X

Πώς θα κάνεις ένα Instagram Giveaway: Συμβουλές και Ιδέες

Αναρωτιέστε για τον τρόπο με τον οποίο θα οργανώσετε ένα Giveaway στο Instagram; Σε αυτό το άρθρο θα βρείτε πηγή έμπνευσης και χρήσιμα tips που θα σας βοηθήσουν προκειμένου να στήσετε έναν επιτυχημένο διαγωνισμό, υποστηρίζοντας τους στόχους marketing που έχετε θέσει.

Θέστε στόχο

Πρώτο βήμα είναι να ορίσετε τον στόχο που θέλετε να επιτύχετε μέσω του διαγωνισμού σας. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να:

  • Δημιουργήσετε μεγαλύτερο engagement στα post σας.
  • Αυξήσετε τους followers σας.
  • Αποκτήσετε περισσότερα εγγεγραμμένα άτομα στη mail list σας.
  • Παραγάγετε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (User-generated content).

Σε γενικές γραμμές, οι διαγωνισμοί στο Instagram είναι ένας πολύ καλός τρόπος αύξησης των ακολούθων και επέκτασης του reach. Οι ήδη υπάρχοντες followers σας, τηρώντας τους όρους του διαγωνισμού με το να “κάνουν mention έναν φίλο στα σχόλια”, κοινοποιούν έμμεσα το περιεχόμενό σας σε άλλους χρήστες. Ομοίως, αυτοί χρήστες εάν ενδιαφέρονται θα επανακοινοποιήσουν το Giveaway με αποτέλεσμα την αύξηση των followers.

Οργάνωστε τον διαγωνισμό σας

Επιλέξτε ένα σχετικό δώρο ή κάτι ελκυστικό για δήλωση συμμετοχής

Το δώρο του διαγωνισμού θα πρέπει να σχετίζεται με την επιχείρηση ή το brand σας. Μην δίνετε ένα iPad μονάχα για να επιτύχετε traffic, καθώς τέτοιες πρακτικές δεν αποφέρουν ποιοτικούς συμμετέχοντες, οι οποίοι θα ωφελήσουν πραγματικά την επιχείρησή σας. Θυμηθείτε πως όσο πιο πολύτιμη είναι η ανταμοιβή, τόσο περισσότερη θα είναι και η συμμετοχή, άρα και οι συμμετέχοντες που θα κερδίσετε. Οριοθετήστε την αξία του δώρου. Για παράδειγμα, ότι νικητές θα είναι οι “πρώτοι 5.000 άνθρωποι”. Με τον τρόπο αυτόν, ελέγχετε τις ευθύνες σας και σέβεστε τις δυνάμεις σας, καθώς εν τέλει θα ανταποκριθείτε σε κάτι που μπορείτε να εκπληρώσετε.

Ορίστε τον τρόπο συμμετοχής των χρηστών.

 

Επιλέξτε πώς θα εισέρχονται οι χρήστες στον διαγωνισμό. Μερικές δυνατότητες είναι να «ακολουθήσουν» τον λογαριασμό σας, να κάνουν like στο post, mention έναν ή περισσότερους χρήστες, να δημοσιεύσουν κάτι με hashtag, να μεταβούν στον ιστότοπό σας και ούτω καθεξής. Οι προϋποθέσεις συμμετοχής μπορεί να είναι ένας ή οποιοσδήποτε συνδυασμός των παραπάνω κριτηρίων. Το κλειδί έγκειται στη διευκόλυνση της συμμετοχής των χρηστών. Περιορίστε τις απαιτήσεις εισόδου σε τρία ή τέσσερα βήματα.

Καθορίστε τον τρόπο επιλογής και την ειδοποίηση του νικητή

Σημαντικό είναι, επίσης, το πώς θα επιλεγούν οι νικητές και πώς θα τους ειδοποιήσετε. Θα χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο τυχαίας γεννήτριας (διαθέσιμα δωρεάν ηλεκτρονικά εργαλεία) ή θα μετρηθούν καταχωρήσεις; Θα στείλετε email στους νικητές ή DM στο Instagram; Μια καλή τακτική συνίσταται στην ιδιωτική ενημέρωση των νικητών πριν τη δημόσια ανακοίνωσή τους στο Instagram. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στον τρόπο ανάρτησης του νικητή, ο οποίος θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και στους όρους, λόγω προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Υποστηρίξτε τον

Μπορείτε να επικοινωνήσετε τον διαγωνισμό ή το Giveaway, μέσω post, το οποίο να περιέχει είτε κείμενο στην εικόνα, είτε γραφικό. Με τον τρόπο αυτόν, δεν κινδυνεύει να απορριφθεί σαν μία ακόμη φωτογραφία, που βλέπουν οι χρήστες όταν σκρολλάρουν το Instagram feed τους. Επιλέξτε μια εικόνα που σχετίζεται με το θέμα της καμπάνιας. Στην υποσημείωση του διαγωνισμού, συμπεριλάβετε τους όρους συμμετοχής. Ο τρόπος με τον οποίο προωθείτε την καμπάνια θα εξαρτηθεί από τη διάρκειά της. Αποφασίστε εάν θα δημοσιεύετε πολλές φορές ή μια φορά τη μέρα. Βασιζόμενοι στα Instagram Analytics, καθορίστε τις καλύτερες ώρες της ημέρας για δημοσίευση (οι οποίες μπορεί να διαφέρουν για κάθε ημέρα της εβδομάδας).

Αξιολογήστε τα αποτελέσματα

Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα των διαγωνισμών σας, ώστε να μετρήσετε τη συμμετοχή, την αύξηση των followers, τα κλικ στον ιστότοπό σας και άλλα κριτήρια. Μπορείτε να συγκρίνετε τα δεδομένα από κάθε διαγωνισμό, προκειμένου να καθορίσετε ποιοι τύποι δώρων, ποιες εποχές του έτους, τι είδους περιεχόμενο και ποιοι τύποι συμμετοχής οδηγούν στα καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας, βάσει των επιμέρους στόχων σας. Επιπλέον, όταν ο διαγωνισμός αναδημοσιοποιείται ενώ έχει ήδη τελειώσει, επεξεργαστείτε το μήνυμά σας  και συμπεριλάβετε ότι ο “Διαγωνισμός ΕΚΛΕΙΣΕ” πλέον. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι χρήστες που βλέπουν τη δημοσίευση μετά τη λήξη του διαγωνισμού δεν θα προσπαθήσουν να συμμετάσχουν.

Τι λέτε; Είστε ενθουσιασμένοι ώστε να οργανώσετε έναν διαγωνισμό στο Instagram;

Peggy Papagiannaki: Η Πέγκυ είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και διαθέτει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Γλωσσολογία από το ΕΚΠΑ. Αυτή τη στιγμή, εργάζεται ως Account Executive στη Socialab, παράλληλα με τις σπουδές της στο Professional Diploma in Digital Marketing του ALBA Graduate Business School. O χώρος του Digital Marketing και της διαφήμισης πάντα τη γοήτευαν, γεγονός που την οδήγησε στην επιλογή αυτού του τομέα.

This website uses cookies.