The New Stuff - Suit digital marketing

Web Analytics: Μία σύντομη παρουσίαση των τεσσάρων κυρίαρχων tools

Stavroula Kogka


Εξετάζοντας τα διαφορετικά εργαλεία web analytics, η πληθώρα των διαθέσιμων επιλογών μπορεί να δημιουργεί μία σύγχυση για τις επιχειρήσεις που μπορεί να μην έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία ή/και εμπειρία για να τις χρησιμοποιήσουν. Τα online εργαλεία και οι πλατφόρμες analytics έχουν ως στόχο να αντλούν τεκμηριωμένες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες από τα δεδομένα. Η ένταξη αυτών των γνώσεων και πληροφοριών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων από τις επιχειρήσεις είναι κριτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Σήμερα υπάρχουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων διαθέσιμων παντού και το κύριο ζητούμενο είναι πώς θα χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα. Τα εργαλεία web analytics βοηθούν τις επιχειρήσεις να διεξάγουν συμπεράσματα που θα απαντήσουν σε ερωτήματα επιχειρηματικών σεναρίων όπως: «τί» και «για ποιο λόγο;» και θα δημιουργήσουν insights που θα έχουν άμεση επίδραση στο πώς λειτουργεί η εκάστοτε επιχείρηση. Βοηθούν επίσης, στη διεύρυνση και τη σωστή λειτουργία αυτής της διαδικασίας.

Google Analytics

Μέσω του Google Analytics, οι marketers και οι website administrators διαθέτουν μία ολοκαίνουρια εργαλειοθήκη από την οποία μπορούν να επιλέξουν μια αποτελεσματική στρατηγική marketing. Με όλες τις πολύτιμες πληροφορίες που παρέχει το Analytics, είναι ευκολότερο από ποτέ για τις εταιρείες να προωθήσουν τους εαυτούς τους καλά, να διατηρούν τους πελάτες τους, να προσελκύουν καινούριους και να έχουν οι ίδιοι τον έλεγχο για την επιτυχία τους στην online αγορά.

Το Google Analytics είναι δωρεάν, εκτός αν χρειάζεστε την υπηρεσία premium, η οποία είναι $150.000 ετησίως. Ωστόσο, είναι απαραίτητο μόνο για μεγάλου μεγέθους δεδομένα επιχειρήσεων. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των Google Analytics είναι τα custom dashboards. Ανάλογα με τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τον χρήστη, ο πίνακας ελέγχου μπορεί να προσαρμοστεί προκειμένου να δοθεί έμφαση σε ορισμένες μετρήσεις. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο Google Analytics να ικανοποιεί χρήστες από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών. Επίσης, η Google παρέχει δωρεάν υπηρεσίες που εκπαιδεύουν τους χρήστες σε κάθε πτυχή του Google Analytics, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με το AdWords. Το Google Analytics επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν εισαγωγή δεδομένων από άλλες πηγές. Επιτρέποντας να έχουν μία πιο συνολική εικόνα. Tέλος, επειδή πρόκειται για προϊόν της Google, το Google Analytics μπορεί να σας πει πώς οι χρήστες ανακάλυψαν την εφαρμογή σας μέσω του Google Play.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μειονέκτημα της χρήσης του Google Analytics είναι η ανησυχία για την προστασία του απορρήτου. Όταν κάποιος επισκέπτεται ένα site που χρησιμοποιεί το Google Analytics, η Google παρακολουθεί την επίσκεψη μέσω της διεύθυνσης IP των χρηστών, προκειμένου να προσδιορίσει την κατά προσέγγιση γεωγραφική θέση του χρήστη.

Επίσης, ενώ είναι δωρεάν, αν η κυκλοφορία σας είναι υψηλή και θέλετε να κάνετε αναβάθμιση σε Premium, η τιμή είναι $150.000. Τέλος, παρόλο που είναι εύκολο να εγκατασταθεί, εάν θέλετε να επωφεληθείτε πλήρως από αυτό, θα πρέπει να μάθετε πώς και αυτό μπορεί να απαιτεί και περεταίρω εκπαίδευση. Ακόμη, το Google Analytics παρακολουθεί τις ενέργειες επισκεπτών, αλλά ακόμα σε πολύ βασικό επίπεδο. Έχει αρχίσει να υποστηρίζει το userID αλλά είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο.

