The New Stuff - Suit digital marketing

Τελικά, ποια links δεν αρέσουν στη Google;

Theodore Katrivanos


Όπως έχουμε πει η Google είναι ένας ζωντανός οργανισμός που συνεχώς αλλάζει και πάντα μας εκπλήσσει με τις καινοτομίες που μας προσφέρει.

Εμείς λοιπόν που το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση για την βελτιστοποίηση κάποιας ιστοσελίδας, έχουμε μάθει πως για να μείνει η Google ευχαριστημένη μαζί μας πρέπει να παίζουμε πάντα με τους κανόνες της. Έτσι λοιπόν λέμε όχι στα unnatural links (τα paid links δηλαδή), τα οποία μπορούν να έχουν μεγάλη δύναμη στο να επηρεάσουν την αξιοπιστία της σελίδας και να επιφέρουν φυσικά και ποινές.

Links Key Shows Backinks Linking And Seo

Σε σχετικό άρθρο, με τον τίτλο “Everybody is a spammer now“, περιγράφεται η συνεχής αλλαγή της Google ως προς το ποια links τελικά είναι αυτά που δεν της αρέσουν. Φυσικά, δε μιλάμε για τα paid links που μπορούν να αντιπροσωπεύουν και black hat SEO στρατηγικές, αλλά για προβληματικά links τα οποία μπορεί μεν να φέρνουν το πολυπόθητο traffic, αλλά τελικά να λειτουργούν εις βάρος του site.

Είναι λοιπόν ορατό το φαινόμενο ότι ακόμα και links που προσθέτουν αξία στο περιεχόμενο του site μπορούν να βλάψουν τα rankings και να τα μειώσουν. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για δύο πιθανούς λόγους.

  • Πρώτον, διότι πολλές φορές οι περισσότεροι marketers χρησιμοποιούν τα natural links στον υπερθετικό βαθμό, μετατρέποντας έτσι μία σωστή μέθοδο σε επικίνδυνη.
  • Δεύτερον, ο αλγόριθμος της Google δεν είναι τέλειος (γι’ αυτό και βλέπουμε να αλλάζει συνεχώς) και μπορεί να μην αποκρυπτογραφήσει τις προθέσεις μας με το σωστό τρόπο.

Ίσως ο μοναδικός τρόπος να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα είναι μία μέση οδός. Διότι δυστυχώς δεν μπορούμε να μετατρέψουμε ένα σωστό link το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως spam, όπως επίσης δεν μπορούμε να αφήσουμε και όλες τις τεχνικές link building απλά και μόνο για να παραμείνουμε στη ζώνη ασφαλείας της Google. Η μέση οδός θα ήταν να βρίσκουμε πως μπορούμε να ελαχιστοποιήσουμε τα ρίσκα, ακολουθώντας τι οδηγίες της Google, και φυσικά να αποφεύγουμε όσο μπορούμε τακτικές τις οποίες μπορεί η Google να θεωρήσει παραποιητικές.

Η ουσία όμως του προβλήματος βρίσκεται στην αναποτελεσματικότητα της Google, προς το παρόν, να διαχωρίζει ξεκάθαρα ποιά είναι natural και ποιά είναι unnatural links. Ο σκοπός για τον επιχειρηματία μιας μικρομεσαίας εταιρίας είναι να βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο της σελίδας του, καθώς θα έχει συνδεθεί με πηγές μεγαλύτερου κύρους, χωρίς όμως να δίνεται η εντύπωση στις μηχανές αναζήτησης ότι οι τακτικές που χρησιμοποιεί μπορούν να χαρακτηριστούν ως spam. Η λύση που προτείνεται είναι να γίνει ένα link audit για να αναβαθμιστούν οι τεχνικές link building και να αποφευχθούν τυχόν ποινές που μπορούν δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα.

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες εναλλακτικές λύσεις ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η Google δε θα “θυμώσει” μαζί μας για τα links.

Links Clean Up

Μία ακραία λύση μιας και μετά από την άρση μιας ποινής, η οποία θα έχει φέρει αρνητικά αποτελέσματα στη κίνηση στο site, θα αναγκαστούμε να συνεχίσουμε χωρίς εκείνα τα links τα οποία θα μας βοηθούσαν να ανέβουμε γρήγορα στις αναζητήσεις. Το  θετικό όμως είναι πως θα έχουμε απαλλαχθεί από τα αρνητικά unnatural links και θα δουλέψουμε με αυτά που αξίζουν και μπορούν να μας επηρεάσουν θετικά.

Nofollow links που μπορεί να θεωρηθούν επικίνδυνα

Είναι μέγιστης σημασίας να τοποθετείται το rel=”noffolow” σε guest άρθρα, widgets, press releases, διαφημίσεις, σχόλια κλπ τα οποία μπορούν να θεωρηθούν ως spam. Σύμφωνα και με τους κανόνες της Google, εάν δεν μπορούμε να εγγυηθούμε για τις σελίδες με τις οποίες συνδεόμαστε, καλό θα ήταν να βάλουμε το noffolow σε όλα αυτά τα links. Μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία αλλά αξίζει τον κόπο μιας και αποτρέπει τους spammers, που μπορεί να έχουν ως στόχαστρο τη σελίδα, και ταυτόχρονα δεν δημιουργεί προβλήματα με την ίδια τη Google.

Μέτρηση δημοτικότητας των links

Υπάρχουν πολλά χρήσιμα εργαλεία με το οποία μπορούμε να τελειοποιήσουμε τις στρατηγικές μας για link building, όπως για παράδειγμα το MozRank και το MozTrust που μπορούν να μας καθοδηγήσουν σωστά για το ποιά links είναι και τα πιο ασφαλή και που μπορούμε να εμπιστευτούμε. Όσο είμαστε συνδεδεμένοι με μία αξιόπιστη πηγή αντίστοιχα κι εμείς φαινόμαστε αξιόπιστοι. Με τα εργαλεία αυτά μπορούμε να βρούμε τις πηγές που μας ενδιαφέρουν και να δούμε κατά πόσο είναι και έμπιστες ή όχι. Δεν χρειάζεται να μαντεύουμε και να ψάχνουμε και πολύ όταν πρόκειται για σωστές και καλές τεχνικές για link building.

Κλείνοντας, εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με τη Google και τις ποινές της είναι πως μετράει πολύ στο να χτίσουμε, και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε, εμπιστοσύνη. Αυτή θα μας βοηθήσει με τις συνεχείς αλλαγές της Google και θα την αποτρέψει στο να στραφεί εναντίον μας. Είναι ουσιώδες να συνδεόμαστε με αξιόπιστε πηγές για να έχουμε κι εμείς την αντίστοιχη καλή φήμη. Ας μην ξεχνάμε πως λάθη γίνονται και από πλευράς Google και καλό είναι να “παίζουμε” με τους κανόνες της για να είμαστε πάντα κερδισμένοι ακόμα κι όταν κάτι μπορεί να πάει στραβά.

Google

google · links

Theodore Katrivanos

Ο Θοδωρής σπούδασε Επικοινωνία, Δημοσιογραφία και Creative Advertising Strategy σε Αθήνα και Λονδίνο. Τώρα δραστηριοποιείται στο χώρο της Digital διαφήμισης και του SEO.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting