The New Stuff - Suit digital marketing

Πού είμαστε με τους Ad Blockers;

George Anagnostopoulos


Θυμάμαι όταν είχα βγει στο All Things Facebook το 2013 και είχα μιλήσει για την εμφάνιση των Ad Blockers στην ελληνική αγορά (σημασία ήταν εκεί αν ήξερες να ερμηνεύσεις κάποια απλά στατιστικά) τα media shops με πήραν με τις πέτρες επί σκηνής. Τα ίδια media shops που μετά γνωστός εκδοτικός όμιλος κατηγόρησε για επιστροφές μέχρι 50%.

Αλλά έκρινα και εξακολουθώ να κρίνω πως είναι κάτι που οι πελάτες οφείλουν να γνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τους, ειδικά σε ό,τι αφορά το Direct Display και το Programmatic, από όπου κόβεται το μεγαλύτερο ποσοστό των διαφημίσεων.

Άλλωστε, δεν είναι καθόλου τυχαία η αύξηση των Ad Blockers εδώ και 2-3 χρόνια. Οι χρήστες «τα πήραν στο κρανίο» με τα preroll ads (είτε αυτά στα οποία κάνουν skip, είτε στα άλλα που δεν κάνουν) και αυτό πυροδότησε το Word of Mouth για ad blockers.

skip it

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, οι μοναδικοί χρηματοδότες του περιεχομένου online να παίρνουν κάτι-τις λιγότερο από αυτό για το οποίο πληρώνουν όταν το 1/5 των χρηστών είναι unreachable από τις περισσότερες μορφές διαφήμισης σε desktop.

Ευτυχώς, η Google ακόμα καταφέρνει να περνάει τις διαφημίσεις της και το καλό content στο facebook έχει ακόμα λίγο organic sharing. Αλλά η τοπική αγορά του Display αιμορραγεί ολοένα και περισσότερο, κάνοντας το publishing business ένα χόμπυ που αντέχουν να έχουν όσοι έχουν και άλλα συμφέροντα από το να είναι εκδότες.

Δεν ξέρω αν έχετε παρατηρήσει, αλλά το viewability των διαφημίσεων στο Display είναι στο 50% τον τελευταίο χρόνο. Και αυτό οφείλεται πρώτα στο media buying που είναι ακόμα απαρχαιωμένο και μετά στους Ad Blockers.

Αλλά, για να είμαι ειλικρινής, οι Ad Blockers δε με ανησυχούν ιδιαίτερα. Ανέκαθεν υπήρχαν σε όλα τα μέσα, είτε αυτό λέγεται τηλεκοντρόλ στην τηλεόραση, είτε γύρισμα σελίδας στα περιοδικά. Άλλωστε, πίστεψε ποτέ κανείς τα νούμερα τηλεθέασης ή την αναγνωσιμότητα των περιοδικών;

Αλλά ο βασικός λόγος που δε με απασχολεί το Ad Blocking είναι πως μία μέρα η Google και το Facebook πολύ εύκολα θα ενεργοποιήσουν το AdBlocking detection όχι μόνο για εσωτερικό reporting στατιστικών αλλά και για content blocking. Θα σου πούνε δηλαδή ότι δε θα δεις περιεχόμενο με ενεργοποιημένο AdBlocker και θα λύσουν το πρόβλημα. Γιατί δεν το κάνουν ήδη; Επειδή σε σχέση με το υπόλοιπο industry είναι οι λιγότερο χαμένοι και επειδή αν λύσουν το πρόβλημα, μπορούν να το λύσουν για όλους. Γιατί να το κάνουν αυτό για τον ανταγωνισμό τους;

Επιπλέον όμως, θέλω να πάω στην καρδιά του προβλήματος.

Το AdBlocking είναι ό,τι η πειρατεία για τις ταινίες. Δημιουργία απώλεια εσόδων σε ένα κλάδο, ο οποίος είναι ο βασικός χρηματοδότης του περιεχομένου που θέλουν οι χρήστες. Σε αντίθεση όμως με τη μουσική και τον κινηματογράφο που ο χρήστης έπρεπε να πληρώσει για το περιεχόμενο, το AdBlocking χρησιμεύει στο χρήστη για την οικονομία του χρόνο του, όχι της τσέπης του. Είναι λοιπόν μια κίνηση των χρηστών που λένε «δε θέλουμε άλλες διαφημίσεις».

Και ενώ πολλές έρευνες λένε ότι οι χρήστες θα βγάζανε τους ad blockers αν οι διαφημίσεις ήταν λιγότερο επιθετικές (Hello prerolls, hello webovers, hello remarketing) τείνω να μην τους πιστέψω. Νομίζω πως η λύση θα έρθει όταν την έχουμε πραγματικά ανάγκη και θα έρθει στη μορφή του «Παρακαλώ αφαιρέστε τον ad blocker αν θέλετε να δείτε περιεχόμενο. Με αγάπη, Facebook».

 

Advertising

ad blockers

Agencies · Brand & Marketing Managers

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting