The New Stuff - Suit digital marketing

Γιατί αγαπάμε το Facebook τόσο πολύ;

Sofia Chalkidi


Δεν είναι λίγοι οι χρήστες που παραδέχονται ότι περνούν αρκετό χρόνο στο Facebook. Πολλοί υποστηρίζουν μάλιστα ότι συχνά ξεχνούν για ποιο λόγο επισκέφτηκαν την πλατφόρμα αρχικά, ή ενώ μπήκαν για 5 λεπτά κατέληξαν να «σερφάρουν» για ώρες. Αυτό φυσικά δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός αλλά κάτι πολύ σύνηθες για τη σημερινή digital εποχή που βιώνουμε. Πίσω από αυτή τη δραστηριότητα υπάρχουν εξηγήσεις που η ψυχολογία έρχεται να μας δώσει.

Με την εισαγωγή των social media στην καθημερινότητά μας, ακολούθησε και η ανάπτυξη νέων συνηθειών, ενώ γνωστοί όροι, όπως post, like, comment και share, ήρθαν για να περιγράψουν αυτές τις νέες συμπεριφορές.

different-types-of-facebook-fans

Σύγχρονες μελέτες της ψυχολογίας προσπαθούν να εξηγήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών στο Facebook και πιο συγκεκριμένα τι είναι αυτό που μας ωθεί να πατήσουμε το πολυπόθητο “Like”, να σχολιάσουμε ή να μοιραστούμε κάτι με τους «φίλους» μας.

Γιατί λοιπόν αγαπάμε το Facebook τόσο πολύ;

«Έχει να κάνει με τα κανάλια ευχαρίστησης του εγκεφάλου!», λένε οι ειδικοί. Είναι κοινά αποδεκτό πως όσο περισσότερα θετικά σχόλια λαμβάνει κάποιος στο Facebook, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ένταση συναισθημάτων που νιώθει σε κάθε του αλληλεπίδραση με το δίκτυο. Έτσι, αυτό που προφανώς τον ωθεί να κάνει δημοσιεύσεις και να είναι interactive στη μεγαλύτερη κοινωνική πλατφόρμα, είναι η αποδοχή και η αναγνώριση που νιώθει κανείς όταν π.χ. μία φώτο του ξεπερνάει τα 200 likes, ή δέχεται πολυάριθμα θετικά σχόλια.

  • Likes

Δεν είναι τυχαίο που ίσως το πιο αναγνωρίσιμο εικονίδιο της σύγχρονης εποχής είναι το “Like”.

Το “Like” αυτό είναι ένας τρόπος για να δώσεις το θετικό σου feedback ή για να συνδεθείς με τα πράγματα που σε ενδιαφέρουν στο Facebook. Μπορείς να κάνεις Like στο περιεχόμενο φίλων σου ή να κάνεις like σε Page ενός brand που σε ενδιαφέρει.

Ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους πατάμε like:

  1. Είναι γρήγορο και δίνει νόημα
  2. Προκαλεί προσωπική επιβεβαίωση
  3. Εκφράζεται εικονική ταύτιση
  4. Θα πάρουμε κάτι σε αντάλλαγμα

Όταν πρόκειται για brands, μας ενδιαφέρει να εντοπίσουμε τον τρόπο που επιλέγουν οι χρήστες να κάνουν Like. Συνήθως το κίνητρο είναι απλό, θέλουν να γνωρίζουν τα τελευταία νέα από το αγαπημένο τους brand, είτε να πάρουν μέρος σε κάποιον διαγωνισμό, είτε να δείξουν την «αγάπη» τους προς το ίδιο το προϊόν/υπηρεσία.

Καταγραφή

Βέβαια, μπορεί κάποιος να μην κάνει like σε κάποια σελίδα και αυτό κυρίως σχετίζεται με την ασφάλεια και την ποιότητα της εμπειρίας που του προσφέρεται.

  • Comments

Η απάντηση σε αυτό μπορεί να φαίνεται κάπως προφανής, μιας και όπως είναι φυσιολογικό, σχολιάζουμε όταν έχουμε κάτι να πούμε. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι το μυαλό αντιδρά πιο έντονα στα comments σε σχέση με τα likes, γιατί τα θεωρεί σαν έναν πιο προσωπικό τρόπο επικοινωνίας.

