Πού αναζητούν οι χρήστες entertainment content;
Διανύοντας την ψηφιακή εποχή, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εμπιστεύονται για την ψυχαγωγία τους τα social media και ειδικά το Facebook. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Facebook IQ, οι millenials ανακαλύπτουν το περιεχόμενο ψυχαγωγίας τους σχεδόν αποκλειστικά μέσω ψηφιακών μέσων.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως το Facebook ηγείται έναντι των άλλων online sources για entertainment content, αφού ένας στους δύο το προτιμούν για τη διασκέδαση, την ψυχαγωγία και την ενημέρωσή τους.
Μάλιστα οι ίδιοι οι χρήστες αναφέρουν χαρακτηριστικά πως:
- «Μου επιτρέπει να συνδεθώ με πληροφορίες που διαφορετικά δε θα ήμουν ενήμερος»
- «Περιέχει τις πιο νέες και φρέσκες πληροφορίες»
- «Οι πληροφορίες είναι σχετικές με τα ενδιαφέροντά μου»
Αναλυτικότερα, το περιεχόμενο που ανακαλύπτεται μέσω Facebook είναι:
Ακόμη αξίζει να πούμε ότι το 64% ηλικιών 18-34 ανακαλύπτει ό,τι αφορά τη μουσική μέσω οnline πηγών, ενώ το 48% από το ραδιόφωνο και μόλις το 30% από την τηλεόραση. Παρόμοια στοιχεία έχουμε και για τις τηλεοπτικές εκπομπές και τις ταινίες, όπως φαίνονται στο διάγραμμα παρακάτω όπου η online αναζήτηση υπερτερεί σε κάθε περίπτωση.
Γνωρίζουμε ότι πολλοί άνθρωποι ανακαλύπτουν περιεχόμενο ψυχαγωγίας σχεδόν μόνο ψηφιακά, όπως αναφέραμε και παραπάνω. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι όσο μικρότερο σε ηλικία είναι το ακροατήριο, τόσο πιο έντονη είναι και η σύγκριση με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Αυτό συμβαίνει γιατί σήμερα οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη για κάτι παραπάνω και διαφορετικό από αυτό που τους προσφέρουν τα παραδοσιακά μέσα. Έτσι:
Tι σημαίνουν όμως όλα αυτά για τους marketers;
- Το digital βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο και οι online ψηφιακές πηγές έχουν γίνει πλέον το ίδιο σημαντικές όσο και οι παραδοσιακές. Έτσι, για την διάχυση περιεχομένου ο συνδυασμός digital και παραδοσιακών μέσων είναι η ιδανική πρακτική που θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα. Εννοείται πως όταν μιλάμε για online πηγές σε αυτές ενσωματώνεται και το mobile, καθώς όλο και περισσότερο κοινό αναζητά και ανακαλύπτει περιεχόμενο μέσω mobile συσκευών (π.χ. smartphones, tablets κ.ά.). Επομένως, οι marketers θα πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να εκμεταλλευτούν τη δύναμη των ψηφιακών οθονών για τη μέγιστη δυνατή κατανάλωση content.
- Το βίντεο, όπως έχουμε ξαναπεί, είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο το οποίο προκαλεί μεγαλύτερο engagement με το χρήστη και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως είναι η πλέον αποτελεσματική πηγή ψυχαγωγίας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς, πως σε ένα βίντεο (λόγω του συνδυασμού ήχου, εικόνας, κίνησης) ένας χρήστης μπορεί να ταυτιστεί και να «νιώσει» το μήνυμα του brand πολύ πιο ολοκληρωμένα, από οποιονδήποτε άλλο τρόπο επικοινωνίας και προώθησης. Τα στατιστικά μιλάνε από μόνα τους:
- 56% των χρηστών αναφέρει ότι το βίντεο είναι ο πιο ισχυρός τύπος του περιεχομένου στο διαδίκτυο.
- Τα βίντεο που παίζονται στο Facebook μετράνε 4 εκατομμύρια προβολές καθημερινά, εκ των οποίων το 75% προέρχεται από κινητή συσκευή.
- 53% των προβολών βίντεο προέρχονται από shares.
- Με τη χρήση multi-channel καμπανιών προώθησης, οι marketers μπορούν να επιτύχουν πολύ μεγαλύτερο reach. Αυτό συμβαίνει γιατί το ποσοσστό των θεατών που ανακαλύπτουν περιεχόμενο κυρίως μέσω διαδικτύου αυξάνεται μέρα με τη μέρα, ενώ παράλληλα υπάρχουν και χρήστες που προτιμούν τις παραδοσιακές πηγές (όπως π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο κ.ά.). Έτσι, χρησιμοποιώντας πολλαπλά κανάλια, δηλαδή με το συνδυασμό online και offline μέσων, το content είναι εφικτό να φτάσει σε περισσότερους καταναλωτές.