Facebook Analytics

Ένα από τα πιο ισχυρά και ταχύτατα αναπτυσσόμενα εργαλεία είναι το Facebook Analytics. Αυτή η συνεχώς εξελισσόμενη πλατφόρμα σάς δίνει τη δυνατότητα να αναλύετε γρήγορα και εύκολα την απόδοση των καμπανιών σας. Μπορείτε να δείτε οπτικοποιήσεις και drop-offs των funnels, lifetime value, breakdowns ανά event, προηγμένα δεδομένα δημογραφικών στοιχείων όπως ηλικία, φύλο, συσκευές, τοποθεσίες, τίτλους εργασίας, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση, ενδιαφέροντα, εισόδημα, συμπεριφορές αγοράς και πολλά άλλα. Αυτά τα δεδομένα πραγματικά επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να αποκτήσουν μια βαθιά κατανόηση για το ποια κοινά έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στις πωλήσεις σας. Και το καλύτερο από όλα, η πλατφόρμα είναι αρκετά εύκολη στη χρήση.

Παλιότερα το Facebook είχε βάλει όρια όσον αφορά το μέχρι ποιο σημείο επέτρεπε την παρακολούθηση των funnels και με αυτόν τον τρόπο περιόριζε τους διαφημιζόμενους στην ικανότητά τους να παρακολουθούν πλήρως τις μετατροπές. Αλλά με μία από τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις τους, μπορείτε πλέον να δείτε την πλήρη διαδρομή αλληλεπίδρασης μέχρι τη μετατροπή και όχι μόνο το τελευταίο σημείο επαφής. Το Facebook επεκτάθηκε και σε προηγμένες δυνατότητες machine learning / AI, παρέχοντας στους διαφημιζόμενους τη δυνατότητα να εμφανίζουν σχετικά insights, όπως π.χ. ποιο κοινό κάνει περισσότερο engage ή οδηγείται σε conversion.

Επίσης, το Facebook συνεργάστηκε πρόσφατα με analytics από διάφορα κανάλια, ώστε οι διαφημιζόμενοι να μπορούν να βλέπουν την κίνηση των χρηστών μέσω ενός συγκεκριμένου funnel (Facebook> App> Website> Facebook> Conversion). Αυτές οι προσθήκες μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε προσαρμοσμένα είδη κοινού με βάση τις οποιεσδήποτε πληροφορίες καναλιών, η οποία είναι τεράστια για όσους από εμάς στέλνουμε επισκεψιμότητα μέσω sales funnels. Αυτές οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις δείχνουν ότι το Facebook και η ικανότητά του να συντονίζει τους πελάτες του και να εξελίσσει γρήγορα την πλατφόρμα, του δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι της Google.

Ένα από  τα  μειονεκτήματα του Facebook Analytics σε σχέση με τα GA είναι το customer support, το οποίο στη Google είναι πολύ καλό ενώ για τα Analytics του Facebook είναι ανύπαρκτο.

O λόγος για τον οποίο όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να επιλέγουν το Facebook Analytics αντί για το Google Analytics είναι επειδή είναι πολύ πιο εύκολο στη χρήση και περιλαμβάνει πολύ πιο διορατικά δεδομένα. Σύντομα αυτό θα είναι μόνο ένας ακόμη τομέας στον οποίο το Facebook θα έχει κερδίσει την Google.

Image Source: datanyze.com

Adobe Analytics

Το Adobe Analytics είναι μέρος του Adobe Marketing Cloud. Είναι αποτέλεσμα μιας σειράς εξαγορών μεταξύ του 2007 και του 2014. Το Adobe Analytics βασίζεται στο SiteCatalyst από την Omniture, η οποία αποκτήθηκε από την Adobe το 2009. Το Omniture παρέχει πολλές δυνατότητες customization, με τη δυνατότητα δημιουργίας έως και 75 μεταβλητών traffic, 100 μεταβλητών events και 75 μεταβλητών conversion. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν δεδομένα που να μην καταγράφονται.

