Viral Loop
Το προηγούμενο post με πέτυχε να διαβάζω τις τελευταίες σελίδες του Viral Loop (Adam L. Penenberg),έτσι αποφάσισα να γράψω ένα post με τα βασικά συστατικά που πρέπει να έχει μια εταιρία για να γίνει viral επιτυχία, όπως τα διατυπώνει ο Penenberg αλλά και 1-2 άρθρα ακόμη που έχω διαβάσει στο marketing journal.
Αν θέλετε λοιπόν η εταιρία σας να υλοποιήσει τη «γαμάτη ιδέα» που έχετε για την επόμενη ενέργεια και να ενεργοποιήσει πραγματικά το viral loop, φροντίστε να έχετε συμπεριλάβει τα παρακάτω:
Web-based
Τα viral loops δουλεύουν καλύτερα στο Internet παρά σε πραγματικές εταιρίες.
Free
Οι χρήστες πρέπει να «καταναλώνουν» το προϊόν χωρίς κόστος, εφόσον υπάρχει μαζικότητα, θα βρείτε τρόπους για να έρθουν χρήματα.
Organisational technology
Αυτά τα websites ή οι ενέργειες δεν δημιουργούν περιεχόμενο, οι χρήστες το δημιουργούν, απλά τους δίνουν εργαλεία για να το οργανώσουν και να το μοιράσουν εύκολα.
Built In virality
Οι χρήστες προωθούν το προϊόν από δικό τους καθαρό ενδιαφέρον, έτσι δημιουργούν το φαινόμενο WoM – από στόμα σε στόμα- στους φίλους τους.
Stackability
Μια viral ενέργεια, μπορεί να συνδεθεί και να χρησιμοποιήσει μια άλλη, παράδειγμα, το paypal και το ebay λειτουργούν σαν viral stacks το ένα επάνω στο άλλο.
Exponential growth
Κάθε χρήστης προσελκύει και άλλους εκθετικά μέχρι το λεγόμενο Saturation Point.
Predictable growth rates
Αν ένα προϊόν ή μια ενέργεια είναι σχεδιασμένη να γίνει viral (έχουν εφαρμοστεί τα λεγόμενα viral hooks) μπορούμε να προβλέψουμε την ανάπτυξη τους, όπως οι επιδημιολόγοι προβλέπουν τις επιδημίες.
Network Effect
Όσοι περισσότεροι το βλέπουν ή το χρησιμοποιούν, τόσο καλύτερη γίνεται η εμπειρία και μεγαλώνει η αξία του να είσαι μέλος.
Extremly Fast Adoption
Να μπορεί να υιοθετηθεί εύκολα. Μετά από ένα μήνα οι μισοί φοιτητές του Harvard είχαν κάνει λογαριασμό στο Facebook και μέσα σε 13 μήνες περίπου 12 εκατομμύρια χρήστες είχαν Skype.
A point of non-displacement
Να μπορεί εύκολα να έρθει το σημείο όπου μετά από αυτό είναι δύσκολο ο ανταγωνισμός να απαντήσει ή να καπελώσει την ενέργεια ή την εταιρία.
Virality Index
Το πλαίσιο εκθετικής ανάπτυξης όπου ένας χρήστης γίνεται 2, 4, 8, 16 και συνεχίζει…
Ultimate Saturation
Το σημείο όπου το δίκτυο ή τα views μιας ενέργειας φτάνουν στο max και αρχίζουν να χαμηλώνουν ή να σταθεροποιούνται. Και το Facebook και το MySpace είχαν ανάλογα Saturation Points.