Troktiko On Air
Λέω συχνά πως όταν συζητάμε για blogs στην Ελλάδα, συνήθως εννοούμε μία από τις δύο κατηγορίες που έχουν νόημα στην επικοινωνία:
- Θεματικά blogs τα οποία διαχειρίζονται επώνυμα οι bloggers και ανήκουν σε κατηγορίες όπως fashion, beauty, food, tech, auto κ.ά.
- Ενημερωτικά blogs τα οποία διαχειρίζονται συνήθως ανώνυμα οι διαχειριστές. Επειδή -δε- αποτελούνται συχνά από μικρές ομάδες, δεν υπάρχει χρόνος για έλεγχο της εγκυρότητας της πληροφορίας και συχνά δημοσιεύονται εκεί άρθρα με ανακρίβειες.
Και τα δύο παίζουν το ρόλο τους στην επικοινωνία. Τα μεν πρώτα είναι κατάλληλα για διάφορα brands που κινούνται γύρω από το χώρο του κάθε blog, τα δε δεύτερα είναι κατάλληλα για διαφόρων ειδών καμπάνιες: λίγο PR, λίγη λασπολογία, λίγο awareness, λίγο link-building, λίγη πολιτική κ.ά.
Η δεύτερη κατηγορία έχει μια μεγάλη μερίδα των επισκέψεων από την Ελλάδα, κυρίως γιατί πολλοί είναι εκείνοι που θέλουν ο χαρακτήρας της ενημέρωσής τους να είναι πιο ελεύθερος και τα blogs συνήθως το πετυχαίνουν αυτό, αφού δεν λογοδοτούν για το τι γράφουν. Και την κατηγορία αυτή την είχε φτάσει σε πολύ μεγάλα ύψη ένα και μόνο blog: το troktiko.
Το blog σίγησε μετά από ένα περίπου τρίμηνο πένθους και posts στη μνήμη του Σωκράτη Γκιόλια και τη θέση του στην ενημέρωση του πλήθους πήραν διάφορα άλλα blogs με αντίτοιχα ενημερωτικό χαρακτήρα.
Ένα νούμερο που είχε ακουστεί πως είχε σαν επισκεψιμότητα το troktiko ήταν κάτι του στυλ 3.000.000 επισκέψεις την ημέρα στο απώγειο της επιτυχίας του. Κανείς δεν ξέρει αν ήταν πραγματικό, αλλά όπως και να έχει, αυτοί οι επισκέπτες μάλλον μοιράστηκαν στα νέα τρωκτικά. Πολλά ακούστηκαν και ακούγονται βέβαια, ότι τα «νέα τρωκτικά» εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά αυτό δεν έχει επηράσει ιδιαίτερα την επισκεψιμότητά τους.
Εδώ και λίγες μέρες, διαβάσαμε στο NewPost.gr, πως το troktiko ξαναπήρε μπροστά με μια νέα σειρά από posts που προβάλλουν το ότι στις 19 Ιουλίου 2013, στις 05:20, στην επέτειο της δολοφονίας του Σωκράτη Γκιόλια, θα δημοσιεύθεί ένα 70-λεπτο video το οποίο λέει όλη την αλήθεια και την ιστορία για το troktiko. Και ήδη αυτό έχει προκαλέσει αίσθηση στα social media. Το inbox του blog έχει κατακλυστεί από μηνύματα από υποστηρικτές και όλοι περιμένουμε να δούμε τι πραγματικά συνέβη τότε.
Στο μεταξύ, έχει δημοσιευθεί σχετικό trailer:
[youtube= http://www.youtube.com/watch?v=aANufRzW5TE]
Τι αξία έχει αυτό για τον marketer του σήμερα; Μάλλον μικρή.
Έχει όμως αξία για το digital agency που πρέπει να καταλάβει την ιστορία των blogs αν είναι να επενδύσει στις σχέσεις του με αυτά, ειδικά αν το corporate PR, το online reputation management, το link-building ειναι μέσα στις υπηρεσίες που προσφέρει.