The New Stuff - Suit digital marketing

Tips για την οικοδόμηση Online κοινοτήτων γύρω από διάφορα τμήματα του brand σας

Nikoletta Galati


Η στρατηγική του διαίρει και βασίλευε είναι γνωστή και αποτελεσματική σε πολλαπλά επίπεδα. Από τις απαρχές του digital marketing είναι πρωτοπόρα τεχνική, ειδικά όταν απευθύνεσαι σε διαφορετικά κοινά. Ωστόσο, η τεχνική του segmentation δεν είναι μόνο μια στρατηγική για μεγάλα brands με τεράστια budget. Είναι μια τεχνική που εστιάζει στις διαφορετικές πτυχές του brand και προωθεί την καθεμία από αυτές στο αντίστοιχο κοινό. Με αυτό τον τρόπο ένα brand αγγίζει και δίνει ταυτόχρονα αξία σε πολλά και ανομοιογενή κοινά. Επομένως, μπορεί να αποτελέσει κερδοφόρα τεχνική για brands ακόμα και με μικρότερο budget.

Οι περισσότεροι marketers είναι εξοικειωμένοι με όλα τα παραπάνω. Δηλαδή, με την κατάτμηση της αγοράς και στόχευση ορισμένων πτυχών από συγκεκριμένα μέρη της αγοράς. Η κατάτμηση του brand δίνει την ευκαιρία στους marketers να πάνε ένα βήμα παρακάτω τη σκέψη τους και το όλο concept των ενεργειών τους. Με το να ασχοληθούν με συγκεκριμένες πτυχές του brand επιτυγχάνουν καλύτερη στόχευση και καλύτερα αποτελέσματα.

Πώς επιτυγχάνεται όμως αυτό; Παρακάτω θα δούμε τα 5 βασικά βήματα για μια επιτυχημένη κατάτμηση του brand και κατ΄επέκταση του κοινού/αγοράς. Έτσι, θα αποφέρετε τα μέγιστα κερδοφόρα αποτελέσματα.

  1. Κατασκευάστε στοχευμένες personas

    Το χτίσιμο μιας καμπάνιας προσέγγισης από πολλαπλά μέσα δεν είναι κάτι απλό. Δηλαδή, δεν αναφέρεται απλά στη δημοσίευση ίδιου περιεχομένου από την μια πλατφόρμα στην άλλη (Facebook, Twitter etc.). Αντίθετα, θα πρέπει να υπάρχει διαφορετική προσέγγιση στο κάθε μέσο ανάλογα με τη διαφορετική πτυχή του brand την οποία θέλουμε να προωθήσουμε. Για τις προσεγγίσεις αυτές είναι καλό να χρησιμοποιήσετε τα δημογραφικά και συμπεριφορικά στοιχεία.

  2. Καθορίστε ποια τμήματα θα αποφέρουν τα πιο κερδοφόρα αποτελέσματα

    Δεν έχει νόημα να σπάσετε και να ασχοληθείτε με όλες τις πτυχές του brand. Θα πρέπει να κάνετε μια σχετική έρευνα και να ασχοληθείτε με αυτές που είναι πιο πιθανό να σας αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος. Για παράδειγμα, μπορεί να γίνεται να κατακερματιστεί το brand σε 10 διαφορετικά τμήματα αλλά με τη σωστή διαχείριση μόνο 2 ή 3 να μπορούν να σου αποφέρουν κέρδος

  3. Τμηματοποιήστε το brand για προσλήψεις

    Για να δείτε ένα καλό παράδειγμα τέτοιας καμπάνιας κοιτάξτε το Life at Google. Είναι ένα μεγάλο τμήμα της Google που έχει αφιερωθεί αποκλειστικά στις προσλήψεις και έχει ένα ισχυρό δυναμικό. Ο τίτλος αυτής της καμπάνιας παρουσιάζει εξόφθαλμα το είδος του υποψηφίου που θέλει να προσελκύσει η Google “Bring questions. Build answers”. Το καλύτερο από όλα αυτά είναι το γεγονός ότι προσκαλεί το κοινό να ανοίξει έναν διάλογο.

  4. Τμηματοποιήστε το brand με σκοπό

    Η κατάτμηση μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας/brand μπορεί να έχει πάρα πολλά οφέλη σε αυτό. Έτσι, μπορούν να τρέξουν δοκιμαστικά προγράμματα, concept και ιδέες σε ένα μέρος του brand. Πολύ καλό παράδειγμα αυτού είναι οι διάφορες εταιρίες με αναψυκτικά. Κατά καιρούς λανσάρουν διαφορετικά είδη του προϊόντος για τα ξεχωριστά κοινά τους.

  5. Τμηματοποιήστε αλλά κρατήστε την ταυτότητά σας

    Είναι πάντα σημαντικό ότι ενέργεια και αν κάνετε για να ενισχύσετε το brand σας να διατηρηθεί μια σταθερή γραμμή σε όλα τα κανάλια και τις πλατφόρμες. Brands τα οποία είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν αυτή την προσέγγιση πολλαπλών τμημάτων στο μάρκετινγκ καταφέρνουν να αναπτυχθούν καλύτερες  σχέσεις εμπιστοσύνης στο brand αλλά και να αυξηθεί το κέρδος τους.

Ένα marketing agency είναι ένα αρκετά καλό παράδειγμα για το πως η στρατηγική της κατάτμησης του brand μπορεί να τεθεί σε δράση. Προσφέρει πολλαπλές υπηρεσίες αλλά ταυτόχρονα κρατά και ένα ενιαίο πρόσωπο. Γι΄αυτό και αν επιθυμούμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο στο brand μας θα πρέπει να απευθυνθούμε στους πλέον ειδικούς. Διαφορετικά κάτι τέτοιο μπορεί να αποβεί μοιραίο όχι μόνο για το brand μας σε επίπεδο αγοράς αλλά και σε επίπεδο εργοδότη.

Advertising · Content · Online Marketing · Social Media

big brands · brand · digital strategy · marketing · online reputation · segmentation · strategy

Agencies · Brand & Marketing Managers

Nikoletta Galati

Η Νικολέττα είναι απόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, με κατεύθυνση Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις. Θέλει να είναι πάντα μέσα στις εξελίξεις γι΄αυτό και επέλεξε να ασχοληθεί με το Digital Marketing, που όπως πιστεύει είναι το παρόν και το μέλλον. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting