Ό,τι δηλώσεις
Είμαστε στη χώρα του «είσαι ό,τι δηλώσεις».
Και ξαφνικά, η χώρα έχει γεμίσει από experts, gurus και Yodas των social media και του word of mouth marketing. Και οι πελάτες που έχουν αυθεντικό ενδιαφέρον βλέπουν ξαφνικά ένα τσούρμο να φωνάζει “me, me, me, me, pick me!“.
Θυμάμαι το 1999 που ήμασταν όλοι web designers. Ίδιο σκηνικό. Όλοι δηλώναμε ειδικοί.
Και το 2003 όλοι είχαμε γίνει εξπέρ στο SEO.
Η αλήθεια είναι πως υπάρχει μια βάση σε αυτά που ακούγονται. Κάποιοι γνωρίζουν τα social media καλύτερα από άλλους. Και σίγουρα οι 20-30 ελεύθεροι επαγγελματίες και οι 5-10 εταιρείες που γνωρίζω ότι κάνουν αυτοί τη δουλειά, ξέρουν κάτι παραπάνω από τον μέσο marketeer ο οποίος θέλει να βγάλει τα προϊόντα του εκεί έξω.
Αλλά, αλήθεια, πώς θα μπορούσαμε να δούμε ποιός κάνει τη δουλειά του καλύτερα;
Άραγε…
- πόσοι πελάτες μπαίνουν στον κόπο να ζητήσουν συστάσεις από κάποιον παλιότερο πελάτη;
- πόσοι αξιολογούν τη δουλειά που έχετε κάνει για άλλους πελάτες, χωρίς απλώς να μένουν στο «για να έχει πελάτη εκείνον μάλλον είναι καλός»;
- πόσοι ενδιαφέρονται για το πόσο χρόνο υπάρχει η εταιρεία και ποιά είναι η μορφή της;
- πόσοι αντιλαμβάνονται την αξία του να ανήκεις σε έναν οργανισμό ο οποίος σε εκπαιδεύει και παρακολουθεί τακτικά τη δουλειά σου;
Στην τελική, με ποιά κριτήρια επιλέγει ένας πελάτης το συνεργάτη του για κάτι τόσο σημαντικό όσο είναι η επιβίωση του στο social web; Με το αν είναι καλός στο μπλα-μπλά και την τιμή που θα του δώσει;