Προσεχώς στο Instagram, τα “shoppable photos”
Η αγορά προϊόντων μέσω φωτογραφιών (shoppable photo posts), αποτελεί τη νέα προσθήκη που ετοιμάζει το Instagram και το δοκιμάζει σε αυτό το στάδιο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με έναν μικρό αριθμό χρηστών λογισμικού iOS. Συγκεκριμένα, το Instagram θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να μπορεί να αλληλεπιδρά με έως και 5 προϊόντα σε μια φωτογραφία και να οδηγείται με αυτή την ενέργεια απευθείας στις σελίδες των προϊόντων για ενδεχόμενη αγορά.
Ο τρόπος λειτουργίας των shoppable photos
Η αρχική δοκιμή των shoppable photos, όπως έχει ανακοινωθεί από την διεύθυνση του Instagram, θα περιλαμβάνει 20 brands με έδρα τις Η.Π.Α και οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι εμπλουτισμένες με πληροφορίες σχετικές με τα προϊόντα. Συνεπώς οι χρήστες του Instagram θα μπορούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα προϊόντα που επιλέγουν σε μια φωτογραφία και εύκολα να οδηγηθούν σε αντιπροσωπευτική σελίδα όπου θα περνούν απευθείας σε αγορά του αγαπημένου τους αντικειμένου. Αναλυτικά, μετά την επιλογή ενός αντικειμένου από τη φωτογραφία, ο χρήστης θα κατευθύνεται σε νέα εικόνα που θα περιλαμβάνει περιγραφή του αντικειμένου, τιμή και έναν σύνδεσμο Call-To-Action που θα τον κατευθύνει στο τελικό στάδιο της διαδικασίας και συγκεκριμένα σε σελίδα παραγγελίας του αντίστοιχου πάντα αντικειμένου.
Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Instagram
Το Instagram με τα shoppable photos και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη διαφήμιση, οδηγείται σε μία νέα εποχή για την πλατφόρμα, σε αυτήν των στοχευμένων πωλήσεων και γενικά της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως αναφέρει και η διαχείριση του Instagram με την ανακοίνωσή της, τα αρχικά χαρακτηριστικά της νέας προσθήκης δεν θα είναι και απαραίτητα τα οριστικά. Τα αποτελέσματα της δοκιμής που βρίσκεται σε εξέλιξη θα φανερώσουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με τις εμπειρίες των ενδιαφερόμενων και στο τέλος αυτής της διαδικασίας η διεύθυνση θα προβεί σε κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να εξυπηρετηθούν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο χρήστες και διαφημιστές.
Εξετάζοντας το γεγονός ότι μόνο 21% από τις αγορές γίνονται σε μία μέρα, το Instagram αναφέρει πως θέλει να εξετάσει τη δυνατότητα για τους χρήστες του να μπορούν να αποθηκεύουν τα προϊόντα, τις αναρτήσεις και γενικά το περιεχόμενο που θέλουν, ώστε να μπορούν να περάσουν σε αγορά αργότερα σε χρονικό σημείο που θα είναι έτοιμοι.
Πώς μπορεί το Instagram να κερδίσει από τα νέα shoppable posts;
Σύμφωνα με το TechCrunch το Instagram δεν θα παρουσιάσει άμεσο κέρδος από τα shoppable posts. Ο στόχος του Instagram είναι να ενθαρρύνει τους διαφημιστές να προωθήσουν τα shoppable posts σε νέους χρήστες, όμοια δηλαδή με τον τρόπο που γίνεται η διαφήμιση σήμερα στο Instagram. Συνεπώς, όλα τα χαρακτηριστικά των προωθημένων διαφημίσεων θα ισχύουν και για τα shoppable photos.
Πιθανές αλλαγές για το μέλλον του Instagram
Μετά τη χρήση των επισημάνσεων σε στατικές φωτογραφίες (tags), αναμένουμε να δούμε επισημάνσεις προϊόντων (shoppable tags) σε video posts, carousel φωτογραφιών καθώς και την εφαρμογή αυτών των αλλαγών σε πληθώρα κρατών. Με τα shoppable tags προσφέρεται μια νέα οδός στους marketers ώστε να μπορέσουν να αποφύγουν τη χρήση της απαρχαιωμένης αναφοράς “κάνε click στον σύνδεσμο στην περιγραφή” που παρατηρείται συχνά σε posts στο Instagram.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει αναφορά από το Instagram για συνδυασμό ηλεκτρονικού εμπορίου και του χαρακτηριστικού “Instagram Stories”. Ωστόσο είναι λογικό να σκεφτούμε πως μελλοντικά αναμένονται αλλαγές και προς αυτήν την κατεύθυνση. Το χαρακτηριστικό των Instagram stories αποτελεί εξίσου μία νέα προσθήκη του Instagram και συμβάλλει στο αίσθημα της ανακάλυψης για το οποίο είναι γνωστή η εν λόγω πλατφόρμα.
Πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε για τις αλλαγές που έρχονται;
Μπορεί τα shoppable posts να μην προσφέρονται ακόμα στο ευρύ κοινό, ωστόσο ως marketers συνίσταται να ακολουθείτε προδραστική στρατηγική και να εξετάζετε πάντα το καλύτερο για την επιχείρησή σας. Συνεπώς, σας παροτρύνουμε να εξετάσετε τους τρόπους που η χρήση του εν λόγω χαρακτηριστικού θα μπορούσε να προσφέρει αποτελέσματα, προς όφελος της επιχείρησής σας. Συνοδευτικά μπορείτε να ενημερωθείτε για τις μεθόδους βελτίωσης του Marketing της επιχείρησής σας μέσω του Instagram και σε συνδυασμό με τα shoppable photos, να κερδίσετε την ισχυρή παρουσία που επιθυμείτε στην πλατφόρμα του Instagram.