Γιατί το brand σας δεν (πρέπει να) είναι στον έλεγχο σας
Ως πρόσφατα, ελέγχατε κεντρικά το τι λέγεται για το brand σας. Το δημιουργικό που ταιριάζει στο brand, τους ανθρώπους που συνδέονται με αυτό, το motto.
Στον πραγματικό κόσμο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και θα πάρω σαν παράδειγμα μια παλιότερη διαφήμιση του Martini με τον George Clooney.
Δεν είναι όλοι οι καταναλωτές του Martini σαν τον George Clooney. Και αυτό στα social media φαίνεται. Η διαφήμιση δε λέει τίποτα στο κοινό. Δεν έχει τίποτα το αυθεντικό. Δείχνει μια κατάσταση όπου ο Clooney χρειάζεται να πάει με ένα Martini στο πάρτυ, αλλιώς δε θα μπει μέσα. Πόσο ρεαλιστικό είναι αυτό το σενάριο;
Στα social media κάτι τέτοιο δε θα είχε επιτυχία. Ή για να το πούμε αλλιώς, για να έχει μια τέτοια καμπάνια επιτυχία στα social media θα έπρεπε να είναι λιγότερο φτιαχτή και πιο κοντά στον μέσο καταναλωτή.
Δε μπορείς να βασίσεις την καμπάνια σε ένα πρόσωπο με το οποίο ο καταναλωτής δεν έχει κάποια προσωπική σύνδεση και να περιμένεις να πετύχει. Το WOM δε λειτουργεί έτσι συνήθως.
Πρέπει να καταλάβεις ότι ο καταναλωτής είναι τελικά αυτός που έχει τον πλήρη έλεγχο του brand σου. Αυτός το διαμορφώνει. Το “No Martini, No Party” θα έπρεπε να δουλέψεις πιο σκληρά για να το περάσεις, πέρα από την ιδέα «θα βάλουμε τον George Clooney να τρώει πόρτα επειδή δεν έχει Martini».
Και το να έχει ο καταναλωτής τον έλεγχο του brand σου μπορεί να σου ταράζει τα νερά, αλλά τελικά είναι μια θετική αλλαγή. Αρκεί το προϊόν σου να είναι ποιοτικό!