The New Stuff - Suit digital marketing

Τι λένε οι αριθμοί για το Snapchat;

Anastasia Spyropoulou


Αν όχι όλοι, τότε σχεδόν όλοι έχουμε ακούσει το Snapchat! Έστω ως λέξη… Λίγοι στην Ελλάδα όμως είναι αυτοί που έχουν καταλάβει πλήρως πως λειτουργεί ως κοινωνική πλατφόρμα και ειδικά ως μέσο επικοινωνίας των brands. Σε παλιότερα άρθρα μας (εδώ, εδώ και εδώ) είχαμε ασχοληθεί με το Snapchat ως εργαλείο marketing. Από τότε έχει εξελιχθεί ως εργαλείο και οι χρήστες του έχουν ωριμάσει.

Σύμφωνα με έρευνα της NewsCred, η χρήση του Snapchat ειδικά σε ηλικίες μεταξύ 13-34 ξεπερνά το 60% στην Αμερική. Μπορεί το ποσοστό αυτό να φαίνεται αστρονομικό, αλλά είναι αληθινό. Αν μεταφράσουμε αυτό το ποσοστό χρήσης σε νούμερα, σημαίνει ότι σχεδόν 9.000 φωτογραφίες ανεβαίνουν στο Snapchat ανά δευτερόλεπτο και γίνονται πάνω από 7 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο.

Επίσης μέσω της ίδιας έρευνας, διαπιστώθηκε ότι παρόλο που οι χρήστες είναι πάρα πολύ ενεργοί, δεν παρακολουθούν συχνά τα Discover Stories σε σχέση με τα Snap Live Stories τους – τα 2 εργαλεία που έχουν τα brands προς το παρόν για να επικοινωνήσουν με το κοινό τους. Για την ακρίβεια, παρατηρείται ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες δεν παρακολουθούν καθόλου τα Discover Stories τους.

Στιγμιότυπο 2016-03-01, 10.23.54 μ.μ.
Πιο αναλυτικά σχετικά με τα Discover Stories, το:

  • 0% τα παρακολουθεί πάντα
  • 1% τα παρακολουθεί σχεδόν πάντα
  • 15% τα παρακολουθεί μερικές φορές
  • 30% τα παρακολουθεί σπανίως
  • 54% δεν τα παρακολουθεί ποτέ

Αντίθετα, τα Snap Live Stories, το:

  • 2% τα παρακολουθεί πάντα
  • 7% τα παρακολουθεί σχεδόν πάντα
  • 36% τα παρακολουθεί μερικές φορές
  • 32% τα παρακολουθεί σπανίως
  • 23% δεν τα παρακολουθεί ποτέ

Branded filters

Αυτό που αξίζει περισσότερο να αναφέρουμε, είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού να επενδύουν χρήματα σε Branded filters ως νέο τρόπο διαφήμισης. Στα φίλτρα, δηλαδή, που οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν στο φωτογραφικό μήνυμα που θα στείλουν σε φίλους ή που θα βάλουν στο story τους.

Τα φίλτρα που υπήρχαν όταν πρωτοεμφανίστηκε το Snapchat ήταν να αλλάξεις λίγο το χρώμα της φωτογραφίας ή του βίντεο σου, να βάλεις την ώρα ή τη θερμοκρασία και στην καλύτερη κάποια data filters. Πλέον όμως έχουν επεκταθεί και σε γεωγραφικά φίλτρα. Τι σημαίνει αυτό; Βρίσκεσαι στο Λονδίνο και τραβάς μια υπέροχη φωτογραφία το London Eye; Τότε μπορείς να επιλέξεις το αντίστοιχο φίλτρο! Αυτό που πρέπει να έχει γίνει για να εμφανίζονται με ένα απλό swipe τα γεωγραφικά φίλτρα, είναι αρχικά να είναι εγκατεστημένη η τελευταία έκδοση της εφαρμογής στην συσκευή καθώς και να είναι οn τα location services. Τόσο απλό!

Στην Αμερική μεγάλες εταιρείες σκέφτηκαν να εκμεταλλευτούν με έναν αρκετά έξυπνο τρόπο τα γεωγραφικά φίλτρα που προσφέρει το Snapchat και να δημιουργήσουν τα δικά τους geofilters για το brand τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η McDonald’s, η οποία ήταν η πρώτη εταιρία που συνεργάστηκε με το Snapchat, προσφέροντας τη δυνατότητα στους χρήστες του όταν βρίσκονται σε κάποιο από τα εστιατόρια της, να μπορούν να προσθέσουν στις φωτογραφίες τους τα φίλτρα της εταιρείας. Αυτά είναι είτε ένα λαχταριστό double cheeseburger ή τηγανιτές πατάτες ή ακόμα μια καρδιά με το χαρακτηριστικό Golden Arches της McDonald’s. Ακολούθησαν και άλλες μεγάλες εταιρείες τα χνάρια της, όπως για παράδειγμα τα Starbucks, τα Dunkin Donuts, η Nike, η American Express και πολλές άλλες.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, όπως μπορούμε να δούμε και παρακάτω το 87% δεν αγοράζει ποτέ κάτι που είδε μέσα στην εφαρμογή, το 11% αγοράζει σπανίως και το 2% μόνο μερικές φορές. Όταν δουν τα αποτελέσματα  αυτού του τρόπου διαφήμισης σε βάθος χρόνου σίγουρα θα αρχίσουν να το ψάχνουν πιο πολύ και να το βρίσκουν όλο και περισσότερο κερδοφόρα λύση.

Στιγμιότυπο 2016-03-02, 9.53.01 π.μ.

Ο αριθμός των χρηστών του Snapchat αγγίζει τους 200.000 ενεργούς χρήστες καθημερινώς. Επειδή όπως καταλαβαίνουμε ο αριθμός αυτός είναι τεράστιος, το Snapchat πριν λίγο καιρό ανακοίνωσε ότι θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του, με κόστος 5 δολαρίων, να δημιουργούν το δικό τους φίλτρο για μια συγκεκριμένη τοποθεσία στο χάρτη. Για να δούμε…

Δυστυχώς, οι ελληνικές εταιρείες δεν έχουν δείξει ακόμη κανένα ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τρόπο διαφήμισης καθώς πρώτον, το ποσοστό του πληθυσμού που χρησιμοποιεί το app είναι ακόμα ελάχιστο και δεύτερον είναι ακόμα πολύ νέο και τολμηρό μέσο για διαφήμιση. Ούτως ή άλλως υπάρχει πάντα μία καθυστέρηση στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στην χώρα μας, οπότε αναμένουμε τις εξελίξεις. Το σίγουρο είναι πως το Snapchat είναι μια πραγματικά ξεχωριστή κοινωνική πλατφόρμα που μπορεί στο μέλλον να διαμορφώσει το πως αντιλαμβανόμαστε τη virtual διαπροσωπική επικοινωνία αλλά και την επικοινωνία των brands.

Advertising · Mobile Marketing · Social Media

advertising · digital marketing · snapchat

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Anastasia Spyropoulou

Η Αναστασία είναι απόφοιτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Παράλληλα με τη σχολή της ήταν Public Relations Manager του TEDx University of Piraeus. Σήμερα είναι Account Executive στη Socialab, αφού την κέρδισε ο χώρος του Digital Marketing. Λατρεύει την επικοινωνία με τους ανθρώπους και είναι πάντα έτοιμη για μια νέα πρόκληση.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting