Τι επίδραση έχουν τα local ads στο κόστος διαφήμισης;
Οι δύο γίγαντες της Online Διαφήμισης φαίνονται να έχουν πέσει με τα μούτρα στο στίβο της τοπικής διαφήμισης, προκειμένου να προσελκύσουν όχι απλά τους μικρότερους διαφημιζόμενους.
Στο Facebook τα πράγματα ούτως ή άλλως είχαν πάντοτε μια χροιά από local διαφήμιση, αφού επιτρέπουν τη στόχευση με βάση ακόμα και το Δήμο στον οποίο ανήκει κάθε χρήστης εδώ και πέντε χρόνια.
Επιπλέον σε αυτό όμως, το Facebook με το roll-out των Local Awareness Ads επιτρέπει τις υπερ-τοπικές διαφημίσεις. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες – διαφημιζόμενους να προβληθούν σε χρήστες στα κινητά και στα tablets τους, όταν εκείνοι βρίσκονται εντός 1,5 χιλιομέτρου από την επιχείρησή τους, άσχετα με το σε ποιο δήμο ή χώρα κατοικούν.
Στην αντίπερά όχθη, στη Google, η τοπική διαφήμιση πάντα έπαιζε το ρόλο της.
Όμως η Ελλάδα ήταν μια αγορά όπου η ελλειπής χαρτογράφηση των IPs δεν επέτρεπε στη Google να λειτουργεί σωστά το feature των local ads εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό φαίνεται παρόλα αυτά να έχει λυθεί τον τελευταίο μήνα με πολλές πόλεις στη χώρα να υποστηρίζουν σωστή διαφήμιση σε local σημεία. Δεν είναι και παράλογο αν σκεφτούμε πως η Google γνωρίζει που βρίσκεται η Android συσκευή κάθε χρήστη.
Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο κινήσεις αυτές σημαίνουν πως σιγά-σιγά οι μικροί επιχειρηματίες θα έχουν παραπάνω λόγους να αγκαλιάσουν τη διαφήμιση στα δύο αυτά μέσα.
Και τι σημαίνει αυτό ουσιαστικά; Σημαίνει πως οι τιμές σιγά-σιγά θα αυξηθούν λόγω ζήτησης. Και θα αυξηθούν για μικρούς αλλά και μεγάλους…