Tα comments μπορούν να είναι ένα ισχυρό συναισθηματικό όπλο για το brands σας. Αξιοποιήστε το στο έπακρο! Δημιουργείστε δυνατό brand engagement, απαντώντας στα σχόλια των fans σας, συνεχίζοντας μια συζήτηση, ή ανοίγοντας μία νέα.

  • Status updates

Oι περισσότεροι χρήστες παρατηρούμε ότι δεν αλλάζουν το δικό τους status συχνά, παρόλο που κάνουν likes και comments. Συγκεκριμένα, το 25% των χρηστών του Facebook δηλώνει ότι ποτέ δεν άλλαξε ή ενημέρωσε την κατάστασή του στην πλατφόρμα, ενώ εκείνοι που επιμένουν να αλλάζουν το status τους, το κάνουν γιατί έχουν την ανάγκη να παραμένουν συνδεδεμένοι με το κοινό τους.

Το engagement είναι αυξημένο όταν οι άνθρωποι αισθάνονται συνδεδεμένοι ο ένας με τον άλλο και όταν μπορούν να γίνουν κατανοητοί από το κοινό τους. Δημιουργήστε κι εσείς αυτές τις συνθήκες στο Page του brand σας, «ανεβάζοντας» worth-sharing περιεχόμενο, ώστε να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας.

  • Shares

Μια μελέτη των New York Times κατέληξε ότι υπάρχουν 5 σημαντικοί λόγοι πίσω από το sharing:

  1. Για να ενημερώσουμε τους άλλους με σημαντικό και διασκεδαστικό, δημιουργώντας γνώμες ή ενθαρρύνοντας το κοινό να λάβει δράση.
  2. Για να δείξουμε στους άλλους ποιοι είμαστε και τι μας νοιάζει.
  3. Για να διατηρούμε την επαφή μας με άλλους ανθρώπους που βρίσκονται μακρυά.
  4. Για την αυτοπραγμάτωση, διότι μας επιτρέπει να αισθανόμαστε ότι συμμετέχουμε περισσότερο ενεργά στον κόσμο.
  5. Για να υποστηρίξουμε τις αιτίες ή τα θέματα που μας ενδιαφέρουν.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το περιεχόμενο που μοιράζεται περισσότερο, είναι αυτό που έχει την τάση να προκαλέσει μια υψηλής διέγερσης συναισθήματα, όπως διασκέδαση, φόβο ή θυμό.

Για περιεχόμενο που θα αποκτήσει πολλά shares, φροντίστε να ακολουθείτε τα παρακάτω:

  • Δημιουργήστε πραγματικά διασκεδαστικό ή πολύ χρήσιμο περιεχόμενο που θα βοηθήσει το κοινό σας να αποκτήσει social status.
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο με το οποίο θα μπορέσει το κοινό σας να ταυτιστεί.
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο που θα αλληλεπιδρά με το κοινό σας και θα αυξάνει το engagement.

Παρατηρούμε επομένως πως πίσω από κάθε πτυχή της συμπεριφοράς των ατόμων στο Facebook, υπάρχει μία εξήγηση η οποία βασίζεται στην ψυχολογία. Σίγουρα, οι επιστήμονες πλέον με τα τόσα social media έχουν αρκετές πηγές από τις οποίες μπορούν να μελετήσουν τις συνήθειες και τις ιδιαιτερότητες μας.

Facebook · Social Media

Facebook · facebook users · psychology · Social Media

Sofia Chalkidi

Η Σοφία τα τελευταία 4 χρόνια έχει εργαστεί ως web content manager και social media manager. Πέρασε ένα χρόνο ως marketing & communication manager σε Ελληνικό τεχνολογικό start-up, όπου ανακάλυψε το Usability και UX. Συνεχίζει την πορεία της στον τομέα του Digital Marketing προσανατολισμένη προς τον χρήστη!

Recently Published

»

8 βήματα για να μειώσετε το υψηλό CPC στο AdWords

top-kpis-to-measure-your-customer-experience-levels
»

KPI’s – Βασικοί δείκτες απόδοσης

website
»

Τα 6 σημαντικότερα προβλήματα των εταιρικών websites το 2019

»

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

»

Πώς να οργανώσεις τα Content Digital Assets σαν επαγγελματίας.

remarketing-vs-retargeting
»

Retargeting vs Remarketing

»

Πώς να βελτιώσετε το ranking των διαφημίσεών σας στο Google Ads

»

Instagram Stories & Useful Tools

»

8 οφέλη του Digital Marketing έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης

»

Πώς να διαχειριστείτε ένα Social Media Crisis

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο