The New Stuff - Suit digital marketing

TV Marketing: Το μέλλον είναι (ξεκάθαρα!) digital

Evdokia Dorli


Το digital marketing από τη στιγμή που έκανε τη μεγαλειώδη εμφάνισή του και άρχισε να αναπτύσσεται με τόσο γρήγορους ρυθμούς, ξεκίνησε την ίδια στιγμή, αυτόματα θα λέγαμε, να έχει τεράστια επίδραση και σε πληθώρα βιομηχανιών, δίνοντας ξεκάθαρα σημάδια πως δεν είναι απλά μια τάση, αλλά πως έχει έρθει για να μείνει. Η βιομηχανία του marketing συγκεκριμένα, ήταν από τις πρώτες που αισθάνθηκε και κατάλαβε την επίδραση αυτής της αλλαγής και ήδη αντιμετωπίζει κατά πρόσωπο κάθε πρόκληση αλλά ταυτόχρονα προσπαθεί να εντοπίσει και κάθε ευκαιρία, την οποία έχει επιφέρει αυτή η αλλαγή στα πράγματα.

Για πολλά χρόνια, το μέσο της τηλεόρασης ήταν εκείνο με τη μεγαλύτερη δύναμη και (δίκαια!) αποτέλεσε το εργαλείο-κλειδί, όσο αναφορά στο πως οι marketers αιχμαλώτιζαν το κοινό-στόχο τους (engagement).

Ωστόσο… οι μέρες εκείνες που οι θεατές ήταν αυστηρά τηλε-θεατές ανήκουν στο μακρινό παρελθόν, καθώς σήμερα πλέον οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στα αγαπημένα τους προγράμματα μέσα από διάφορες πλατφόρμες όπως είναι τα tablets ή ακόμα και τα smartphones.

Αυτή η αλλαγή αντιπροσωπεύει την αλλαγή και τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, όπου η παραδοσιακή θέαση των αγαπημένων προγραμμάτων μας στην τηλεόραση, έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που οι θεατές έχουν πλέον τη δυνατότητα να «κατεβάζουν», να σταματούν, να ξεκινούν και να βλέπουν όπου και αν βρίσκονται και ό,τι ώρα και να είναι τα αγαπημένα τους προγράμματα.

Ενώ λοιπόν, όλη αυτή η αλλαγή στα πράγματα κάνει τη ζωή των θεατών πολύ πιο εύκολη, καθώς πλέον η πρόσβαση στα αγαπημένα τους προγράμματα μπορεί να επιτευχθεί μέσω διαφορών πλατφορμών, για τα brands τα πράγματα δε θα λέγαμε πως είναι το ίδιο βολικά και άνετα. Αντίθετα, έχουν μπει στη διαδικασία «επανεξέτασης» όλης της στρατηγικής marketing, που για χρόνια ολόκληρα ακολουθούσαν.

Έτσι λοιπόν, καθώς η τηλεόραση πλέον κινείται όλο και πιο έντονα προς την κατεύθυνση του digital, οι θεατές ψάχνουν (και βρίσκουν!) τρόπους για να… προσπεράσουν τις διαφημίσεις και να απολαύσουν την αγαπημένη τους σειρά, χωρίς ενοχλητικές διακοπές κάθε ένα τέταρτο. Και ξαφνικά κάπου εδώ δημιουργείται ένα σημαντικό ερώτημα: Πώς θα καταφέρουν πλέον οι διαφημιστές να επικοινωνήσουν το μήνυμα του brand τους, όταν το τοπίο στην τηλεόραση έχει ήδη αλλάξει και συνεχίζει να αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς;

Η εποχή του digital

Τα brands έχουν ήδη μπει σε διαδικασία προσαρμογής των marketing στρατηγικών τους, προκειμένου να διασφαλίσουν πως το engagement, μεταξύ αυτών και του κοινού τους επιτυγχάνεται μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες που υπάρχουν πλέον.

Ωστόσο, χρειάζεται να δοθεί προσοχή επαρκής, και να ληφθεί υπ’όψιν πως εφαρμόζοντας αυτού του είδους τη στρατηγική, δεν θα είναι όλα τα ηλικιακά group (τουλάχιστον όχι τόσο γρήγορα!) σε θέση να αγκαλιάσουν αυτές τις ψηφιακές αλλαγές που συμβαίνουν.

Οι παλιότερες γενιές είναι μια ομάδα υψηλής σημασίας όσο αναφορά τα  δημογραφικά στοιχεία για τα περισσότερα brands, και για εκείνες τις γενιές η παραδοσιακή τηλεόραση, όπως αρχικά τη γνωρίσαμε όλοι μας, παραμένει το πιο ουσιώδες μέσο για την ενημέρωσή τους. Ωστόσο, η πλειοψηφία των καταναλωτών έχει εμφανώς μια ροπή προς τις κινητές συσκευές και τις social media πλατφόρμες για να καλύψουν τις «τηλεοπτικές» τους ανάγκες, γεγονός που σημαίνει πως τα brands πρέπει να ανταποκριθούν εξίσου σε αυτή την αλλαγή.

Οι millennials συγκεκριμένα, πλέον απολαμβάνουν ψηφιακές υπηρεσίες “on demand”, όπως είναι για παράδειγμα το Netflix, το Νοva on demand ή το ΟΤΕ Cinema οn demand, που σαφώς είναι συνδρομητικές υπηρεσίες. Παρόλα αυτά όμως, αυτό το κόμιστρο που καλούνται να πληρώσουν οι συνδρομητές, φαίνεται να μην τους ενοχλεί καθόλου, καθώς οι υπηρεσίες αυτές καταλαβαίνουν εξαιρετικά τις ανάγκες του κοινού τους και γνωρίζουν ακριβώς τι πρέπει να προσφέρουν και πώς πρέπει να το προσφέρουν.

Για παράδειγμα, το Netflix ανακοίνωσε πως οι συνδρομητές του μπορούν εφόσον το επιθυμούν να κατεβάσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στα tablets τους ή στα smartphones τους και να έχουν τη δυνατότητα να τα απολαύσουν ακόμα και με περιορισμένη πρόσβαση σε Wi-Fi δίκτυο. Εάν, λοιπόν, τα brands θέλουν να «επιβιώσουν» σε αυτή την ψηφιακή εποχή στην οποία βρισκόμαστε, θα απαιτήσουν μια κατανόηση «υψηλού επιπέδου», προκειμένου να κατορθώσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

Δημιουργώντας τη (σωστή) στρατηγική

Έτσι, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια ολιστική στρατηγική marketing, η οποία να μπορεί να «επιβιώσει» σε αυτό το νέο ψηφιακό σκηνικό που έχουμε, τα brands πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά το ποιο θα είναι το μέλλον της τηλεόρασης.

Η εξατομίκευση (personalization) 1:1, για παράδειγμα, είναι μια αναδυόμενη μορφή τηλεοπτικής διαφήμισης, η οποία μπορεί να επιτρέψει στα brands να επιχειρήσουν να γίνουν engaged με συγκεκριμένους πελάτες και να τους προσφέρουν μοναδικό content.

Οι τελευταίες καινοτομίες που εισάγονται σε αυτόν τον τομέα μέσω των ψηφιακών μέσων και ως εκ τούτου «εφοδιάζουν» τους marketeers με νέες ιδέες και νέες ευκαιρίες, προκειμένου να μπορέσουν να διευρύνουν ακόμα περισσότερο την προβολή τους σε περιοχές που συμπεριλαμβάνουν το Virtual Reality (VR) καθώς και το Augmented Reality (AR).

Το μέλλον είναι ψηφιακό

Τι επιφυλάσσει λοιπόν το μέλλον; Η παρουσία υπηρεσιών όπως το Νetflix, για παράδειγμα που αναφέραμε και νωρίτερα, έχουν ήδη δώσει δείγματα για το πόσο μεγάλη επίδραση έχουν στην παραδοσιακή διαφήμιση στην τηλεόραση, όμως αυτό δε σημαίνει πως η παραδοσιακή μετάδοση θα εξαφανιστεί φυσικά, καθώς τα live προγράμματα καθώς και πολύ μεγάλοι αθλητικοί αγώνες «υψηλού προφίλ» θα συνεχίζουν να καθηλώνουν τους ανθρώπους μπροστά σε αυτό το «κουτί».

Παρόλα αυτά, δεν αποτελεί μυστικό το ότι τα ποσοστά διαφήμισης στην τηλεόραση παρουσιάζουν μια γενική πτώση σε γενικότερες γραμμές, ενώ αυτό το μέρος του budget των εταιρειών, φαίνεται να το απορροφά πια το κομμάτι του digital.  Συνεπώς, δεν αργεί καθόλου η στιγμή που θα δούμε την ψηφιακή τηλεοπτική ψυχαγωγία να προσπερνάει την παραδοσιακή τηλεόραση για λόγους marketing.

Tα brands που ακόμα δεν έχουν ασχοληθεί με το digital κομμάτι, θα πρέπει σύντομα να μπουν στη διαδικασία να κάνουν τη μετάβαση στην ψηφιακή διαφήμιση με τη βοήθεια και τις συμβουλές επαγγελματιών στο χώρο, που γνωρίζουν και κατανοούν την αρένα του digital marketing και της digital διαφήμισης καλύτερα από τον καθένα.

Διότι, προκειμένου να καταφέρουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να συνεχίσουν να αιχμαλωτίζουν το κοινό τους, τα brands θα πρέπει να διασφαλίζουν συνεχώς πως  παραμένουν όσο ευέλικτα χρειάζεται, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν και να αντιδράσουν εγκαίρως και επιτυχώς σε νέες αλλαγές που σίγουρα θα έρθουν, και φυσικά να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο και εξυπνότερο τρόπο κάθε ευκαιρία που είναι επίσης βέβαιο πως θα προκύψει.

Advertising · Traditional Media

advertising · marketing · tv

Brand & Marketing Managers

Evdokia Dorli

Η Eυδοκία είναι απόφοιτη του ALBA Graduate Business School, έχοντας ολοκληρώσει το ΜSc. του Marketing. To κομμάτι του digital marketing την γοήτευσε πολύ εξ'αρχής, καθώς πιστεύει πως είναι ένας χώρος που έχει να δώσει πολλά και κυρίως φρέσκα πράγματα στη διαφήμιση. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting