύο την ημέρα είναι αρκετά.
Old Spice (@OldSpice)
Το κυνικό περιεχόμενο των tweets και οι γεμάτες σαρκασμό απαντήσεις που δίνει σε ερωτήσεις των followers φαίνεται να λειτουργούν καλά για την Old Spice. Πρόσφατα, η εταιρία επινόησε για τη νέα της καμπάνια την περσόνα του Mr. Wolfdog, ενός ανθρωπόμορφου λύκου που υποδύεται τον νέο marketing director. Το αποτέλεσμα στο Twitter είναι ξεκαρδιστικό.
Πλαίσιο (@PlaisioOfficial)
Η συντριπτική πλειοψηφία των tweets τους δεν είναι προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά απάντηση σε πελάτες που ζητούν συμβουλές ή βοήθεια για την επίλυση κάποιου προβλήματος. Ακόμα περισσότερα credits τους αξίζουν για τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν πρόσφατα τη δημοσίευση ενός fake χιουμοριστικού άρθρου που μιλούσε για σκάνδαλο υπνωτισμού των υπαλλήλων του Πλαισίου. Τα σχετικά σχόλια των followers έδωσαν αφορμές για έξυπνες ατάκες στην ομάδα χειρισμού των social media της γνωστής αλυσίδας.