Τα trends που επιλέγουμε…
Βλέπω κάθε χρόνο τόσα ενδιαφέροντα projects. Για πολλά από αυτά μάλιστα σκέφτομαι ότι πολύ θα ήθελα να είχα συμμετέχει. Και δε μιλάω μόνο για ελληνικά. Μιλάω για ό,τι κυκλοφορεί.
Υπάρχουν όμως κάποια τα οποία ξεχωρίζω. Και συνήθως δεν είναι αυτά που «επενδύουν» μεγάλο budget σε μια ενέργεια που θα κάνει ένα μπαμ. Nope, σίγουρα δεν είναι αυτά.
Και να σας πω γιατί δεν είναι αυτά: Αυτά τα μπαμ είναι τα πυροτεχνήματα του κλάδου της επικοινωνίας που έκαναν τον κλάδο της επικοινωνίας να φουσκώσει σε μεγάλα μεγέθη, αφήνοντας όλους μας να αναρωτιόμαστε ποιά τελικά είναι τα κομμάτια της επικοινωνίας ενός brand που φέρνουν αποτελέσματα, γιατί το παλιό ρητό «το μισό spending στη διαφήμιση πάει χαμένο, αλλά δεν ξέρω ποιό μισό» προσωπικά δεν το πιστεύω.
Πιστεύω πως για τα μεγάλα brands πολύ μεγαλύτερο από το μισό spending είναι αυτό που δε φέρνει αποτελέσμα. Και ως αποτέλεσμα εννοώ το να φέρει κάτι μεγαλύτερο σε κέρδος από το ποσό που επενδύθηκε.
Το πρόβλημα φυσικά πάντα είναι στη μέτρηση: ποιό μετράει και πώς. Αλλά αν έχεις μια καλή αίσθηση του μέσου καταλαβαίνεις τι πληρώνεις και τι παίρνεις.
Δεν είναι όμως αυτό για το οποίο θέλω να μιλήσω σήμερα. Αυτό είναι μόνο η εισαγωγή.
Αυτό για το οποίο θέλω να μιλήσω είναι τα trends τα οποία επιλέγουμε να ακολουθήσουμε. Αν τα trends αυτά είναι μόνο αυτά που βλέπουμε σήμερα, τότε μάλλον δε βλέπουμε και πολύ μακριά.
Γιατί έρχονται μεγάλα trends. Και αυτά τα μεγάλα trends είναι αυτά που αλλάζουν τον κόσμο. Σήμερα θέλω να μιλήσω για αυτά.
Το γνωρίζατε ότι σχεδιάζεται το πρώτο σπίτι που θα έχει εκτυπωθεί από 3D printer;
Οι 3D εκτυπωτές παράγουν πραγματικά φυσικά αντικείμενα από μια πλειάδα υλικών, από πλαστικό μέχρι ατσάλι. Πρόσφατα σχεδίασα το πρώτο μου αντικείμενο και το εκτύπωσα. Ήταν ένα δακτυλίδι με custom κείμενο.
Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Το θέμα είναι σε μια τεράστια αγορά από durable goods που έρχεται διαθέσιμη για εκτύπωση. Έπιπλα, συσκευές με κινούμενα μέρη, ακόμα και σπίτια θα μπορεί κάποιος να τα κατεβάσει και να τα εκτυπώσει: γρήγορα, εύκολα, οικονομικά.
Πόσο οικονομικά; Αν η πειρατία γίνει και εδώ και η νόρμα, τότε το μόνο έξοδο θα είναι η αρχική επένδυση ενός εκτυπωτή (είμαστε κοντά στα 500 ευρώ τώρα για ένα πρώτο μοντέλο, ενώ ήμασταν στα 5.000 ευρώ πριν ενάμισι χρόνο) και το έξοδο των υλικών σε σκόνη.
Ένα βήμα παραπέρα και θα μπορούμε να τυπώνουμε τα ίδια μας τα ρούχα με αρχεία που θα κατεβάζουμε στον υπολογιστή του σπιτιού μας και θα πατάμε ένα Ctrl-P. Θα παίζουμε με τα χρώματα, τις διαθέσιμες υφές, το είδος του υλικού.
Και αυτό είναι μόνο ένα από τα μεγάλα καταλανωτικά trends των επόμενων 5 ετών.
Και ο λόγος που σας το λέω είναι για να σας αφυπνίσω: Ενστερνιστείτε το digital. Φέρνει αλλαγές που δε φαντάζεστε.
Και όχι, το θέμα δεν είναι να εκπαιδεύσετε το κοινό σας να κάνει like στην ανάρτησή σας στο Facebook! Κάθε άλλο.
Δε θα αλλάξετε εσείς το κοινό σας. Το κοινό σας αλλάζει with or without you! Το θέμα είναι στο να εκπαιδευτείτε εσείς στο τι ανάγκες έχει το κοινό σας, στο πώς μπορείτε αυτές να τις αναγνωρίσετε, στο πώς να τις αξιοποιήσετε ώστε κατά τη διάρκεια αυτής της αλλαγής το δικό σας offering να παραμείνει relevant με το κοινό σας. Και όσο το κοινό σας είναι κυρίως στο Internet, αν δεν είστε κυρίως κι εσείς εκεί τότε μέρα με τη μέρα γίνεστε irrelevant.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.