Προσφέρει επίσης δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας δυνατή την άμεση ενημέρωση των δεδομένων σε τρέχουσες καταστάσεις. Το Adobe Analytics είναι ένας ισχυρός ανταγωνιστής λόγω των λειτουργιών του (όπως η κοινή χρήση των reports και segments με αυτόματη ενημέρωση) και των unsampled reports.  Ωστόσο τo Adobe Analytics θεωρείται μία από τις πιο ακριβές λύσεις στην αγορά. Απαιτεί επίσης ορισμένους εξειδικευμένους (και τεχνικά) αναλυτές ώστε να κάνουν χρήση όλων των δυνατοτήτων και να ρυθμίσουν σωστά την πλατφόρμα. Συνεργάζεται καλά με ολόκληρο το Adobe Marketing Cloud, αλλά δεν λειτουργεί καλά με τα προϊόντα της Google.

Τελικά, το Omniture πιθανώς δεν είναι κατάλληλο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ειδικά αν ένας ιδιοκτήτης ή υπάλληλος που δεν είναι πολύ έμπειρος στο digital marketing προσπαθεί να χειριστεί ο ίδιος το έργο της ανάλυσης δεδομένων. Αλλά για μεγαλύτερα sites, με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς και έμπειρο προσωπικό, που πραγματικά χρειάζονται τη δυνατότητα να τμηματοποιήσουν το κοινό τους και να παρακολουθήσουν προσαρμοσμένα δεδομένα, το Omniture μπορεί να είναι θείο δώρο.

Η καλύτερη πορεία δράσης για οποιοδήποτε site που μόλις εισέρχεται στη συλλογή δεδομένων είναι να εφαρμόσει πρώτα το Google Analytics και να εξοικειωθεί με τις δυνατότητές του. Εάν το Google Analytics αποδειχθεί ανεπαρκές και υπάρχουν συγκεκριμένα βασικά δεδομένα που δεν σας επιτρέπει να παρακολουθείτε, τότε και μόνο τότε θα πρέπει να κάνετε αναβάθμιση στο Omniture.

Yandex Metrica

Σε έναν κόσμο που κυβερνάται από την Google, πολλοί άνθρωποι δεν λαμβάνουν υπόψιν τους εναλλακτικές όπως η Yandex. Ωστόσο η Yandex διαθέτει μερικά εξαιρετικά εργαλεία που είναι πραγματικά χρήσιμα. Ένα από αυτά είναι το Yandex Metrica. Το Yandex Metrica είναι το ισοδύναμο του Google Analytics και ως εκ τούτου προσφέρει τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά. Αλλά παράλληλα, η Yandex Metrica έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά και είναι δωρεάν.

Ένα σημαντικό εργαλείο εντός της πλατφόρμας Yandex Metrica είναι το WebVisor. Είναι ουσιαστικά ένας session recorder που σας επιτρέπει να δείτε ό,τι συμβαίνει στην ιστοσελίδα σας, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το session replay  δεν σας επιτρέπει μόνο να βλέπετε κάθε αλληλεπίδραση χρηστών με το site σας, αλλά τις εμφανίζει ακριβώς όπως συνέβησαν.

Επίσης, η Metrica διαθέτει ενσωματωμένο Click Heatmap (χάρτης θερμότητας κλικ) με το οποίο μπορεί να παρακολουθήσει από πού κάνουν κλικ οι χρήστες (περιλαμβάνει στοιχεία εκτός σύνδεσης) που σας επιτρέπουν να βλέπετε τα πιο δημοφιλή τμήματα καθώς και αντικείμενα που περνάνε ως link ενώ δεν είναι. Τέλος, εμφανίζει δεδομένα για keywords από κρυπτογραφημένες αναζητήσεις του browser της Yandex. Η Yandex κρυπτογραφεί όλα τα ερωτήματα αναζήτησης, ώστε να μην εμφανίζονται σε κανένα άλλο analytics tool εκτός από τη Metrica.

Image Source: datanyze.com

Advertising · Online Marketing

adobe analytics · analytics · facebook analytics · google analytics · web analytics

Agencies

Stavroula Kogka

Η Σταυρούλα Κόγκα είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Ο κλάδος του digital marketing την κέρδισε και αυτή την περίοδο εργάζεται ως Media Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting